Kapitel 16 - Home sweet home

Tidigare
"So...How is it betwen you and Harry?" frågade hon. 
"Well we are good friends" sa jag.
"But you want to be more then friends don't you?" frågade Perrie retsamt. Ja det ville jag.
"Yeah I think so. He is so sweet and cute" sa jag och Perrie fangirla. Jag skojar inte hon fangirla.
"Zayn tells me that Harry won't shut up about you!" sa Perrie sedan jätte glad.
"Shut up!" sa jag och hon nicka.
"It's true!" sa hon och jag rodna smått.
"But I don't know if I'm redy for an relationship" sa jag och hon suckade.
"Don't worry about it when the time comes evrything will be perfect!" sa hon och sken upp.
"I hope that" sa jag bara som svar vilket var sant. Jag hoppades på det bästa...
Jag hörde hur Emile's andetag blev tyngre. Bara halvvägs genom Hitta Nemo och hon har somnat. Jag log för mig själv. Vi låg på soffan brevidvarandra. Jag tog min arm runt hennes lilla kropp och höll henne nära till min kropp. Jag ville inte att hon skulle rammla av soffan eller nått och det skulle jag säga ifall hon frågade varför jag höll min arm runt henne. Jag älskade att ha ursäkter för att hålla i hennes hand,hålla om henne oavsätt. Jag vet inte varför men Emlie hon är anorulda. Första gången jag träffade henne förstod jag inte hur Perrie tänkte. Vi var så olika men ändå parade hon ihop oss. Men vi är inte så olika har jag märkt. Hon sov tungt nu. Jag pussade henne på huvudet.
"Godnight Emeli" 
När jag kom in i våran lägenhet så var klockan typ 3 på natten och jag är döds trött. Jag hörde att tv:n var på. Jag gick till vardagsrummet och där låg Harry och Emeli i soffan och sov. Om man ska vara mer specifik så låg Emeli på Harry eller inte låg, låg utan hon hade sitt huvud på Harry's bröst och Harry hade sin arm runt om Emeli. Det är ett riktigt sånt här "aww" moment.
Jag undrar om Emeli har något i mot om jag tar en bild, hon uppskattar det säkert om inte hon så uppskattar Harry nog det.
Jag drog upp min iphone och så försökte jag hitta en bra plats där jag kan stå. Jag stog typ framför tv:n och höll min mobil och försöker få en bra bild. Jag känner mig lite pervers här. Liksom vem står mitt i natten och fotar sin bästis och hennes pojkvän/ vän när dom ligger i soffan och sover.
Jag kunde knappt hålla mig för skratt. Jag tog fotot lite snabbt sen stängde jag tv:n och så tänkte jag gå när jag kom på att dom kanske kommer att frysa... Eller? Dom har ju varandra så. Jag stod halv vägs ut från vardagsrummet och funderar på om jag ska lägga en filt över min bästis och hennes... Vänta lite vad är Emeli och Harry? Jag får väll fråga henne sen om hon vill prata med mig.
Jag tog en filt och la över dom sen gick jag tillbaka till hallen och tog mina väskor och bar dom upp till mitt rum.
När jag kom till mitt rum la jag väskorna på golvet sen stängde jag dörren till mitt rum. Jag tog av mig mina kläder och slängde dom på golvet sen bokstavligen så slängde jag mig i sängen och somna.
Jag vakna av att hela mitt rum var ljust. När jag öppna mina ögon så blev jag bländad av solstrålarna. Jag måste ha glömt att ha dragit ner persiennerna. Jag sucka och kolla på klockan, när jag kunde se något. Den var nio. Fuck my life. Jag försökte sätta mig upp men jag hade ingen ork för det.
Jag hörde en dörr stängas jag tror det var ytterdörren. Jag drog mitt täcke över mitt huvud men det blev för kvavt. Vänta eftersom att ytterdörren stängdes måste det betyda att någon gick och det borde vara Harry och det betyder att Emeli är vaken. Jag tog min mobil. Jag gick in på kontakter och tog upp Emeli. "Can you pull down my curtains? :* <3 " skicka jag till henne. Det tog inte lång tid innan jag fick ett svar. "Why?? " fick jag tillbaka. Jag sucka och skrev "Because it is too bright in my room :* <3 " "Uhm okey? " skicka hon och jag kolla surt på det "No kissing mouth?!?!" kort efter fick jag"Ofc :*". Pokerface. "But please? :*<3" skicka jag. "Sure" skicka hon utan några smileysar.
