Kapitel 18 - Angel

Tidigare
"Let's play a game, let's sweet talk, let's play fight, let's talk 24/ 7, let's tell each other good morning and good night every day, let's take walks together, let's give each other nicknames, let's hang out with each others' friends, let's go on dates, let's talk on the phone all night long, let's hold each other, let's kiss and hug and whoever falls in love first, loses" sa jag och Lucie kolla på mig osäkert.
"I don't fall in love" sa hon men det lät mer som om hon försökte övertyga sig själv.
"We will see about that"
"Challenge accepted " sa hon.
"When will we start?" Fråga hon.
"When do you want to start?" fråga jag och flina. Hon slog mig på armen löst.
"I would normally say never but this time I have to say tomorrow because I'm gonna show you that love doesn't exist and I never fall in love" sa hon bestämt. Jag log mot henne innan jag gick fram och kysste henne på pannan.
"I guess we will see each other tomorrow then?" Det var som en halv fråga.
"Give me your phone" sa hon och jag gav den till henne lite osäker vad hon skulle göra, innan det slog mig att hon skulle ge mig hennes nummer. Hon gav tillbaka mobilen. Jag gick ut ur lägenheten.
"Call me" sa hon innan hon stängde dörren. Jag log för mig själv innan jag fortsatte att gå. Det här kommer bli intressant.
Jag vakna av att min mobil tjöt. Fuck det var månadg. Måndag betyde skola. Ta mig inte fel jag älskar att plugga och hänga med kompisarna det är bara det att jag hatar att gå upp tidigt. Jag gick upp och tog en dush. Det varma vattnet omfamna mig och jag börja tänka på gårdagen. Hur Harry höll om mig på golfbanan och visa mig hur man skulle göra. Hur han viska i mitt öra allt som jag skulle göra. Jag var så nervös och ändå gick det så bra. Antagligen på grund av Harry. Sedan blev han slagen i magen av Lucie och jag hjälpte honom hem. Vi kollade på film och juste....vi var nära på att kyssas.... Bara tanken gjorde mig panikslagen. Jag kyssa någon? Kyssa Harry? Jag gillade Harry. Mer än en vän. Men är jag tillräckligt bra för honom? Han kan väll omöjligt gilla mig? Efteråt vart det pinsamt. Harry höll inte om mig lika hårt. Han kollade knapt på mig när jag gick efter att filmen var slut. Vi kramades inte hejdå. Han pussade inte mig på kinden ingenting. Bara ett enkelt Bye... Han sms mig inte heller godnatt vilket var konstigt. Han gjorde alltid det. Men antar väll att allting har förendats nu. Ingenting kommer vara som det var förr mellan mig och Harry. Jag tvättade mitt hår innan jag klev ut ut dushen. Jag tog en handduk runt håret och en runt kroppen. Sedan gick jag till min lilla walk in closet. Jag tog en vit bh och ett par matchade troser och satte på mig dom. Tog bort handduken som var runt min kropp och tog på mig ett par svarta jeans och sedan en vit tröja med trycket LOVE i blommönster. Ironiskt va? Med tanke på hur mitt liv såg ut just nu. Sedan tog jag hårtorken och fönade mitt hår tort. Bara borstade ut det och fixade en snebena och tog sedan fram mitt smink och kleta på eyeliner och maskara bara. Sedan gick jag och fixade två makor som jag åt innan jag kollade vad klockan var. Om 10 minuter skulle bussen komma. Jag tog min mobil och min väska och gick ut ur lägenheten och mot busshållplatsen och vänta på bussen. På vägen till bussen vibrera min mobil. From:Mom <3 Are you allright sweetie? <3" jag log. Jag var glad att mina föreldrar brydde sig så mycket om mig. Jag satt och sms med mamma enda tills bussen kom. 
 
• • •
 
Skolan var slut och jag och Perrie gick mot glassbaren. Stället som jag och Harry träffades på för första gången. Det var liksom vad vi bruka göra efter skolan. Ta en glass och bara prata.
