Kapitel 21 - Masqurade

Tidigare
"It's beautiful" 
"I know, I love to come here to just think" sa han. 
"Yeah" Jag gick närmare kanten och bara kolla ut. Jag log. Jag kände vinden blåsa mot mig. Jag sträckte ut armarna och blundade. Jag kände Lou komma bakom mig. Han kramade mig bakifrån. Jag vände mig om och gjorde något som förvåna oss båda. Jag kysste honom. Det bara kändes så rätt att göra det. Kyssen var mjuk. Jag avslutade kyssen. Jag log och han log tillbaka. Det här har varit en fantastiskt bra dejt, för bra tycker jag. Men allt det här är ju fejk och det kommer aldrig bli äkta. There are no fairytales 
Jag kollade mig i spegeln en sista gång. Klädningen satt bra och var gudomligt fin. Jag har alltid drömt om att få vara "prinnsessa" för en dag och idag skulle jag få vara det. Klädningen var stor och då himmla fin. Jag hade behövd gå runt med den ett tag med mina klackar. Ja ni hörde rätt jag har ett par klackar på mig. Dom är vita och syns inte under klädningen men dom var bekväma. Det var det viktiga och att jag kunde gå i dom vilket jag kunde. Jag skulle nästan nå upp till Harrys ansikte med hjälp av dom hära. 
"You look so beautiful!" sa Lucy uppspelt. För första gången kände jag mig till och med vacker.
"Thank's!" sa jag och log mot henne. Min mobil surra till. Harry <3 "Can't wait to see you I'm soon at you're school" jag log och skrev tillbaka "Can't wait to see you either I be there in 10" 
"We have to hurry up he is allmost there" sa jag och Lucy tog sin väska.
"Are you going to stand there the whole day?" sa Lucy och jag skakade på huvudet och tog på mig skorna och gick efter henne. Ut ur lägenheten,ner för trappen och mot Lucie's bil. Lucie satte sig i förarsätet och jag satte mig i pasagerarsätet brevid henne. Satte på mig bältet och kollade snabbt på Lucie som startade bilen. Men någonting saknades...
"WAIT! I forgot my mask!" utbröt jag när jag kom på vad det va. Lucie kollade på mig och suckade irriterat.
"I'l go and get it wait here" sa hon innan hon klev ut ur bilen och gick tillbaka in i lägenheten. Jag kollade ut. Det skulle snart bli mörkt och snart skulle jag gå på min första bal. Många tankar flög runt i mitt huvud och en av dom var skulle Harry och jag kyssas idag? Jag hoppades på det och samtidigt inte. Plötsligt knacka det på bilrutan och jag hoppa till. Där stod Lucie med min mask med ett stort flin på läpparna. 
"You just had to scare me diden't you?" hon flina ännu större.
"Yepp" sa hon och starta bilen och börja åka. Vi var framme efter en tyst kort bilfärd på 5 minuter. Normalt tar det 10 minuter att åka men Lucie ska alltid köra 10 km mer än vad man igentligen får så går det fortare. Jag klev ut ur bilen och just innan jag stängde dörren roppade Lucie.
"BE SAFE!" jag skrattade åt hennes komentar. Jag tog ett djuptandetag och tog sedan på mig masken. Jag tog tag i klädningen fram och drog upp den lite. Ni vet så där folk gör på film för att inte rammla? Jag förstår nu varför dom måste göra så. Festen var i matsalen och jag började med snabba steg och ett bulltande hjärta gå mot matsalen. Jag hoppades att ingen skulle känna igen Harry men han måste väll ändå satt på sig en mask? Jag vet ju några i skolan som skulle slänga sig över Harry och aldrig släppa han om dom fick syn på han. Det var därför vi alltid möte Zayn vid parkeringen eller längre bort. Skulle någon se han skulla han bara kunna hoppa in i bilen och köra iväg så var han säker. Med tanke på att Zayn också var här med Perrie måste dom ha någon form av masker för Zayn är väldigt beskydande och noga med att ingen kommer till skada. Men Harrys lockar? Hans hår kunnde jag känna igen på mils avstånd jag menar kolla på det! Jag var nu framme vid matsalen. Jag tog ett djupt andetag. Allt kommer att gå bra Emeli sa jag till mig själv och tog tag i dörrhandtaget och gick in. Så fort jag klev in i matsalen kollade alla på mig. Mitt självfortroende började sänkas och jag tänkte jag måste se hemsk ut som vanligt. Jag började gå längre in och plötsligt kom en kille framför mig.