Jag hörde hur hon gick med sura och bestämda steg upp för trappen och så fortsatte dom mot mitt rum till utan för mitt rum. Hon öppna dörren och drog ner persiennerna sen när hon var på väg ut sa jag.
"Thanks" och Emeli hoppa till. Hon kolla mot sängen vätt skrämd som om hon hade sett ett spöke.
"Do I look that bad?" Fråga jag henne och flina.
"Oh it's just you" sa Emeli och tog sig för hjärtat.
"Who else?" Fråga jag.
"I don't know" sa hon.
"When did you come here?" La hon till sen.
"A couple of hours ago" sa jag och hon nicka.
"Are you still mad at me?" Fråga Emeli.
"No" sa jag och log och hon log tillbaka.
"Friends?" Fråga hon och jag skaka på huvudet och jag såg att hon blev ledsen.
"Best friends" sa jag och så kom hon fram till mig och krama om mig.
"Do you know about Natalie? That girl I fought with?" Viska jag fast så hon kunde höra mig.
"Yeah Harry told me" sa hon och jag nicka.
"Aren't you mad?" Fråga jag.
"No, I was first but then I wondered what I was mad for? It's not like I can control your life, I'm only a little sad that you didn't told me but I'm sure you had you reasons" sa hon och jag log.
"I have a surprise for you" sa jag och så gick jag till min resväska och tog upp klänningen som jag köpte åt henne. Jag gav den till henne eller själva asken där den ligger i. Hon kolla på den osäkert.
"Open it" sa jag exalterat och hon öppna den och hennes mun ändrades till ett o.
"Is this for me?" Fråga hon
"No it's for your cat , of course it's for you" sa jag.
"It's beautiful" sa hon
"Like you" sa jag. Hon höjde på ena ögonbryet och kolla på mig.
"Are you flirting with me Lucie?" Fråga hon.
"Maybe, maybe not" sa jag.
"We would make a good lesbian couple" sa Emeli och vi båda dog av garv.
"Yeah we would" sa jag och tårka bort tårarna jag fick av att skratta.
"I really love the dress Lucie, thank you" sa hon och krama mig.

"So what do you wanna do today?" Fråga jag Emeli.
"Hmm maybe shop?" Fråga hon.
"Hell yeah" sa jag och hon skratta.
"Shopping it is then" sa hon.
"I'm just gonna grab my bag and key's" sa jag och hon nicka. Jag gick lite fort till mitt rum och hämta min väska och bilnycklar och sen typ sprang ner. Och i hallen mötes jag av Emeli. Jag drog på mig mina skor och tog min jacka sen gick vi ut. Jag låste dörren och sen gick vi ner till bilen. Jag låste upp bilen sen så hoppa vi in.
Jag satte i nyckeln och starta bilen. Under bilturen så prata vi om vad vi har gjort. Jag fråga Emeli om hon och Harry men hon sa att dom var bra vänner men att hon gillar honom men inte är redo för ett förhållande. Jag förstår henne lite. Jag är inte redo för ett förhållande, det är allt för krävande. 
"Were should we go first?" Fråga jag.
"I don't know maybe primark?" Sa Emeli.
"Yeah come" sa jag och drog med henne in i primark. Vi gick runt och kolla på allt möjligt. Vi prova också mycket och lite på skoj. När vi var klara hade vi nästan provat hela butiken och vi köpte inte så mycket. Eller ja några tröjor, byxor och koftor. När vi var klara med en butik gick vi till en annan och efter det en annan och så höll vi på tills vi inte kunde gå längre.
Vi gick till ett kafé för att vila. Vi satt och prata och drack våra chai latten.
"By the way me, Perrie and the boys are going mini golfing tomorrow and I'm wondering if you would like to come?" Fråga Emeli.
"Are Louis gonna be there?" Fråga jag.
"Probably" sa hon.
