Länkbyte - odstorys.blogg.se

Har börjat läsa Elin's novell och jag måste säga att den är unik! Handligen är bra och bilderna till kapitlen får hon ett stort + på. Här har ni kapitell 1 och om ni är intresserade att läsa mer (som jag) är det bara att klicka på bilden då den är en länk till hennes novellblogg :)
 

IF I HEAR YOUR VOICE I´LL BE FINE - CHAPTER 1

"Alice! Kom ner!" Ropade pappa från köket.
"Jag kommer!" Svarade jag och sprang ner från mitt rum.
 
Nere i köket stod pappa med en dator på bordet och en mobil i handen.
"Vad händer?" Frågade jag och kollade ner på mobilen. Pappa log ett litet leende men det försvann snabbt.
"Vi får ställa in resan till USA, ja har fått ett jobb som turnéledare och måste ta jobbet" Sa pappa. Jag nickade. Det var ingen idé att säga i mot pappa, han hade svårt att få jobb nu för tiden så han var tvungen att ta jobbet.
"Hoppas det är okej, och om det känns bättre så kan Isabell få följa med" Sa pappa. Jag nickade. Igen.
"Det blir jätte bra! Jag kan ringa henne direkt, men vilket band ska du vara turné ledare till?" Sa jag. Nu var det pappa´s tur att nicka.
"Bandet heter One Direction och det kommer vara en ganska lång turné, vet inte hur länge med länge" Sa pappa. Jag nickade.
"Men när åker vi?" Frågade jag.
"Vi åker om 2 veckor så du har gott om tid på dig att packa" Svarade pappa.
"Okej, men jag går upp på mitt rum och ringer Bella" Sa jag och halade upp min mobil.
"Gör du det så gör jag maten" Sa pappa innan vi gick åt varit håll.
 
"Alice! Hej!" Sa Bella glatt.
"Hej Bells" Sa jag glatt. Jag hade verkligen saknat att höra Bella´s röst. Bella var den ända som fortfarande behandlade mig som vanligt innan min mor´s död.
"Så vad vill du?" Frågade Bella. Jag skrattade.
"Så jag får inte bara ring och säga hej?" Skojade jag och byte öra.
"Nepp, så vad vill du?" Skrattade Bella och jag hörde att hon var ute i stan. Bella bor i Liverpool.
"Pappa ska åka iväg på turné nu under sommaren och jag fick ta med dig om jag ville" Sa jag.
"JA!" Utbrast Bella och skrattade sedan. Jag skrattade också.
"Det låter som ett ja, när vill du komma?" Frågade jag.
"När åker ni?" Frågade Bella.
"Om två veckor men du kan få komma tidigare om du vill" Svarade jag.
"Då kommer jag så fort jag kan! Saknar min knäppa kusin" Sa hon.
"Jag sms:ar dig när jag fixat flyggbiljetter" Sa Bells.
"Okej, bra,hej!" Sa jag innan jag la på.
 
"Maten är klar!" Ropade pappa.
"Jag kommer!" Svarade jag igen och sprang ner för trappan.
 
"Så när kommer Isabell?" Frågade pappa. Jag kollade ner på maten och såg att han hade beställt pizza istället.
"Orkade inte göra mat?" Flinade jag. Pappa suckade och skakade på huvudet.
"Sorry Alice, men hur blir det nu med Isabell?" Svarade pappa. Jag log.
"Hon sa att hon skulle boka flyggbiljett och hon kommer så fort hon kan" Sa jag. Pappa nickade.
"Det blir jätte bra, men vad vill du göra efter maten?" Frågade pappa. Jag ryckte på axlarna.
"Kolla på TV kanske" Svarade jag. Pappa nickade.
"Är det något bra på TV?" Frågade han. Jag skakade på axlarna.
"Nepp" Suckade jag. Pappa log.
"Vad sägs om film?" Frågade han.
"Vilken film?" Frågade jag. Pappa flinade.
"Din favorit, Skönheten och odjuret" Sa han. Jag skrattade.
"Den gillade jag när jag va 5" Sa jag. Pappa log.
"Kom igen" Sa han. Jag skrattade.
"Visst"

Btw Daria har data igen och vi har mer insperation så nästa kapitel är på g! 

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack du! :D - E

2013-11-27 @ 15:46:02
URL: http://Odstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0