Bring me to life - Del 10

Tidigare...
Tiden gick så fort till slut var jag sminkad och klar.Det ringde på dörren och aldrig i mitt liv hade jag varit så nervös.Jag trodde på kärlek vid första ögonkast och funderade "Va det här det?" 

Sam sprang och öppna dörren medans jag tog några djupa andetag.Va bara lugn nu Amy din första dejt kommer gå jätte bra.Jag hörde hur Sam sa "Yeah she is here" jag tog ett sista djupt andetag innan jag titta mig snabbt i spegeln.Den lagom korta blomklädningen passa mig perfect och jag steg ut ur köket och in i hallen och där stod han.Liam med dom bruna ögonen,bruna håret snett lagt och den svarta kavajen med roserna i handen. Jag gick med ett leende i mot han och han stod där med stora ögon fastklistrade på mig.
- I just go home,hörde man Sam säga och så tog hon sin jacka och nästa secund var hon borta.
- Are you coming? Sa Liam och jag tog hans hand.
- Yes,I am,och så börja vi gå.
- Wher are we going? Jag började funder men förstod att vi gick mot skogen.
- Is a suprise,han log mot mig och jag log tillbaka och under tystnad gick vi mot den hemliga platsen. Vi kom fram efter en kvart till ett litet caffe eller en liten resturang snarare även fast den var liten.Manen backom disken log mot oss när vi kom in.
- Reservate a tabel?
- Yeah a tabel four two and it's Payn,Liam Payne,manen vissa oss bordet som var lite avscilt från dom andra lite mer i ett hör med en vägg för dom andra. Han drog ut stolen och jag sätta mig ner på den innan han satte sig på sin som var nästan mittemot min stol. Det var tända små ljus på bodet.Liam log mot mig och jag möte hans ögon innan jag titta ner och rodna. Som tur vad kom servitrisen.
- What would you like to have? Jag kolla på Liam som kolla på mig och vi båda titta sen snabbt igenom menyerna.
- I wold like to have beef with vegetables,jag läste menyn men hittade inget som jag precis ätit förut.
- I wold like to have a salad,salad på en dejt men trots allt det är det messta jag äter eftersom jag joggar.
- Okey the food will come in a few minuts,vi sat ner en liten stund under tystnad.
- So salad your favorit food? Jag skaka lite lätt på huvudet.
- Well it's kind of the food I all the time eat but my favurit is burger,han kolla på mig innan han öppna munnen.
- Why do you eat so much salad? Bra fråga.
- I want to be healf and I just love it,Amy kom på en fråga.
- How is it going with One Direction?
- Very good and I am suprist that you are not a singer,sa han nyss det till mig?Jag fick nog värsta rodnaden.
- Why are you so cute when you blushes? Vad skulle jag svara på det.
- It's not cute is embarrassing,svara jag och kolla på han.
- Well I think is cute,och så kom maten till rädningen.
- Is it going well in school for you? Vad skulle jag svara?Hey Liam jag är ett MVG barn?
- Good,och det svaret fick räcka.
- I know you are smart Andy tood me that you helpt him with his homework.
- Andy has ben told you a loot isent he? Så klart han skulle det,babla på om mitt liv.
- Yes he has.
- How old are you?
- I am 18 son 19 and you are 18 and are going your last school year.
- Yeah,do you have any questions about me?
- Yes,how many songs do you have whrite?Hmm det hade jag ingen aning jag har ju med min bok,skulle jag kolla och räkna eller bara svara många?
- I don't relly know and some of them are terrible,det var ju sant.
- Can I se them?
- No,sa jag med ett utdraget ooo.
- I know your having them in your book San told me,Sam så klart.
- Has Sam told you something more?
- No but only that I am the first one to hear you sing.
- Yes you are,sa jag lite glatt och vi hade ätit upp maten och nu gick vi ut ur resturangen.
- Come,jag tog hans hand och vi gick till berget där vi fottade runt lite.
- Sit,jag satte mig ner så som jag vart beodrad och kolla ut på vattnet. Så stilla,så vackert. Jag hörde hur en gittar spela.
- You know when i said your going to hear me sing?
- Yeah,och så börja Liam spela och sjunga.
 
Waiting for a girl like you

The night shines, It's getting hot on my shoulders.
I don't mind, this time it doesn't matter.
Cause your friends, They look good but you're better.
Don't you know all night, 
I've been waiting for a girl like you to come around, round, round

Under the lights tonight, I turned around. 
And you stole my heart, Just one look.
And I saw your face, I fell in love.
Take a minute girl, Steal my heart tonight.
Eh Eh Eh Eh Eh

Just one look, yeah.
Eh Eh Eh Eh Eh
I'm waiting for a girl like you.

Jag rodnade och kunnde knappt möta hans blick under hela låten och så sjung han "I'm waiting for a girl like you" det kändes som om han valde låten åt mig,mig lilla Amy från London.Han räkte gitaren åt mig.
- Sing a song to me now,jag tog gitaren lite stelt.
- I can't I don't......
- I know you can just close your eyes.

Hoppas ni gilla den! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0