Between here and forever ~ Chapter two

Tidigare...
"Well see you tomorrow then and if you see Jesso tell here we can go shoping one other day"
"See you and I will" sa han och kramade om mig innan jag stängde dörren.
"It's that your boyfriend?" frågade Viola med ett flin. Jag log tillbaka.
"No my bestfriend"
"But you want him more than a bestfriend right?" jag började tänka tillbaka.
"No,because of my ex...." sa jag och hon kollade ledsamt på mig.
"Well I fund a picture in your suitcase...It's that you and your ex?" frågade hon och visa mig bilden.
"Yes" sa jag kalt när jag såg bilden. Allt hade varit så bra då... 

Viola's perspektiv
 
Jag kolla på kortet som var i Rachel's väska. Jag tog upp det och kolla närmare på det. 
"Well I found a picture in your suitcase...It's that you and your ex?" Fråga jag men jag ångra det sedan.
"Yes" sa hon kalt. Jag såg att tårar bildades i hennes ögon. 
"Are you okay?" Fråga jag försiktigt.
"Honestly... no, everyday is hard, he is like everywere I look" sa hon och vad menar hon med över allt?
"Ehm.. What do you mean with everywhere?" Fråga jag
"He is Harry, Harry Styles" sa hon och jag kolla konstigt på henne.
"He is in the band One Direction" sa hon och jag gjorde facepalm.
"Of course" sa jag 
"Are we gonna watch Pretty Litte Liars now?" Fråga jag
"Yeah" Sa Rachel 
"Which season?" Fråga jag
"Hmm... 2 and episode 16" sa Rachel, jag nicka och så satte jag på det. 
När vi hade kollat klart så tyckte jag att den inte var så dålig som jag trodde. Rachel var tvungen att förklara saker.
"So... What do you think?" Fråga Rachel
"I like it" sa jag och så gjorde jag tummen upp. 
"What serie do you like?" Fråga Rachel
"Glee!" Sa jag uppspelt 
"Okey... Can we see a episode?" Fråga Rachel
"Sure" sa jag och så satte jag på säsong 1 avsnitt 1.  
"I like it" sa Rachel när vi hade kollat klart. 
"What can we do now?" Fråga jag
"I don't know... Talk?" Sa Rachel
"Okey.. What can we talk about?" Fråga jag
"We don't know eachother so well.." Sa Rachel
"No.. The only thing I know about you is... hmm.." 
"Is?" Sa Rachel 
"I don't know" sa jag och skratta lite. 
"Okey... The only thing I know about you is that you competing in athletics and you have the perfect grade" sa Rachel och jag börja skratta. 
"What?" Fråga hon men jag fortsatte skratta. Trodde hon verkligen att jag tävlade i friidrott? 
"I'm competing in gymnastics" sa jag
"Oh.. Okey" sa hon 
"Yeah and if you want to you can come to my practice tomorrow" sa jag och log
"Sure, why not" sa hon och log tillbaka. 
"So I want to know some thing" sa Rachel med ett peddo leende
"Okey.. Like what?" fråga jag lite fundersamt.
"Who is your bestfrind? And you probably have one, what is her/ his name and what is she/ he like? Do you have a boyfriend? If you have one, what is his name and what is he like? If not, why?" fråga hon 
"Wow that was kind of many questions but okey if think that I remember, yes I have one, her name is Ciara and she is one of the kindest person I ever know, I don't because I don't have time and I have never met the one" sa jag 
"Okey I understand, I want to meet Ciara sometime" sa Rachel
"She is in the same team as I so you will meet her tomorrow" sa jag
"Great" sa Rachel 
"What can we do now?" fråga jag
"We can watch a movie?" sa Rachel
"Yeah, which movie?" fråga jag
"Hmm.. Do you like love, fantasy, action, scary, funny movies?" fråga Rachel
"I like fantasy, love and funny movies" sa jag
"Okey so what can we watch then?" fråga Rachel
"I saw a commercial about a serie, Once upon a time and it seemed really good and I thought that we could watch it togheter" sa jag
"Yeah why not" sa Rachel och så tog vi fram det och började kolla på det första avsnittet och vi tyckte att det var bra så vi kolla vidare. 

Vi är väldigt ledsna för att vi inte har skrivit på länge men vi kommer bli bättre när vi väll har komit igång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0