Kapitel 20 - Date?

Tidigare...
Vi gick runt i affären och kollade efter maskerad klänningen. Det fanns så många. Emeli hade typ redan provat 10 men ingen hade varit den rätte. Jag kollade runt lite för mig själv när jag såg den. Den mest absoluta vackraste klänning någonsin. Nu kanske jag överdriver men ändå. Den stirrade på mig precis som den i Frankrike. 

Jag tog med mig den och gav den till Emeli. När hon fick syn på den sken hon upp. 
"How does it fit?" Fråga jag Emeli. 
"Great" sa hon och kom ut ur provrummet. Jag tappa hakan. Hon såg fantastisk ut. 
"You look absolutely beautiful" sa jag. Hon rodna lite. 
"Thanks" 
"Harry won't know what hit him" Hon rodnade ännu mer. 
"What does it cost?" Hon kolla på pris lappen och man kunde se hur besviken hon såg ut. 
"It is to expensive" sa hon ledsamt. 
"It's okay, I can buy it for you" sa jag enkelt. 
"No, you shouldn't" 
"You deserve this Emeli" sa jag. Hon bytte om och jag tog klänning och betala den. Den var inte så dyr, jag menar jag har köpt dyrare. 
Efter jag hade betala den så åkte vi hem och åt mat.

 Jag vakna av att jag hörde min mobil ringa. Jag tog kudden och la den för öronen. Äntligen så sluta det. Precis när jag höll på att somna om så ringde min mobil igen. Jag tog upp den. Brydde inte mig om vem som ringde. "GO FUCK YOUR SELF!" Skrek jag i mobilen och sedan försökte somna om igen. Efter 5 minuter började den ringa igen. Seriöst. Jag kolla på skärmen. Louis. Jag svara.
"Just let me sleep" sa jag irriterad och la på. Jag kolla på klockan, den var halv två på dagen. Jag hade ledigt idag. Jag vill i alla fall sova minst till 2. Jag stängde av min mobil och försökte somna om. Efter 10 minuters försök att somna om så gav jag upp. Jag satte på min mobil och ringde upp Loubear. Jag hopas att det var något viktigt. Efter några signaler svara han. 
"Finally" sa han.
"When I meet you again I'm gonna drug you and take you to a place nobody will find you and I'm gonna torture you and give you a painfully and slowly death" sa jag kalt. 
"Well someone woke up on the wrong side of bed" sa han roat. Jag ska så döda honom. 
"Hope it was something important" sa jag irriterat. 
"Well I was wondering what you are doing tonight" 
"Seriously" 
"Yep" 
"I don't know really" sa jag uttråkad och irriterad. 

"Good because I'm taking you out for dinner" sa han.
"Like a date?" Fråga jag.
"Duh" sa han som om det vore självklaraste i hela världen.
"Oh I remembered that I'm busy doing nothing"
"C'mon Lucie" bad han mig.
"No" sa jag bestämt.
"What do you have to lose?" Fråga han.
"My reputation"
"Oh what? Your reputation as a whore?" Sa han. Hörde jag verkligen rätt sa han just det? Nu kommer jag verkligen att döda honom. Jag bara la på och stängde av min mobil.
Jag kan inte sätta ord på hur arg jag är just nu. Jag gick till min garderob och bytte till sport bh och och ett par tränings shorts. Jag tog fram min boxnings påse som jag hade. Jag brukade boxas typ hela tiden förut men sen så sluta jag och nu har jag verkligen lust för det.
Jag gick till mitt mini gym och hängde upp den och satte på mig ett par handskar. Jag började slå och släppte ut all ilska. Jag såg både Jake och Louis framför mig. Efter ett tag sluta jag och satte mig mot väggen.
Är det så personer ser mig som, en hora? Bara för att jag inte vill ha en relation. Gör det mig till en hora? Tydligen. Jag förstår inte, varför vill Louis just vara med mig? Jag är inte direkt flickvän material. Visst jag är än vs angel. Men om han tycker att jag är en hora varför vill han då gå ut med mig? Han ser inte direkt ut som den typen som går ut med horor men vad vet jag.