"May I have this dance?" jag kollade rodnandes ner. Han var blond och hade bruna ögon och log ett sånt där half leende. Dock inget som slår Harry's.
"No because she is with me"Jag kännde genas igen rösten och jag kollade bakom honom och där stod Harry en aning arg. Det var väldigt mörkt men jag kunnde se att Harry hade en mask på sig. Antagligen en svart kkostym jag var inte helt säker eftersom jag inte kunde se så bra.  
"Are you with him love?" frågade killen mig och jag kollade på han igen.
"Don't call her that!" väste Harry nu åt han. Han var arg. Jag gick fram till Harry och tog tag i hans hand. 
"Calm down" sa jag till han innan jag kollade på den andra killen.
"Sorry and yes I am with him so...." jag kunnde inte få ut några fler ord ur min mun. Han nickade bara och gick iväg. Harry kollade när han sakta gick bort i från oss.
"Who does he think he is?!" hörde jag Harry säga tyst. Jag skrattade. Nu förstod jag. Harry var avudsjuk och inte lite. 
"What are you laughing at?" frågade han mig och kollade på mig. Hans ansikte mjukna lite.
"You" svarade jag bara. Harry kollade frågandes på mig.
"Me?" frågade han och jag nickade.
"You where jealus!" sa jag och peta han i magen med handen som inte höll i hans.
"No I wasen't!" sa han till sitt försvar.
"Yes you where it lookt like you would kill him if he took one other steep closer to me" sa jag och fnittra.
"And I would" sa han och log. 
"Silly,silly jealus boy" sa jag och peta han igen.
"Well,well look at you shorty you have hight heels and still isn't as tall as I am" sa han stolt och ruffsa om mig i håret lätt. Jag fixade till mig hår lite.
"Em finally you are here!" sa Perrie innan hon kramade om mig hårt och jag var tvungen att släppa Harry's hand.
"Here I am" sa jag en aning skrattandes. Perrie släppte mig.
"Hi Em" sa Zayn innan han drog in mig i en kram. 
"You look amazing!" sa jag sedan till Perrie. Hon hade på sig en blå/vit klädning ner till knäna som framhävde hennes blåa ögon. Hennes makeup var enkel men passade väldigt bra. Hennes hår var uppsatt i en snygg bulle. 
"Thank you but have you look at youself?!" jag skrattade och kollade snabbt på Harry som viskade med Zayn. Sedan kollade dom på varandra och Zayn nickade åt Harry. Va prata dom om? Sedan gick Zayn fram till Perrie viskade någonting till henne. 
"Any way we have to go now but see you soon Em!" sa Perrie och gick iväg hand i hand med Zayn. Jag kollade på Harry som log mot mig och kom närmare i mot mig. När han väl stog framför mig tog han tag i båda mina händer och böjde sig fram till mitt öra. Jag kände hans andetag mot min hals vilket gav mig gåshud.
"You look beautiful as allways" viska han till mig och jag kollade ner rodnandes. 
"Wanna grab a drink?" frågade han och jag kollade upp på han. 
"Yeah sure" Han släppte ena min han och började gå med mig genom den stora folkmassan. Tillslut kom vi fram till ett bord med massa tilltug och drycker. 
"What would you like to drink?" frågade Harry mig. Jag kollade runt på bordet.
"Umm Fanta" sa jag och han nickade och hällde upp 2 glas med fanta. Ena gav han till mig och det andra tog han och började dricka. Jag började dricka min fanta och gud så god den va! Det var länge sen jag drack fanta eftersom Lucie inte gillar Fanta köper hon aldrig hem det. När jag druckit upp min fanta ställde jag ner den på bordet. Jag kollade på Harry som kollade bakom mig. Jag vände mig och och såg hur Perrie och Zayn kom i mot oss. Zayn gick fram till Harry och viskade något till han innan han och Perrie gick i väg. Skumt... 
"Come on" sa Harry och tog tag i min hand och började leda mig mot utgången. 
"Where are we going?" frågade jag. Harry kollade bak snabbt på mig och log innan han kollade fram igen.
"Some where more private" jag kollade ner rodnandes. 
"But the party is here?" sa jag och väntade på svar.
"I know we will go back to the party It's not far away from here"  svarade han och jag gick bara med nu efter han. Jag litade på Harry och Harry gick inte i mot parkeringen så vi skulle inte hem till han. Nu tänker väll ni ja men tänk om ni inte kör till han utan går till han? Om det tar en kvart ibland 20 minuter för han att köra till skolan och hem tror jag nog inte att vi går vilket skulle ta över en halv timma. Brevid skolan finns en skog och det var den Harry var på väg i mot. Okej ni ska få veta 2 saker om mig. 1 Jag hatar mörker. 2 Jag hatar mörka skogar.