"So who are you going with on the masqurade?" frågade Perrie. Jag hade nästan glömt bort. På fredag var den maskeradbal. Om 3 dagar skulle alla i skolan utom jag gå på maskeradbalen med sin dejt som dom älskar så mycket. Jag skulle kunna fråga Harry men han har inte sms mig eller någonting så jag ser ingen poäng med att fråga han. Han är säkert sårad och vill inte ha någonting med mig att göra.
"I'm not going" sa jag och Perrie kollade chockat på mig.
"Uhm yes you are! Hello Harry!" sa hon och jag kollade ledsamt ner.
"Have something hapend betwen you guys?" jag nickade.
"Hey girls!" hörde vi en mörk röst säga. Det var Zayn som kom gående mot oss. Vi var nu utanför glassbaren och Zayn och Perrie kysstes och sa hej till varandra. Sedan log Zayn mot mig.
"Hi Em!" jag gav honom ett påtvingat leende tillbaka. Vi gick in. Jag och Perrie satte oss som vanligt vid "vårt bord" som vi brukar sitta vid. Zayn gick och fixade glass. 
"So what happend?" sa Perrie och jag skulle precis berätta när Zayn kom med glassen och delade ut den och satte sig brevid Perrie.
"Em has something happend betwen you and Harry? He was a bit down today" jag kollade ner.
"Well yesterday Harry and I almost kissed" sa jag och kollade ner en aning rodnandes.
"No way! I knew it! But what happend? Why diden't you two kissed?" jag suckade.
"Well I kinda...I don't know rejected him" sa jag och kollade på dom. Båda helt chockade.
"Why?!" utbrös Perrie. 
"I don't know I paniked okay I diden't know what to do!" sa jag till mitt försvar.
"Em don't worry just explain to Harry and he will understand" sa Zayn och jag sukade.
"I don't know" sa jag bara. 
"If you want I can ask Harry if he want's to go with you and explain to him and tell him what you told me" sa Zayn lugnt och jag mötte hans blick. Jag nickade. Jag hade ingen aning om hur jag skulle kunnat förklara det för han eller prata med han ens om det. Jag var glad att jag hade så bra vänner som Perrie och Zayn.  
Jag vakna till av att jag fick ett sms. Jag kolla på klockan och den var 8. Fucking 8. Jag ville bara slänga min mobil i väggen. Jag behöver inte gå upp för än 9. Jag tog mobilen.
From Unknown: "Good morning sweetie xx Louis" Jag log. Nej, han väckte mig när jag kunde få sova längre, men jag är tvungen att svara eftersom att jag gick med på det här. Nu förstår jag verkligen inte varför. Jag la till honom som en kontakt.
To Louis <3: "Good morning babe xx
" Och ja, jag var tvungen att lägga till hjärtat på hans namn. Jag undrar vad Emeli kommer tycka om det här. Har typ ett förhållande med hennes pojkvän (jag kommer att kalla Harry Emeli's pojkvän för dom kommer ändå bli tillsammans snart, jag bara vet det) bästis. Det är väll bättre det än om vi skulle vara friends with benefits eller? Jag kommer inte kunna somna om så det är väll bättre om jag går upp. Jag gick upp och gick raka vägen in till duschen. Jag gjorde det jag brukade göra i duschen. Jag tog fram en handduk och virade runt den om min kropp. Jag tog fram en till för mitt hår. Jag gick vidare till min walk in closet. Vad ska jag ha på mig idag då? Jag kolla ut genom fönstret och det såg ut att bli ganska bra väder idag men ändå inte så varmt. Först tog jag på mig underkläder. Sen tog jag på mig ett par svarta läder byxor och en vit skjorta/ blus som jag stoppa innan för byxorna. Enkelt med snyggt tänkte jag. Jag satte upp mitt hår i en snygg bulle. Jag sminka mig. Jag hade eyeliner och röda läppar. Jag tog på mig ett par svarta pumps och så tog jag en svart handväska. Jag kolla på klockan och den var halv tio. Jag ville inte ha någon frukost idag så jag nöjde mig med en kopp kaffe. Jag satt ensam i köket och drack kaffe och väntade att klockan skulle bli halv 11. När jag hade druckit upp kaffet så hade det gått 20 min. Jag funderade på om jag skulle ringa Louis om hur det skulle bli ikväll. Men jag ville inte vara den som skulle ringa. Efter 10 min gav jag upp och ringde han. Efter 3 signaler svara han.
