Kapitel 12 - Bitch

Tidigare
"Every guy isn't a yerk!" skrek hon. Det märktes att hon var upprörd. 
"How many guys have you been with in your life huh!?" skrek jag. Hon skulle aldrig förstå. 
"That dosen't matter!" skrek hon
"Oh so you know everything about guys!? I have been with so many and I can say one thing, every guy is the same!" skrek jag
"No but I don't want you to be alone you hole life!!" 
"I rather want to be alone then raped!" skrek jag sen sprang jag upp till mitt rum och låste dörren så inte Emeli skulle kunna komma in. Jag gick in till mitt badrum och låste den dörren bakom mig också. Jag försökte inte att gråta. Jag tog fram en vodka flaska som jag har gömt in mitt badrum så jag skulle kunna dricka innan jag går och lägger mig. Jag har inte rört den ända sen Emeli kom hit. Den var nästan hel full. Jag tänkte på Emeli... Är det verkligen värt att dricka just nu? Äh jag behöver det. Jag halsa ner drickan. Jag drack inte allt på en gång om ni tror det. Jag la mig i mitt badkar. Innan jag somna så hade jag druckit upp allt. 
Jag vakna i mitt bakar med värdens huvudvärk. Jag tänkte tillbaka på bråket. Jag skaka av mig det och så ställde jag mig upp. Jag kolla mig i spegeln och tänkte. Idag måste jag träna. Usch. Vissa dagar hatar jag bara att träna seriöst. Jag satte på mig mina tränings kläder. Mina maniger hade lagt upp ett pass för mig som jag skulle köra minst 2 gånger i veckan. Jag började med det som stog först på listan. När jag var klar så låg jag död på golvet. Nej men det var ett av dom jobbigaste passen jag har gjort. Nu skulle jag liksom springa också. Åh. Jag gick ut. Jag började med att gå lite sen började jag med att springa. Jag skulle springa i en timme. Det var skönt att få springa faktikst.
När jag kom tillbaka kolla jag på pappret och nu skulle jag göra yoga och sen strecha. Det är skönt. Jag satte på en väldigt lugn låt som passade. Jag började med att andas in och ut. Sen gjorde jag dom olika konstiga rörelserna. Det var lugnande.
När jag var klar gick jag och tog en dusch. Det var så skönt att få duscha. Åh gud. Jag satte på mig en enkel outfit. Sen gick jag ner till köket och tänkte äta något. Jag kolla i kylskåpet och det var ganska tomt. Jag kanske borde handla... Jag drog åt mig mina bil nycklar sen så gick jag ut och låste lägenheten. Jag hoppa in i bilen. Jag åkte mot den närmaste mat affären. När jag var framme så klev jag ut. Jag gick in i affären.
Jag tog en korg och så kolla jag på hyllerna. Jag stoppa ner massa saker, allt som vi skulle behöva. Jag gick förbi godis avdelningen. Jag funderade på om jag skulle köpa godis. Äh varför inte. Jag plocka åt mig godis och sen köpte jag två paket med bj glass. Jag älskade bj glass. Jag köpte lite av allt möjligt. När jag kom till kassan så funderade jag på om jag skulle köpa ciggaretter. Jag har nästan inga kvar. Det är lika bra att jag köper. Jag köpte ett packet. Jag vet att jag inte borde men jag kan inte sluta, jag måste verkligen sluta men jag har i alla fall minskat. Jag röker max 2 per dag. Ibland bara en. Jag betalade allt sen så gick jag ut. Jag kände att jag behövde röka. Jag lämnade mina mat varor i bilen sen så gick jag och rökte. 
"Can I have one?" frågade en röst som jag kände igen men jag kunde inte säga från vart...
Väckarklockan ringde och tjöt högt och tro mig jag hade lust att ta sönder min väckarklocka. Idag var det måndag lika med usch. Jag reste mig upp och gick till min skrivbordsstol där mina kläder för dagen låg. Ja jag var en av dom där personerna som fixar allt i förtid. Jag tog på mig kläderna. Gick ner åt snabbt frukost och gick ut till bussen. Bussen kom och jag satte mig som vanligt ganska långt bak brevid Perrie.
"Hi Em!" sa hon och kramade om mig.
"Hi Perrie!" Sa jag och log.
"So how was your weekend?" frågade hon.
"Well pretty good Lucie and I went to a spa but later we had a fight" sa jag.
"What were you fighting about?" frågade hon.
"Nothing really I think we are good now" sa jag och hon nickade.
"And you?" frågade jag.
"Zayn took me to an resturant" jag log.
"You two are just to cute" sa jag och hon blev en aning röd.
"How is it going between you and Harry?" frågade hon.
"Well I don't know like....Are you and Zayn trying to set us up?" frågade jag.
"Maybe..." jag himmlade med ögonen.
"But's that because you two would be the perfect couple!" sa hon och jag skrattade.
"I don't think so I mean he had a lot of girlfriends and I have not one single ex" sa jag och hon skakade på huvudet.
"That dosen't matter dummy!" sa hon och vi fortsatte att prata om det hela vägen tills vi kom till skolan. Första lektionen var matte...Åå varför?
 
Jag kolla åt sidan. Jag blev förfånad av vem jag såg. 
"Natalie?" fråga jag och kolla om det verkligen var hon. 
"Lucie" sa hon och fake log mot mig. 
"Look at you, you don't look ugly anymore" sa hon. Oh god I hate her. Jag var nära på att slå henne. 
"Well have you looked at yourelf" sa jag bitchigt och fake log. Hon såg lite förvånad ut. 
"You have changed" sa hon. 
"Yep but it's sad how you are stil the same desperate, slutty girl you always have been" sa jag. Hon slåg till mig hårt på kinden. Jag slåg tillbaka lika hårt. Hon slåg mig i magen så jag fick svårt att andas. Jag hamna på marken. Hon skulle precis sparka mig när sparka henne. Hon var inte beredd på det så hon hamna också på marken. Vi båda ställde oss upp. Det här bråket var långt ifrän slut. Jag slåg henne på näsan så hon bröt den. Hon började blöda. Hon putta in mig i väggen hårt. Jag kommer få många blåmärken efter det här. Hon slåg mig vid ögat. Det började bulta, det gjorde så ont. Det här ska hon betala för, hon ska inte få vinna den här gången. Jag klara det här. Precis när jag skulle slå tillbaka så hörde jag Lou's röst. 
"Lucie?" sa han. Jag slåg Natalie hårt sen kolla jag åt sidan. Där stog Harry och Louis. Great, just great. Natalie slåg mig i magen och sen på kinden. Jag var inte beredd på det. Jag hämna på alla fyra. Jag började hosta. Jag tror att jag hostade upp blod. Jag måste här ifrån. Jag ställde mig upp och sprang där ifrån. Jag hoppa in i min bil. Jag tror Natalie var efter mig. Jag gasade där ifrån. Jag kunde ha tagit ner henne om det bara inte vore för Louis och Harry. Dom störde mig. Natalie kommer komma tillbaka... Jag vet det. Då ska hon inte få vinna... 

 

Kommentarer
Postat av: snälla kan det inte komma mer?

snälla kan det inte komma fler? jag har tittat på bloggen nu i super många dar och det har inte kommit upp något :( snälla jag älskar den här novellen ju :)

2013-06-03 @ 16:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0