Kapitel 13 - School

Tidigare
Jag kommer få många blåmärken efter det här. Hon slåg mig vid ögat. Det började bulta, det gjorde så ont. Det här ska hon betala för, hon ska inte få vinna den här gången. Jag klara det här. Precis när jag skulle slå tillbaka så hörde jag Lou's röst. 
"Lucie?" sa han. Jag slåg Natalie hårt sen kolla jag åt sidan. Där stog Harry och Louis. Great, just great. Natalie slåg mig i magen och sen på kinden. Jag var inte beredd på det. Jag hämna på alla fyra. Jag började hosta. Jag tror att jag hostade upp blod. Jag måste här ifrån. Jag ställde mig upp och sprang där ifrån. Jag hoppa in i min bil. Jag tror Natalie var efter mig. Jag gasade där ifrån. Jag kunde ha tagit ner henne om det bara inte vore för Louis och Harry. Dom störde mig. Natalie kommer komma tillbaka... Jag vet det. Då ska hon inte få vinna... 
BILD
"Miss Lawson? Are you listening to me?" Alla blickar vändes mot mig. Det var fredag vilket betyde att Lucie satt på flyget till Thailand.
"Yes" svarade jag bara.
"Are you listening to me?" frågade hon och jag nickade.
"Then who is Jules Verne?" det här lärde jag mig 
"The man who invented science fiction" svarade jag snabbt och hon nickade och fortsatte babbla på. Jag och Lucie hade inte löst bråket. Vi hade inte ens kollat på varandra. Och snart var hon i Thailand och skulle inte komma hem förns om en vecka. Great. Hela lektionen var jag i mina egna tankar men så fort läraren frågade mig nått svarade jag bara på det. So lektionen var snart slut och jag packade in mina böcker och väntade tills alla andra hade gått ut eftersom jag inte trivs i så stort umgänge och framför allt inte med personer jag inte känner. Jag tog min väska och hängde den över axeln och började gå ut genom klassrummet och och ut ur skolan. Jag gick en bit bort till gräsmattan och satte mig under ett träd för att få skugga. Jag tog fram franska boken och började läsa. Texten var en konversation melan två personer som pratade om sin helg.
"Je vois, je m'appelle Harry" jag vände mig om och där stog Harry. Jag skrattade och han satte sig brevid mig. Han kollade ner på min bok och kollade sen upp på mig.
"Bonjour monsieur Styles" svarade jag.
"How is it going with the stydying?" frågade han.
"Good" svarade jag bara kort.
"Do you know where Lucie is?" frågade han mig kort efteråt.
"Yeah, she is in Thailand, she will be back in a week"
"So...you are home alone? For a hole week?"
"Yeah, but it's a bad thing because it feels very lonely" sa jag.
"When was the last time you and Lucie talked?" frågade han.
"Well not so much this week we kinda got in to a fight"
"About what?" frågade han.
"I don't know if I should tell you" sa jag.
"Why not?" frågade han.
"I mean here where other can hear" sa jag snabbt efteråt. Vi kollade på varandra hela tiden.
"Why not go over to your place or Lucie's whatever" sa han och jag nickade. Han reste sig upp och räckte ut en hand till mig. Jag tror jag började rodna. Jag kollade ner snabbt en stund innan jag tog tag i hans hand och han hjälpte mig upp.
"Thank you" sa jag och vi började gå hem till mig och Lucie vi prata lite smått om vad vi hade gjort och han berätta att han hade börjat spela in sitt första album med grabbarna. När vi slutligen kom fram till dörren lyfte jag på dörrmattan och tog nyckeln som låg där under och låste upp. Jag öppnade dörren och Harry gick in och tog av sig skorna och jag stängde dörren efter oss och låste och började ta av mig mina skor och min jacka. Han hängde min jacka samtidigt som jag hängde min och log mot mig. Han stog nu endast i sin T-shirt och jag märkte alla muskler på hans armar. Han såg riktigt bra ut i T-shirt. Hans armmuskler sytes bra. Jag log för mig själv och fortsatte kolla på han. Jag bet mig i läppen och Harry's röst väckte mig ut ur mina tankar.
"Do you like what you see?" frågade han och jag begrävde mitt ansikte i mina händer. Rodnaden fyllde mina kinder och Harry bara skrattade.
"Come on show me around now" sa Harry och puttade mig löst på min rygg och jag kollade upp. Sen kollade jag på honom. Han log.
"Come on then" sa jag och började visa runt han och sparade mitt rum till sist. Han satte sig på min säng och jag gick till mitt skrivbord för att fixa till den lilla röran jag hade.
"Are you a singer?" frågade han. Jag började vända på mig mot honom.
"No I'm not but..." jag avbröt mig själv när jag insåg att han läste min dag bok om man så ska säga det. I den fans alla sånger jag skrivit och dagligen skrev jag i den vad jag tänkte. 
"No, no, no" sa jag flera gånger och små sprang fram till honom och tog boken i från honom. Han kollade chockat på mig.
"Harry this book is my book and I mean like my book that I write down my thought and stuff like that and It's kinda personal" sa jag och han nickade. 
"But are you a singer?" frågade han. Jag la undan boken på skrivbordet.
"Because you are going on the same school as Perrie and that's a music school" sa han.
"Yeah I like to sing but not in front of peapole I mean what if I'm bad" sa jag och han skrattade.
"Well let me hear, sing something to me" 
"No" svarade jag snabbt.
"Why not?" frågade han.
"I told you why,I'm a shy person" han skrattade.
"What?" frågade jag
"Well... no nothing just nothing" sa han sen. Det vart tyst en stund.
"I don't know what your doing later today but if your free and of course if you want..." han avbröt mig.
"Yes, I would love to be your company for the rest of the day" sa och jag log mot honom. 
"Ce sera très amusant" sa jag.
"Oui mademoiselle!" sa Harry. 
 
Just nu så satt jag på flyget till Thiland. Det ska faktiskt bli skönt att komma bort lite. Jag och Emeli har inte pratat med varandra en ända gång inte äns kollat på varandra. Jag är inte direkt sur på henne men... jag vet inte. Jag tänkt mycket på Natalie. Vad jag ska göra när hon kommer tillbaka. Jag tänk en del också på vad Emeli sa. Jag undrar om jag var för hård med henne? Aja. Nu är jag snart i Thiland och då ska jag ha kul! Jag satte på hög musik i mina hörlurar och sen så somna jag. Jag blev väckt senare av min manager som sa att vi var framme. Jag fick byta kläder till ett par shorts och en söt topp, ett par klackskor, solglasögon och en hatt. Jag ser inte så dum ut. Jag gick av flygplanet och som väntat så står det pappz där. Dom är lite över allt men jag har inte lika många som är artist/ kändis har. Det var eftermiddag nu och jag skulle ha några photoshoots vid kvällen. Jag skulle bara hinna med att dusch och fräscha till mig lite. Jag hade inte ett så fullt schema men jag skulle hara några photoshoots mer på dagen och kvällen, inga på morgonen så det var skönt. 

Ledsen för att vi inte har upptaderat. Vi var på konserten i friends arena och såg dom! Sen så var jag (linn) i Ullared och daria i Kalmar. Det kan bli svårt för oss att få upp många kapitel den här veckan för vi har mycket att göra men vi ska försöka att få upp något. Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0