Kapitel 17 - Golfing

Tidigare
"Oh and changed plans by the way we are not minigolfing we are golfing" sa Harry och jag kollade chockat på han.
"Why?" frågade jag.
"The minigolf was closed today so we are golfing insted" sa han och jag nickade bara.
"Have you golf before?" frågade Harry.
"No not even minigolfing"
"Well then I must teach you it's relly fun you know!" sa han och jag kollade ner och log.
"Thanks that would be nice" sa jag och log mot honom och han log tillbaka. Lucie kom ner och vi gick och satte oss i bilen. Louis i förrarsätet och Harry fram brevid han. Jag i mitten med Lucie på min vänstra sida och Perrie på högra. Louis kollade bak på oss.
"Hi Em" sa han glatt till mig.
"Hello Louis" sa jag tillbaka. Sen föll hans blick på Lucie.
"Lucie" sa han kallt till henne.
"Louis" sa hon kallt tillbaka. Louis kollade sedan fram och började köra. Hur skulle det här gå?

Nu satt man i bilen på väg att golfa med personer man inte känner och hatar YAY! Eller jag känner Emeli men aa du fattar. 
Just nu så satt jag och lyssna på musik och ignorerade alla. Varför följde jag med på det här? Jag menar asså jag gillar inte äns att golfa. Jag gillar inte Harry och Louis, jag har inte träffat dom andra men jag tror inte att Perrie gillar mig heller eftersom ja, jag tror du vet varför. 
Senaste gången jag golfa var när jag var 12 tror jag och min farfar och pappa ville att jag skulle testa och det sluta med att jag råka slå min farfar med golfklubban, råka kasta iväg golfklubban så den hamna på en som arbetar där och jag råka slå golf bollen så den hamna mellan min pappas ben. Ja jag borde inte få spela golf. 
Jag undrar hur jag ska slippa spela eller så spelar jag och skadar dom allihopa. Jag berättade aldrig för Emeli om det för det var för pinsamt.
Emeli putta till mig. Jag tog ut ena hörluren. 
"What?" Fråga jag henne en aning irriterat.
"We are there" sa hon och jag nicka. Jag satte tillbaka hörluren och hoppa ut. Dom andra var på väg mot byggnaden och då märkte jag att det var exakt samma ställe som jag och min pappa och farfar var på. Jag sucka och så följde jag efter dom andra.

***
Alla började spela och jag försökte hålla mig borta så dom knappt skulle märka mig. Emeli och Harry hade deras moment och så. Jag kunde bara säga en sak och det var att dom är otroligt söta tillsammans. Det får mig tänka på bilden som jag tog, jag har inte visat den än. 
"Lucie!" Skrek någon. Jag kolla förvirrat omkring mig. 
"It's your turn" sa Harry. Jag frös till is. Vad ska jag göra? 
"No, I don't want to" sa jag. 
"C'mon Lucie" sa Emeli. Jag skaka på huvudet och vägrade att röra på mig. Jag såg säkert ut som en femåring som vägrar flytta på sig tills den får det den vill ha. Emeli tog tag i min arm och drog mig dit. Harry gav mig golf klubban och så satte han golf bollen på plats. 
Jag svalde hårt. Jag ställde mig som min farfar har lärt mig att man ska göra. Jag tog ett djupt andetag innan jag försökte att skjuta. Gissa vad jag gjorde? Först så råka jag slå Harry i magen och sen så råka jag liksom kasta iväg klubban så den hamna på en som arbetar där igen. Jag kolla på Harry och sen på den andra kille. Jag tog min hand för munnen. Jag visste inte vad jag skulle göra. Emeli kolla om Harry var okej. Jag kolla ännu en gång på båda innan jag bestämde mig för att springa iväg. Ja jag borde inte få spela golf.

Lucie sprang iväg efter att hon hade slagit Harry i magen och kastat golfklubban på en av personalen. Harry höll händerna för magen och satte sig ner på huk innan han la sig ner på gräset. Jag kollade runt mig. Ingen Lucie men vad som var ännu konstigare ingen Louis. Jag satte mig ner på marken brevid Harry.
"Harry are you allright?!" frågade oroligt.
"No,Emeli I just got hit in my stomak by a golf club I'm not allright!" Jag bet mig i läppen. Alla andra kom springande mot oss. Sedan satte dom sig ner med. Alla började ställa frågor samtidigt.
"Stop it!" sa Harry plötsligt.
"I'm fine okey" han satte sig upp och alla kollade på honom.
"I don't know man maybe you should go home and get some rest" sa Zayn och alla andra nickade.
"Yeah Emeli can help you home and be your company" sa Perrie sedan och slog mig löst på axeln. 
"Fine let's go Emeli" sa Harry innan han reste sig upp och höll händerna för magen och började gå. Jag gick tyst brevid honom och vi gick till parkeringen och satte oss i bilen. 
"Can you drive?" frågade jag honom och han nickade. Vi satte oss i bilen och den var en pinsam tystnad ett tag. Jag var tvungen att bryta tystnaden.
"You know Lucie diden't mean to..." han avbröt mig.
"I know" sa bara Harry kort. Jag vände mitt huvud mot fönstret och kollade ut. Det blev tyst. Vi kom fram till en korsning och Harry stanade och väntade på att det skulle bli grönt.
"Emeli look at me" jag kollade på Harry. Jag kollade in i hans vackra gröna ögon.
"I'm not mad at Lucie okey?" Jag nickade och Harry kolla fram och det blev grönt och vi körde hem till Harry.