"Hello?" Svara han.
"Hey, it's me" sa jag osäkert och ångrade att jag ringde.
"Hi angel"
"Angel?" Fråga jag förvånat.
"That's my nickname for you because you're a victoria secret angel so why not call you angel?" Sa han och det var inte ett dåligt smeknamn i alla fall. Jag har ingen aning vad jag ska ge honom för smeknamn. Jag kan inte direkt kalla honom för Lou för det skulle vara för enkelt.
"Okay" sa jag.
"So why did you call?" Fråga han.
"What are we gonna do tonight?" Fråga jag
"I thought that we could be at my apartment and you know, get to know each other" sa han.
"Yeah sure, I will be there after I'm done with my job, should I bring something?" Fråga jag, man vill ju vara artig.
"No or you could bring food if you want" sa han lite osäkert.
"Yeah sure but I have to go now, see you later bye" sa jag stressat efter jag märkte att klockan var halv.
"Bye angel" sa han och jag la på. Jag tog min handväska och gick ut till bilen. Jag hoppa in och körde iväg.
 
• • •
 
"Is that okay?" Fråga min chef. Jag nicka. Vi blev precis klar med ett möte. Det handlade om allt möjligt från pappz till kläder och så. Jag ska vara med på några intervjuer om hur jag känner att vara en VS angel och annat. Men just nu var det lunch! Idag ska jag äta lunch med några andra modeller här som också är mina vänner. Lexi, Kelly och Heather.
"Lucie?!" Sa något glatt bakom mig. Jag vände mig om och där stog Lexi.
"Lexi?!" Sa jag lika glatt. Vi både började typ fangirla... Ja. Och sen kom Kelly och Heather. Det var dom jag brukade vara med om jag var med någon.
Vi är inte bästisar direkt. Jag menar ingen av oss har inte prata på typ 2 månader men jag älskar ändå dom här tjejerna. Fast jag är yngst av dom alla. Lexi är runt 25, Kelly är 21 och Heather är 23.
"How have you all been?" Fråga jag.
"Great and guess what?" Sa Lexi.
"What?" Fråga jag exalterat och dom andra såg också ivriga ut.
"I'm engaged" pep hon. Vi alla började skrika. Hon visade ringen, det var en diamant ring. Den var verkligen vacker, jag skulle vilja ha en likadan fast med en störa diamant.
"OMG, I'm so happy for you, I hope I can come to the weeding" sa jag.
"Of course, you are all invited. Vi gick och åt lunch och så fortsatte vi prata om allt möjligt. Klockan var 18:00 när jag var klar på jobbet.
To Louis "I'm gonna pick up some food then I will be at your place xx" skrev jag till honom och fick ett snabbt svar.
From Louis "Hurry up, I'm hungry! xx" Jag åkte till mcdonalds, jag menar vem gillar inte mcdonalds? Jag gick in och så beställde jag två big mac menyer sen fortsatte färden mot Lou's lägenhet. När jag kom fram tog jag maten och hoppa ut ur bilen och låste den. Sen gick jag upp tills hans lägenhet som jag faktiskt kommer ihåg vart den ligger. Jag ringde på och det tog inte lång tid innan Louis öppna dörren.
"Yes! Finally, what did you get?" Fråga han. Jag visa honom påsen.