"Then no"' sa jag och hon blev besviken.
"Please I don't wanna be alone, you don't need to talk to him and there are gonna be two single guys there" sa hon och jag trodde nästan att hon skulle gå ner på knä och be mig.
"Fine" sa jag.
"Thank you, thank you" sa hon med lättnad och krama mig. Jag skratta lite och sen så tog vi oss hem med alla våra kassar med kläder, skor och smycken som vi köpte.
Nästa dag
Jag,Harry,Lucie,Perrie,Niall,Zayn,Liam och Louis skulle åka och minigolfa idag. Jag undrade hur Louis och Lucie skulle uppföra sig. Min mobil börja ringa och jag svarade.
"Hello!" svarade jag snabbt.
"Hello!" sa Harrys mörka underbara röst.
"So what are you doing?" frågade jag.
"Just checking twitter you?" frågade han.
"Well nothing but you have to listen to me and you can't get mad at me okey?" sa jag.Nu eller aldrig.
"Okey" svarade Harry helt förvirrad.
"Lucie is home and I kinda invited her...." jag hann inte ens avsluta min mening.
"Emili!" sa Harry upprört.
"I'm sorry but I have just misst her alot and..." avbruten igen.
"It's okey but next time check with me or the others okey?" sa han och jag sa bara mm. 
"I pick you girls up at 12 okey?" sa han.
"Okey bye Harry!" 
"Bye sweetie!" sa han innan han la på. Jag började fnittra. 
"You sound like someone propost to you what hapend while I was asleep?" hörde jag bakom mig och såg en trött Lucie komma ner från trappen.
"Nothing" svarade jag bara snabbt och Lucie höjde ett ögonbryn.
"Okey Harry cald me sweetie!" sa jag glatt och Lucie börja hoppa o skrika och det gjorde jag med. Vi tog tag i varandras händer och börja hoppa runt innan Lucie slutade skrika. 
"Omg Em he likes you!" sa hon glatt.
"We don't know that for sure!" sa jag.
"He cald you sweetie!" 
"I Know!" sa jag och vi skrek och hoppa lite till.
"Did you made me any breakfast?" frågade Lucie och jag pekade bara på bordet där det stod fult med mat.
"Thanks!" sa hon innan hon högg in på maten. Jag gick och dushade och började göra mig i ordning. Det var trots allt bara 2 timmar kvar innan Harry hämta oss.
 
Jag var äntligen klar. Det svarta toppen med ett avtryck passade så bra med hängselbyxorna och detta skulle jag ha på mig när jag skulle minigolfa. Jag var nervös inför minigolfingen. Jag kan inte golfa eller minigolfa för den delen för jag har aldrig gjort det. Det knackade på dörren och jag gick och öppnade.
"Redy?" frågade Harry en aning otåligt när jag öppnade. Han hade på sig shorts och en vit polo tröja och en keps som tyvär inte kunde tämja hans vilda lockar. Han såg riktigt bra ut.
"LUCIE!" skrek jag.
"GIVE ME A SEC!" skrek Lucie tillbaka.
"Oh and changed plans by the way we are not minigolfing we are golfing" sa Harry och jag kollade chockat på han.
"Why?" frågade jag.
"The minigolf was closed today so we are golfing insted" sa han och jag nickade bara.
"Have you golf before?" frågade Harry.
"No not even minigolfing"
"Well then I must teach you it's relly fun you know!" sa han och jag kollade ner och log.
"Thanks that would be nice" sa jag och log mot honom och han log tillbaka. Lucie kom ner och vi gick och satte oss i bilen. Louis i förrarsätet och Harry fram brevid han. Jag i mitten med Lucie på min vänstra sida och Perrie på högra. Louis kollade bak på oss.
"Hi Em" sa han glatt till mig.
"Hello Louis" sa jag tillbaka. Sen föll hans blick på Lucie.
"Lucie" sa han kallt till henne.
"Louis" sa hon kallt tillbaka. Louis kollade sedan fram och började köra. Hur skulle det här gå?

I nästa del ska dom golfa! Spänande huh? Vi ska börja skriva igen o vi kommer börja skriva längre! Hoppas ni kan förlåta oss för all väntan med detta kapitel!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0