"Harry..." började jag men han avbröt mig.
"I'm not going to kill you and I am very aware of your afraidnes of darknes" jag pustade ut. Vi gick en liten bit in innan jag började se ljus. När vi kom närmare såg jag att det var en altan med ljus och blommor överallt. Liknande till den i första twillight filmen. Harry började gå upp för den lilla trappen och eftersom han höll i min ena hand fick jag lyfta klädningen med en hand bara. Gick ju sådär men jag kom upp. Harry gick fram till en cd spelare och satte på den. Låten 'Wanted' av Hunter Heyes började spelas.
(Spela låten under tiden ni läser :3 )
Detta var en av mina favoritlåtar. Antagligen så visste Harry det eller så valde han den på grund av låtens text. Jag kollade ner en aning rodnandes. Harry gick fram till mig och räckte ut sin hand.
"May I have this dance?" jag fnittrade innan jag tog tag i hans hand. Han drog med mig ut till mitten av altanen och tog upp min hand och la den på han axel. Jag la min andra hand på han axel och han la sina stora händer på min höft. Vi rörde oss långsamt fram och tillbaka,sida till sida och jag kollade upp och mötte hans underbara ögon. Hans mask var svart och gick ner lite över hans näsa. Nästan som min enda skillnaden var att den gick över min näsa och var inte svart. Det hade fjädrar eftersom min klädning hade nästan fjädrar på sig. Hur som helst så framhävde masken hans gröna under bara ögon ännu mer. Jag bet mig i läppen och rodnande lite innan jag gick en aning närmare Harry och gosade in mitt ansikte i hans nacke. Mest för att Harry inte skulle se mig rodna. Jag kunde höra hur Harrys underbara röst började sjunga på refrängen. 
I wanna wrap you up
Wanna kiss your lips
I wanna make you feel wanted
I wanna call you mine
Wanna hold your hand forever
And never let you forget it
Yeah I, wanna make you feel wanted
Jag kollade upp in i hans ögon. Vi kollade på varndra ett tag. Harry tog sedan upp sina händer till min mask och drog upp den så att den låg på min panna. Fjärilarna i min mage flaxade runt som galningar och mitt hjärta slog hårdare än någonsin men jag var redo. 
"I mean It what I just sang" sa han sedan och mitt hjärta smälte. Harry gillade mig verkligen nu hade jag fått det bekräftat av han. Jag tog mina händer till hans mask och drog upp den på pannan och tog sedan ner mina händer till hans axlar igen.
"Show me" sa jag bara och Harry bet sig snabbt i läppen. Ögonkontakten hade aldrig brutits och jag kände hur han flyttade upp sina händer till mitt ansikte. Hans ansikte kom närmare och när det bara var några centimeter kvar blundade jag.
Sedan kände jag hans läppar pressas försiktigt mot mina. Fjärilarna åkte i 1000 km i timmen i min mage och jag hade aldrig känt mig så...levande. Kyssen varade nog i bara i fem sekunder innan Harrys läppar försvan ifrån mina. Jag öppnade mina ögon och såg hur nära jag och Harry stog.
"You have no Ide how long I have wanted to do that" sa han tyst nästan viskade det till mig. Jag tog mina händer runt hans nacke och flytade upp mitt ansikte i mot hans och våra läppar möttes igen. Harrys läpp låg mjukt i mot min och han maserade försiktigt min läpp. Hans händer var fortfarande vid mitt ansikte och vi stog så nära vi bara kunde varandra. Hans rörelser var mjuka och väldigt försiktiga. Vi var tvungna att avbryta kyssen för att andas. Vi tog några andetag innan Harrys ena hand flyttades bakom mitt huvud och tryckte fram mitt huvud så våra läppar kunde mötas igen. Varför hade jag varit så rädd för det här? Att kyssa Harry var det bästa som hade hänt mig och jag hade varit rädd för att uppleva det? Jag hade ingen lust att avbryta kyssen men människor måste tyvärr andas. Jag gosade in mitt ansikte i Harrys nacke igen och Harrys händer var åter igen på min höft.
"I wanna make you feel wanted" viskade Harry i mitt öra. Jag hatade det faktum att jag skulle behöva lämmna detta ögonblick för det var helt perfekt.

Sorry för dålig uppdatering men jag (Daria) håller på att flytta just nu :( så hinner inte vara på datan så mycket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0