*** 
Jag klev ut ur bilen stängde dörren och kolla när Harry klev ut bilen,stängde dörren och låste bilen. Vi börja gå mot porten och gick in i hans lägenhet. Harry tog av sig sina skor och gick och la sig i soffan. Jag tog av mig mina skor gick mot köket och öppnade hans frys. Tog fram en påse med is och gick och tog en stol ifrån hans matbord och satte stolen brevid soffan och satte mig ner på den.
"Let me see" sa jag och Harry nickade och lyfte upp tröjan. Ett blåmärke formad som en golfklubba. Jag la isen på hans mage på märket och Harry blundade och bet sig i läppen. Jag tog bort isen och sen la på den igen och om och om igen.Sedan tog Harry ispåsen i sin hand och la den på bordet. 
"Thanks" sa han och jag log. Jag tog ispåsen och lämnade den i frysen på sin plats innan jag gick och satte mig på stolen.
"Let's watch a movie" sa Harry sedan och börja resa sig upp.
"No,no,no,no,no" sa jag och putade honom försiktigt i bröstet så han låg ner igen.
"Witch movie do you want to watch?" frågade jag och ställde mig upp och gick till hans filmhylla.
"I don't know,pick one" Sa Harry och jag suckade och kollade igenom hela hyllan. Sedan landade mina ögon på
'A walk to reamember'. Jag tog upp den och började läsa på baksidan.
"Can we watch this one" sa jag och höll filmfodralet så han kunnde se framsidan.
"Sure" svarade Harry och jag satte in den i DvD'n. Sedan tog jag DvD fjärkontrolen och la den på bordet innan jag började flyta stolen åt sidan så att den var vid soffkanten. Där satte jag mig.
"No Em come over here" sa Harry och jag kollade på honom.
"You have only one couch and If you haven't notis we both are not gonna fit in it" Harry vände sig så han låg på sidan,stoppade en kudde mellan sin arm och huvud och klappade med hande på platsen framför honom som blev tom. Det var så vi hade legat när han hade sovit över hos mig. Bara tanken på att Harry och jag hade sovit i samma soffa fick mig att rodna och jag kollade ner.
"Okey" sa jag och la mig brevid han. Jag tog en kudde som jag la huvudet på och Harry la sin arm runt min mage. Längdskillnaden mellan oss gjorde att Harry inte hade några problem alls att se på filmen även om jag låg framför han för jag låg en bit ner på soffan om du förstår.  Jag började tänka på vad som hände på golfingen innan Lucie slog Harry. När det var min tur hade jag ingen aning om vad jag skulle göra. Harry ställde sig bakom mig och la sina armar på mina armar och hans händer på mina händer. Sedan svingade vi klubban bakot och sedan framåt. Bollen flög så den kom nära hålet. Gud vad många fjärlilar som flög runt i min mage när han stod över mig så där. Nu flög dom runt igen för att Harry höll armen runt mig. Harry satte igång filmen. 
"Have you seen it before?" frågade jag och kollade upp på han. Han kollade på mig och log.
"Yeah once,but It was a long time ago" sa han.
"Why? Don't like it?" frågade jag och han skakade på huvudet.
"No it's just that me and the lads were on the X-Factor" ett ohh bildades på mina läppar.
"But I like this movie so I'm glad you chose it" Jag nickade mot honom. Jag kollade in i hans ögon. Jag vart allt mer nervös. Harry kollade på min läpp innan han sakta började luta sig neråt. Mitt hjärta slog i säkert över 170 och jag viste inte vad jag skule göra. Var jag redo? Skulle jag ha min första kyss? Jag gjorde det ända min hjärna sa till mig att göra. 
"Let's watch the movie" sa jag med ett leende som jag verkligen fick tvinga fram. Harry kollade ner sårat på mig.
"Okey" sa han bara och jag vände mitt huvud. Vad har jag gjort nu......Antagligen förstört allt......
När Lucie slog Harry rakt i magen med golf klubban och sedan kasta iväg den kolla alla på henne förvånat först sen fokuserade dom sig på Harry. Ingen märkte att Lucie sprang iväg förutom jag. Jag kände mig tvungen att följa efter henne. Jag joggade samma väg som Lucie sprang. När jag kom ut från byggnaden kolla jag runt vart hon kunde vara. Jag såg att hon satt på en bänk en bit här ifrån. När jag kom närmare såg jag att hon var djupt inne i hennes tankar. Jag satte mig bredvid henne men jag tror inte att hon märkte något. Jag kände att hon kolla på mig.
"Why are you here?" Fråga hon mig kalt.
"Well honestly, I have no freaking idea" svara jag. Jag hade inget bättre svar på frågan.
"Okay then" sa hon kalt och ställde sig upp och tänkte gå iväg men jag ville inte det. Jag tog tag i hennes arm. Hon kolla på mig med en irriterad blick.