"Mcdonalds" sa jag och så gav jag honom påsen. Jag gick in och tog av mig skorna. Jag gick till köket där Louis tog fram maten.
"I didn't thought that models eat mcdonalds" sa han.
"It's many that don't but I couldn't handle that so I work out, alot but it's worth it" sa jag och han nicka. Jag satte mig ner vid bordet och började äta. När jag hade ätit upp kolla jag på Louis som hade ätit halva av sin hamburgare och kollade förvånat på mig.
"You eat fast" sa han.
"You eat slow" sa jag.
"So I guess that I can start telling you about myself" sa jag men det lät mer som en fråga. Lou nicka som svar.
"Hmm, where am I gonna start? Oh right, I'm born on the 24th June 1993, so I'm 18 years old, my middle name is Valarie, I don't talk to my parents, I don't have any siblings, I love to party, I love pancakes, I been working as a victoria secret model about a year now but I'm an angel now, my best friend is Emeli and she is my cousin, I love to shop, I love roses, I love romantic stuff but I don't think it exist, I smoke but I'm trying to stop, eh I don't really know what more to tell" sa jag.
"You don't talk to your parents?" Fråga Louis förvånat.
"Nope"
"Can I ask why?"
"Yeah but I'm not gonna tell the whole story but I started to drink, smoke, take home guys, take drugs, so my parents bought me a apartment, a car and gave me some money" sa jag och Lou nicka.
"So tell me about you" "Okay, I'm born on the 24th December 1991, so I'm 19 but soon 20, my middle name is William, my dad and my mom is divorced but my mom got married agin with a other guy but they got divorced too, I have 4 younger step sisters from my mom side, Lottie, Felicite, Daisy, Phoebe and 1 from my father side, Georgia, I come from Doncaster, I'm a part of One Direction if you didn't know that, the lads are my best mates, I like to party but not as much as you" sa han och jag nicka.
"So now we know a little bit about each other, can we do something else now?" Fråga jag och gjorde hund valps blicken.
"Course Angel" sa han och log ett sött leende.
"By the way, what's my nickname?" La han till.
"Ehm, ehm... I don't know"
"Okay, maybe I can help, let's see what about sexy beast?" Sa han och flina.
"Never in a million years" Sa jag och tog upp min Iphone. Hans fans kanske har något bra smeknamn. Jag kolla och så stog det Boobear OMG vad sött! Jag kan kalla honom Loubear. Ja OMG, första gången jag kom på något bra.
"What about Loubear?" Fråga jag honom och log. Han stirra på mig som om jag har sakt världens dummaste ord.
"No, you are not gonna call me loubear!" Sa han som en femåring.
"To late, I'm totally gonna call you loubear, I mean it's so cute I love it" Lou kolla på mig med 'are you fucking kidding with me?' blicken.
"Live with it" sa jag och stack ut tungan. Wow, sen när blev jag barnslig? Det känns som om jag förändrar bit för bit utan att jag äns märker det... Äh jag kommer inte förändras.
"Can we see a movie?"
"Sure, what movie?"
"I don't know, I wanna see a disney movie" sa jag log.
"I can see what I got" sa han och gick till vardagsrummet. Det här är faktiskt inte så hemskt som jag trodde. Jag kolla ner på mina kläder. Jag kan inte kolla på film i dom här kläderna. Jag gick till Lou's rum. Jag kolla i hans garderob. Jag hitta ett par mjukisar och en t-shirt som jag kunde ha på mig. Jag bytte om och mjukisarna var verkligen sköna. Jag fixa till kläderna så det skulle se bättre ut. Jag satte också upp mitt hår i en slarvig bulle. Jag är sugen på glass. Jag gick till köket och leta efter glass. Jag hitta ett packet bj. Jag tog en sked och så gick jag tillbaka till vardagsrummet. Lou vände sig om och så kolla han chockat på mig.