Precis när jag tänkte gå och duscha så ringde det på dörren. Vem kan det vara? Jag ändrade min kurs mot dörren. Jag sucka innan jag öppna dörren. Louis stog där. Så fort jag såg honom stängde jag dörren men han var snabb och tog sin fot mellan.
"Can we talk?" Fråga han. Jag öppna dörren så jag kunde se honom.
"We're talking" svara jag.
"I mean can we talk in you apartment?" Fråga han.
"No"
"I'm sorry okay? You are not a whore but it was a damn good comeback?" Sa han. Jag skratta lite.
"I guess it was but that is not a excuse to call me a whore" sa jag och kollade kalt på honom.
"But I know you know that I didn't mean it and you know that you aren't a whore, please just let me make it up to you, come with me and eat dinner tonight" sa han. Det var sant. Men jag vet inte.
"Maybe"
"See it as free food"
"Okay" sa jag. Man kan inte säga nej till gratis mat man bara kan inte.
"Okay?" Fråga han och log.
"Yeah, what should I wear?" Fråga jag.
"A dress? I will pick you up at six"
"Okay" sa jag och så stängde jag dörren. Ser ut som att jag kommer äta middag med Louis.

 

Jag stog i min walk in closet och försökte välja en klänning. Jag tog fram en röd söt klänning. Jag köpte den ganska nyligen. Jag satte på mig klänningen. Jag ska nog ta den här tänkte jag.
Jag lockade mitt hår i stora lockar. Jag gick över till sminket. Jag tog på foundation. Jag fixa min ögonbryn lite sen så tog jag på lite ögonskugga men inte för mycket. Jag drog på eyeliner och sen mascara. Jag fortsatte med att göra ansiktet och så avsluta jag med röda läppar att matcha med min klänning. Jag kolla bland min väskor. Jag hitta en marin blå och den skulle funka. Jag letade efter ett par marin blå skor som jag kunde matcha väskan med. Efter typ 10 min hitta jag ett par! Yay. Jag satte på mig dom och kolla mig i spegeln. Jag känner mig nöjd.
Jag kolla på klockan 17:59. Jag log nöjt för mig själv. Jag gick ner för trappen och så kom Emeli gående. Hon kolla på mig.
"Are you going out?" Fråga hon.
"Yeah on a date" sa jag och jag tänkte inte äns på att jag sa dejt.
"On a date? With who?" Sa hon och då ringde det på dörren. Jag log och sa.
"You'll see" sa jag och så gick jag och öppna dörren. Jag kolla på honom och han hade på sig ett par röda chinos och en marin blå skjorta med en vit kraga som han hade stoppat innan för byxorna och ett par vita hängslen med marin blåa och röda ränder. Om jag ska vara ärlig så såg han faktiskt bra ut.
"Hey" sa han och log.
"Hi" sa jag och log tillbaka.
"Are you going out on a date with LOUIS?! Don't you hate each other?" Sa Emeli och såg chockad ut. Louis och jag kollade på varandra.
"Yeah I guess I am" sa jag.
"Wait, you guys match" sa Emeli. Jag kollade på henne förvirrat. Jag kolla ner på min klänning. Den var röd som Lou's byxor och min väska var marin blå som Lou's skjorta. Vi hade klätt oss i samma färger.
"OMG we match" sa jag och så började jag och Loubear skratta.
"Wow you are just meant to be" sa Emeli och jag rodnade lite men jag tror ingen märkte eller jag hoppades på det.
"Should we go?" Frågade Lou. Jag nickade. Och så började vi gå.
"Don't forget the be safe!" Skrek Emeli efter oss. Jag och Louis började skratta.
"Were are we going?" Fråga jag när vi kom ut.
"To a restaurant" sa han.
"No shit" Han log.
"And I can't tell anything more" sa han.
"But I'm Lucie Moore so I need to know more" sa jag. Han skratta lite.
"But you won't"
"Uggggg" sa jag.

