Kapitel 14 - That would be lovely

Tidigare 
Jag blev väckt senare av min manager som sa att vi var framme. Jag fick byta kläder till ett par shorts och en söt topp, ett par klackskor, solglasögon och en hatt. Jag ser inte så dum ut. Jag gick av flygplanet och som väntat så står det pappz där. Dom är lite över allt men jag har inte lika många som är artist/ kändis har. Det var eftermiddag nu och jag skulle ha några photoshoots vid kvällen. Jag skulle bara hinna med att dusch och fräscha till mig lite. Jag hade inte ett så fullt schema men jag skulle hara några photoshoots mer på dagen och kvällen, inga på morgonen så det var skönt. 
Jag satt och kolla ut genom fönstret och tänkte lite. Jag tänkte faktiskt en hel del på Lucie. Jag försökte förstå mig på henne men det verkade omöjligt. Hon ser ut som en ganska oskyldig tjej men hon festar ganska mycket vad jag fattar det som och har olika killar hela tiden. Hon är en model men hon går och sloss med andra. Hon ser ut att vara snäll typ men hon är en bitch. 
Det är något som säger mig att hon inte är som om verkar. Jag är nästan lite ledsen att vi inte kommer träffas något mer för jag skulle vilja lära känna henne, fråga inte varför... Jag funderar på om jag och Lucie verkligen gjorde det. Jag skulle inte tror på det om någon sa det till mig för varför skulle en model vilja ha något med mig att göra när hon kan få vem som helst. 
Harry verkar inte gilla henne. Han pratar om hur dåligt inflytande hon har på Emeli hela tiden. Känner Harry något för Emeli? Hmm vem vet? 
"Louis?" sa Harry frågandes. 
"Hm?" sa jag tillbaka och försökte komma tillbaka till verkligheten. 
"Paul is here" sa han och jag nicka. Jag ställde mig upp och följde efter Harry ut. 
Jag börjar förstå varför jag skulle vara här i en vecka. Jag hade typ 50 olika bikinis/ outfits jag skulle testa och göra olika poser till. Vi skulle också vara mycket ute och andvända själva Thailand.
Jag har aldrig varit i Thailand innan men det jag har sett än så länge av Thailand så är det fint. Jag skulle vilja upptäcka mer av Thailand men det skulle vi inte hinna med. Jag blev lite irriterad av det...
I alla fall även fast att jag är här måste jag träna. VARFÖR??
Fast det skulle jag inte behöva göra just nu. Jag skulle få ta på mig någon slags bikini badrekt. Den hade leopard mönster och jag gillar den. 
Jag satte på mig den sen så kolla jag mig i spegeln. Jag tycker att den satt bra. Jag gick till sminket och så börja dom fixa mig. Dom fixa en naturlig sminkning och sen så fixa dom mitt hår lite vågit. Ungefär som det ser ut när man är på stranden. 
När dom var klara så gick jag ut till själva stranden och så förklara fotografen vart jag skulle ställa mig. Jag gjorde några olika poser och några bilder såg bra ut. Dom nöjde sig med det och sen iväg och byta kläder... Det var det här jag skulle göra stort sätt hela veckan. 

1 vecka senare
 





Jag skynda mig hem efter skolan och gick direkt in på mitt rum och byte om till en gul tjocktröja som även hade svarta ränder. Jag fixade snabbt till min sminkning och valde att ha kvar thightes jag hade på mig. Dom var bara helt vanliga svarta tights. Harry skulle inte komma förns om en timme. Varför inte laga någon mat och äta innan han kommer? Jag började koka pasta. Harry verkade som en bra kille. Vi hade nu träffats några gånger och eftersom jag var ensam och han hade inget att göra om dagarna så började vi ses allt oftare. Harry skulle vara här och behöver inte oro mig över henne så mycket. Pastan var äntligen klar och jag tog pestoburken ur skåpet och hällde upp pastan i ett durkslag. Sedan in i en skål och så la jag bara in en sked pesto och började äta. Jag hann äta ungefär hälften innan det knacka på dörren. Jag gick och öppnade och där stod Harry. Klädd i en svart höst-jacka,svarta jeans och en grön mössa.
"Hi" sa jag och steg undan så han kunde komma in.
"Hey" sa han och drog in mig i en kram. Jag kramade om mig hårt. Jag kännde ett pirr i magen vilket jag hade gjort dom senaste dagarna när jag träffat Harry. Jag drog in hans ljuvliga doft innan han släppte mig.
Han gick in i lägenheten och tog av sig sina skor och sin jacka. Varje gång får jag motstå från att kolla på honom. Jag gick tillbaka till bordet och satte mig ner och börja äta igen. Harry kom och satte sig framför mig.
"Hungry?" frågade jag honom och han skakade på huvudet. 
"Okay then more to me" sa jag bara och fortsatte äta. Han började skratta. Hans smilegropar syntes och jag log. Hans leende det var bara för mycket,det var bara så perfekt. 
"What?" frågade jag och han log.
"Nothing" sa han bara kort.
"What should we do later?" frågade jag. Det vart tyst en liten stund. Harry funderade på något och såg en aning nervös ut.
"Well how about a walk in the park?" frågade han försiktigt. Jag sken upp.
"That would be lovely" sa jag och han vart glad. Vi båda kollade på varandra ett tag innan jag fortsatte att äta upp den sista pastan som var kvar. 
 
Vi var äntligen på väg mot parken. Vi hade gått i ungefär 10 minuter innan vi äntligen var framme. Parken var stor och nu när hösten var här var alla träden färgglada och vackra. Löven hade inte fallit än. Luften var kall och det blåste lite. Solen sken endå. Klockan var runt 6 och det skulle bli mörkt vid 7 så det fick bli en liten promenad bara. Vi pratade inte så mycket. Vi njöt mest av utsikten och tystnaden. Jag kollar snabbt på Harry. Han var bara för söt. Men vi var bara vänner inget mer. Jag ska väll vara glad och nöja mig med det eller? Vist skulle jag gärna ta ett steg längre men tänk om jag är dålig på att kyssas? Jag hörde knakande ljud bakom mig och hoppa till. Sen kom en blixt och jag kollade oroligt på Harry. 
"Come" sa han och tog min hand snabbt. Han börja springa genom parken och jag bara följde med. Som en fladrande vante. Vi sprang en bra bit innan jag fick ont i fötterna. Inte mitt fel att jag har dålig kondis och inte brukar gå ut.
"Harry" flämtade jag och han saktade ner. Jag släppte hans hand och höll händerna på knäna och andades.
"What was that?" frågade jag. Jag kollade upp på han. Hans blick var orolig.
"Papz...I just wanted to protect you so that's why I started to run.I just hope they did not get a good picture of you" jag kollade frågande upp.
"What do you mean with that?" frågade jag.
"Everybody will think that your my girlfriend" jag sa bara aha och nickade.
"And then they might send you some hate and stuff..." sa han tyst efteråt.
"Let's go home,it's late and I have to go early to work tomorow" sa han och jag nickade. Han sträkte ut sin hand och jag tog tag i den. Det var som en stöt som gick i genom kroppen. Jag vet inte varför jag tog tag i den. Jag tänkte inte jag bara gjorde det.
"Just in case" sa han och log stort och gulligt mot mig. Jag kollade ner rodnandes. Vad var det med den här pojken som gjorde mig helt skakis?

Sorry för dålig uppdatering men har haft mycket plugg o prov
Har fixat lite på designen som ni säkert ser men fler små saker ska ändras!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0