"I look away one minute and then you changed into my clothes and get ice cream?" Fråga han roat. Jag nicka som svar.
"I found Aladdin-" börja Lou men jag avbröt honom.
"WE ARE GONNA SEE ALADDIN!"
"Okay" Han satte i filmen och jag satte mig i soffan. Jag började äta på glassen. Lou satte sig bredvid mig.
"Can I have some?" Fråga han försiktigt.
"No!" Sa jag och skydda glassen i min famn.
"C'mon" sa han och gjorde hundvalps blicken. Jag kan bara säga att han är bara för söt när han gjorde den. Nej, vad tänker jag?
"I don't share" sa jag bestämt. Loubear gav upp och fortsatte kolla på filmen. När det var lite mindre än halva kvar så kände jag mig taskig, det skadar inte om han kan då resten tänkte jag.
"Here, you can take the rest" sa jag och det smugglades fram ett litet leende på Loubear's läppar.
"Thanks" sa han och tog emot den snabbt för att jag inte skulle ångra mig.
"Lucie?"
"Hm?"
"You're not who I thought you would be"
"What did you thought I would be?"
"A Pain in the ass" Jag gapade och tog kudden bredvid mig och började slå honom med den. Han tog den bredvid sig och försökte slå tillbaka men då sprang jag ifrån han och in till köket. Jag kollade vaksamt runt. Jag hörde någon bakom mig men jag låssades som om jag inte gjorde det. Han kom närmare. Jag vände mig om och slog honom. Han skrek och tappa kudden och sprang iväg. Jag försökte inte skratta. Jag gav honom ett försprång innan jag sprang efter honom och när jag kom till vardagsrummet stog han med två kuddar beredd på min ankomst. Jag vände om sprang in till ett rum. När jag vände mig om märkte jag att det borde vara Harry's rum. Efter 5 min så öppna jag dörren och så såg jag att kusten var klar. Jag smög ut och så grep någon tag i mig bakifrån. Jag skrek. Lou bärde in mig till vardagsrummet och la mig i soffan. Han började kittla mig. Jag skrek skrattade.
"Stop... Please....Loubear" fick jag fram mellan skratten. Efter ett tag sluta han och vi båda kolla varandra djupt i ögonen. Jag kolla mellan hans ögon och mun. Han lutade sitt huvud som om han skulle kyssa mig. Jag insåg vad som hände. Jag hosta till och försökte sätta mig upp. Lou flytta på sig. Det blev en aning awkward efter det och vi fortsatte se på filmen.
Varför? Det var frågan som hela tiden dök upp i mitt huvud. Gillade hon inte mig på det sättet? Var det därför hon inte ville kyssa mig? Hela dagen har jag varit deppig och en aning nere. Zayn hade ringt mig för inte så länge sen och bett mig komm till han en stund. Han hade någonting viktigt att säga. Så här var jag. Utanför hans lägenhet och knackade på dörren. Zayn öppnade dörren fort.
"Hey man come in!" sa han och jag gick in.
"What do you wanna talk about?" frågar jag honom samtidigt som jag tar av mig jackan och skorna.
"Emeli" svarar han och jag fryser till. Sedan ställer jag i ordning skorna och går in i hans vardagsrum.
"What about her?" frågar jag bara som om ingenting har hänt.
"She told me what happend" sa han. Great tänkte jag.
"She wanted to kiss you,you know" sa han.
"Well It diden't look like that" väsnade jag tillbaka. Jag började bli en aning arg.
"She panicked okey? She diden't know what to do and now she feel relly bad" jag tänkte och tog in allt som Zayn nyss sagt. Så hon gillade mig? 
"And she wanted me to ask you If you would like to go with her on the marqurade bal" jag kollade på han.
"I don't know" sa jag bara för det var sant. 
"Think about it" sa Zayn. Jag kan säga att det var det ända jag tänkte på under hela kvällen....

Hoppas ni gillar kapitlet! Lite längre bara för att vi älskar er ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0