Vi kom fram till en liten restaurang. Den såg mysig ut tänkte jag. Vi gick in och det satt ett gammalt gift par , ett par ungt par, en ensam kvinna, två tjej kompisar tror jag och åt.
"Table for two" sa Louis och servitören visade oss till ett bord. Louis drog ut stolen till mig. Jag kollade på honom med 'are you serious' blicken. Men jag ignorerade honom och satte mig på den andra stolen.
"Just trying to be nice here" sa han och satte sig ner.
"Yeah but I can sit down by myself plus I like this side better" sa jag. Servitören gav oss våra menyer. Jag kollade igenom vad som fanns och det är ett svårt val. Jag tror att jag ska ta kyckling för kyckling är gott liksom.
"What are you gonna take?" Fråga Louis.
"Chicken, you?"
"Me too" sa han. Vi beställde maten.
"So what are we gonna talk about?" Fråga jag.
"I don't know someting" svara han.
"Okay but how's one direction going?"
"Ehm fine I think, we are writing and recording an album right now"
"Cool and you have to sing for me later" sa jag.
"Okay so I just need to know this, are you a fan or a hater or don't care?"
"I guess that I'm a fan" sa jag
"Hm"
"Wanna know a secret? I woted for you every week when you were on xfactor" Han kollade förvånat på mig.
"Really?" Fråga han misstänksamt.
"Yes but I'm not that kinda obsessed fan"
"They are not obsessed, they are dedicated"
"Okay if you say so but doesn't it feel weird that 13 years old girls are stalking you life? And probably know every little detail about you?" Fråga jag.
"Yeah a little maybe I don't know but I really love singing so but you know we're not that big" sa han.
"Yet" Han log. Maten kom. Vi började äta. Låt maten tysta mun. Maten var jätte god.
"It's delicious"
"Agreed"
"So how is it to be a victorias secret angel?" Fråga han.
"Fun, you travel to lots of different places and yeah but I hate that you always have to look perfect and some models... I think you know what I mean, they are super skinny and still they think they are fat and won't eat anything" sa jag
"Yeah" sa han.
"By the way does Harry know that we are like... You know dating?"
"Yeah, I told him today and he thought that I'm going crazy or something" sa han ocg jag började skratta.
"Why does Harry hate me?"
"I think that he thinks that you are bad for Emeli and that you are a total bitch and yeah" sa han.
"Okay but I'm not bad for Emeli okay maybe a little but I'm not a total bitch not to people I like anyways"
"Hm so that's way you are a half bitch to me" sa han och log.
"Exactly" sa jag. Efter vi hade ätit klart så ville Louis visa mig något. Vi gick runt på London's gator. Jag funderade verkligen på vad det var Lou ville visa mig.
Efter ett tag kom vi fram till en byggnad. Han var på väg in i byggnaden. Jag följde efter osäker på vart vi skulle.
Efter vi hade gått upp massor av trappor så stog vi framför en dörr.
"Close your eyes" sa han och jag blunda. Han tog sina händer fram för mina ögon för säkerhets skull. Han öppnade dörren och så började vi gå efter några steg så stanna vi. Han tog bort sina händer.
"Don't open your eyes till I say it's okay" sa han och jag nicka.
"Good" Jag hörde att han gick runt och sen hörde jag en tändare. Jag blev lite osäker. Vad gör han? Vad är det han vill visa mig? Efter en stund fick jag öppna mina ögon.
Jag kolla mig runt. Vi var på ett tak. Han hade tänt ljus och så låg det en filt och några kuddar på golvet jag menar taket. Men utsikten var det jag älskade mest. Man kunde se hela London eller inte hela men aa. Det var vackert.
"It's beautiful"
"I know, I love to come here to just think" sa han.
"Yeah" Jag gick närmare kanten och bara kolla ut. Jag log. Jag kände vinden blåsa mot mig. Jag sträckte ut armarna och blundade. Jag kände Lou komma bakom mig. Han kramade mig bakifrån. Jag vände mig om och gjorde något som förvåna oss båda. Jag kysste honom. Det bara kändes så rätt att göra det. Kyssen var mjuk. Jag avslutade kyssen. Jag log och han log tillbaka. Det här har varit en fantastiskt bra dejt, för bra tycker jag. Men allt det här är ju fejk och det kommer aldrig bli äkta. There are no fairytales


Vi är ledsna att ni fick vänta så länge men här har ni ett kapitel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0