"What?" Fråga hon irriterat och jag kunde inte hjälpa det, jag flina mot henne.
"Are you okay?" Fråga jag henne och log.
"Are you seriously asking me if I'm okay? I hit your best friend with a golf club in the stomach and you are asking me if I'm okay?" Sa hon och jag nicka. Ja någon måste fråga henne också, Harry behöver inte ha mig där också. Jag vet att Lucie behöver någon, jag kan se på henne att hon är ensam även om hon inte kommer att erkänna det.
"Okay you are weird" sa hon.
"Well, normal is boring" sa jag. Hon kolla mot taxin som kom. Hade hon tänkt att ta en taxi hem? Hon började gå mot den och jag följde efter henne. Hon hoppa in på ena sidan så jag gick till den andra och hoppa in. Lucie sa hennes adress och så började vi åka.
"What do you want from me?" Fråga hon mig efter en lång stunds tystnad.
"Nothing" svara jag enkelt tillbaka.
"Then why are you here?"
"Somebody has to take care of you too" sa jag.
"I can take care of myself" sa hon.
"Oh really, how is that working out for you?" Fråga jag henne. Harry berätta det Emeli berätta för honom om Lucie. Hon har tydligen inte varit så här hela hennes liv. Hon öppna munnen för att säga något men stängde den snabbt igen. Hon kolla ut genom fönstret och var tyst resten av resan. När vi kom fram till hennes lägenhet så betala jag för taxin. Lucie kolla surt på mig innan hon hoppa ut.Jag följde efter henne. Hon stanna. Jag stanna också.
"Can you stop following me?" Fråga hon.
"Nope" sa jag roat.
"I'm gonna be your stalker" la jag till. Hon gick mot mig med arga steg. Wow, jag måste ha retat upp henne.
"Why can't you just leave me the fuck alone?!" Sa hon aggressivt. Man skulle nästan bara nästan vara rädd för henne.
"Because you don't want to be alone" sa jag lungt till henne.
"Oh so now you know exactly what I want, you don't know me and I promise you, you never will" sa hon.
"I never said I know exactly what you want, I just said that you don't want to be alone, I can see that you are lonley"
"I'm not lonley!"
"Okay, you don't need to admit it"
"I fucking hate you"
"Okay awsome, can we go to your aparment now?" Fråga jag. Hon vände sig om och började gå. Jag tror hon fatta att jag inte kommer att ge mig. Hon låste upp dörren och gick in. Det var nog inte tanken att jag skulle komma in men jag smet liksom in.
"You know what?" Fråga jag henne.
"What?" Sa hon.
"I think you are afraid of love"
"How can I be afraid of something that doesn't exist?" Svara hon. Så hon tror inte på kärlek.
"So you don't belive in love?" Hon bara skratta åt mig.
"I feel bad for you because apparently you do"
"Let's play a game" sa jag.
"What game?" Fråga hon en aning osäkert och så studerade hon mig vaksamt.
"Let's play a game, let's sweet talk, let's play fight, let's talk 24/ 7, let's tell each other good morning and good night every day, let's take walks together, let's give each other nicknames, let's hang out with each others' friends, let's go on dates, let's talk on the phone all night long, let's hold each other, let's kiss and hug and whoever falls in love first, loses" sa jag och Lucie kolla på mig osäkert.
"I don't fall in love" sa hon men det lät mer som om hon försökte övertyga sig själv.
"We will see about that"
"Challenge accepted " sa hon.
"When will we start?" Fråga hon.
"When do you want to start?" fråga jag och flina. Hon slog mig på armen löst.
"I would normally say never but this time I have to say tomorrow because I'm gonna show you that love doesn't exist and I never fall in love" sa hon bestämt. Jag log mot henne innan jag gick fram och kysste henne på pannan.
"I guess we will see each other tomorrow then?" Det var som en halv fråga.
"Give me your phone" sa hon och jag gav den till henne lite osäker vad hon skulle göra, innan det slog mig att hon skulle ge mig hennes nummer. Hon gav tillbaka mobilen. Jag gick ut ur lägenheten.
"Call me" sa hon innan hon stängde dörren. Jag log för mig själv innan jag fortsatte att gå. Det här kommer bli intressant.

Hope you like it! Sorry för väntan Linn har dåligt internett vilket gör att det tar henne forever att skriva.
Vi har varit borta ett tag vi vet men mycket har hänt i våra liv. Nu är vi tillbaka och 2-3 delar varje vecka får ni så nästan varannan dag :) 
Snälla svara på frågan är ni snälla det tar typ 10 sekunder! :) 
Vad tycker du om den nya designen?
  
pollcode.com free polls 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0