Kapitel 15 - Paris

Tidigare
"What do you mean with that?" frågade jag.
"Everybody will think that your my girlfriend" jag sa bara aha och nickade.
"And then they might send you some hate and stuff..." sa han tyst efteråt.
"Let's go home,it's late and I have to go early to work tomorow" sa han och jag nickade. Han sträkte ut sin hand och jag tog tag i den. Det var som en stöt som gick i genom kroppen. Jag vet inte varför jag tog tag i den. Jag tänkte inte jag bara gjorde det.
"Just in case" sa han och log stort och gulligt mot mig. Jag kollade ner rodnandes. Vad var det med den här pojken som gjorde mig helt skakis?
 
BILD kommer 
 
Jag går runt på gatorna i Paris. Ja ni läste rätt, Paris. The city of love. Jag är Frankrike nu, jag ska gå på en catwalk imorgon. Dom skulle förbereda idag så jag får göra vad jag vill! I Frankrike! Jag såg en klädbutik. Den verkade vara lite speciell. Det var inte så många som var där inne... Jag gick in och kolla. Dom hade fina kläder tycker jag. Jag såg en klänning som var så Emeli. Jag kunde inte ta mina ögon från klänning. Den på minnde mig också om Emeli, jag hoppas att hon inte är arg på mig. Jag vill absolut inte att hon ska flytta. Jag tog klänningen i S  och så gick jag till provhytten. Jag tog på mig den och den satt bra, det betyder att den kommer sitta jätte bra på Emeli. 
Jag snurra runt. Jag kommer bli kär i den... Jag tror att Emeli kommer att älska den. Jag tog av mig den och så kolla jag på priset. Den kosta 600. Så värt det. Jag gick till kassan. 
"I would like to buy this one" sa jag och log mot kassörskan. 
"Yes, that is a lovley dress" sa hon och log tillbaka. 
"Yeah I think so too and my friend will love it" sa jag
"Oh so this dress it to your friend?" fråga hon och jag nicka. Hon tog fram en present låda. Hon klippte bort delen där priset stog och så la hon den i lådan. Hon tog fram en kasse och så la hon lådan i kassen. 
"60 Euro please" sa hon och jag tog fram mitt kort och drog den. 
"Thank you and come again" sa hon och log. Jag tog kassen och så gick jag ut. Jag kände mig nöjd med mitt köp. 
Nästa Dag 
 
Jag i sminket just nu. Mitt håt satt upp i rullar. Dom tog på allt möjligt i mitt ansikte. Mina blåmärken börjar gå bort så man kommer snart inte kunna se dom. Jag satt i underkläder och en morgonrock just nu. Jag kommer på bära en klänning, en vardaglig outfit och underkläder. När dom var klara med mitt smink så tog dom ut rullarna ur mitt hår. Mitt hår var vågit, typ som stora lockar. Dom gjorde det mer volymigt och la i hårspray och sånt. Dom gjorde en tofs också. 
När dom var klara så såg jag bra ut... Som jag inte brukar det? Jag tog på mig den vardagliga outfiten för det var den jag skulle börja med. 
Jag stog och vänta på att jag skulle gå ut. Det var min tur att gå ut. Jag tog ett djupt andetag sen var jag redo att gå ut på catwalken. Jag var lite nervös när jag gick där men jag hade gjort det här förut. När jag kom tilll änden av catwalken så gjorde jag en pose sen vände jag. När jag kom tillbaka sa dom att jag skulle byta till underkläderna. Jag satte på mig det lite snabbt och sen fixa dom om mitt hår. Sen så fortsatte det så. 
                                                                         ***
Allt var klart och modevisningen blev jätte bra. Jag skulle åka hem imorgon men jag ville hem nu, ända sen jag såg den där klänningen så ville jag prata med Emeli. Jag ska hoppa efterfesten och istället sätta mig på ett flygplan hem. Det känns så olikt mig... Ända sen Emeli flytta in så har jag blivit mer som jag var förr. Jag vet inte om det är något bra eller inte...
Skolan går bra. Riktigt bra. Jag och Harry hade blivit bra vänner vilket jag var glad över. Han hade även hjälpt mig med läxor och uppgifter för tydligen saknade han skolan. Jag,Perrie, Jesy och Leight-Ann hade skapat ett band. Little mix. Så varje musiklektion fick vi träna enskilt. Elise hette våran mentor och hon hjälpte oss med allt. Vi skulle uppträda på vårterminen. Sjunga 3 sånger inför nästan 1000 personer.   Det var stort. Hur som helst skulle jag och Perrie gå och äta idag på Nandos. Vi gick mot Nands och när vi äntligen var framme beställde vi mat och satte oss och åt.
"So...How is it betwen you and Harry?" frågade hon. 
"Well we are good friends" sa jag.
"But you want to be more then friends don't you?" frågade Perrie retsamt. Ja det ville jag.
"Yeah I think so. He is so sweet and cute" sa jag och Perrie fangirla. Jag skojar inte hon fangirla.
"Zayn tells me that Harry won't shut up about you!" sa Perrie sedan jätte glad.
"Shut up!" sa jag och hon nicka.
"It's true!" sa hon och jag rodna smått.
"But I don't know if I'm redy for an relationship" sa jag och hon suckade.
"Don't worry about it when the time comes evrything will be perfect!" sa hon och sken upp.
"I hope that" sa jag bara som svar vilket var sant. Jag hoppades på det bästa... 
Sorry för detta mellan kapitlet vi har haft mycket att göra dom senaste veckorna innan slut betygen men vi ska bättra oss! Nu när sommaren kommer har vi gott om tid över till novellen och längre kapitell kommer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0