Kapitel 10 - Spa day!

Tidigare
"Ehm Lucie can I talk to you a sec?" fråga Lou lite nervöst. 
"Sure" sa jag och så gick vi in till hans rum. 
"What do you wanna talk about?" fråga jag honom lite irriterat. 
"Us" sa han snabbt tillbaka. 
"Why? Theres nothing to talk about" sa jag enkelt.m
"What about last night? Is that nothing?" sa han och det märktes att han var arg.
"Yes, why would it mean something? We don't even know each other" sa jag tillbaka
"I know but we are probably gonna spend some time togheter if there is gonna happend something between Harry and Emeli" sa han
"We don't know that for sure and we don't even have to meet each other" sa jag tillbaka argt. 
"Okay just go then" sa han irriterat. 
"I will" sa jag och så gick jag ut ur rummet och smällde igen dörren. Jag vill bara komma här ifrån nu. Jag vill aldrig mer se honom igen. Det är därför jag aldrig pratar med mina one night stands. Jag drog med Emeli ut och så gick vi till min bil. Vi hoppa in och så åkte vi hem. Hon frågade inte mig om något. Hon förstog väll att jag ville vara ifred. 
Jag satt vid frukost bordet och vänta på Emeli. Det är typ första gången jag är vaken före henne. Idag tänkte jag i alla fall ta med Emeli på spa. Jag hoppas att hon vill. Jag började bli lite otålig. Jag ställde mig upp och så gick jag tills hennes rum. Jag gillar vad hon har gjort med sitt rum, det är mysigt liksom. Jag knacka på hennes dörr så jag inte skulle störa. Hon svara inte. Jag öppna dörren och gick in. Det var mörkt i hennes rum och hon ligger och sover i sin säng. Jag funderade på hur jag kunde väcka henne på ett bra sätt, så inte skulle somna om igen. När jag var i hennes ålder sov jag typ hela tiden, nej kanske inte hela tiden men mycket. Jag var omöjlig att väcka. Jag vet inte riktigt hur Emeli är... Jag tog tag i hennes täcka och drog bort det. 
"Wake up because I have a suprise for you" sa jag. Hon bara mummlade något oförståligt tillbaka. 
"What??" sa jag en aning förrvirat. 
"I'm coming just get out" sa hon högre. Jag tog med hennes täcke så hon inte skulle få för sig att somna om. Jag la täcket i mitt rum så länge sen gick jag tillbaka till köket. Jag älskar den här lägenheten så mycket. Jag är glad att mina föräldrar köpte den fast det var inte så kul att få bo helt själv, visst det var skönt ibalnd men det var också ensamt. Jag saknar mina föräldrar mycket. Jag har inte vågat att ringa dom... Dom är säkert besvikan på mig och jag klarar inte av se deras blickar. Dom har aldrig försökt att ta kontakt med mig. Dom tyckte väll att det inte var någon ide. Så om jag ska få träffa mina föräldrar igen så skulle det nog vara jag som måste ta upp kontakten. Jag är inte beredd på att göra det på en lång tid. 
"Lucie??" sa Emeli och väkte mig upp från mina tankar. 
"What?" sa jag frågandes tillbaka. 
"What is the suprise?" sa hon lite irriterat. 
"We are going to the spa today" sa jag och log mot henne. 
"Really?" sa hon förväntas fullt. 
"Yes" sa jag tillbaka. 
"When will we go?" fråga hon
"Hmm, about an hour so get ready" sa jag
"What should I bring?" sa hon
"You have never been to the spa?" fråga jag chokat och hon skaka på huvudet. 
"Okay but bring a bikini and I will take the rest that we will need, we will get some things at the spa" sa jag och hon nicka. Hon tog en macka och sen så gick hon upp till hennes rum och började göra sig i ording. Jag gick till mitt rum och packa ner det vi behövde sen så satte jag mig ner och bara tog det lungt. I vill spendera lite tid med henne innan jag ska åka till Thiland och Frankrike. 
"Can we go now?" hörde jag Emeli säga. 
"Sure" sa jag och så ställde jag mig upp. Jag tog väskan och så gick vi ut. Vi hoppa in i min bil. Jag starta bilen och så åkte vi iväg. Jag bytte radio kanal för dom här låtarna sög. "Here's the song from the boyband One Direction what makes you beautiful that you have asking for" sa killen på radion. Jag och Emeli kolla på varandra. 
"Have you heard this song?" fråga jag henne. Hon skaka på huvudet. Bara för det var jag tvungen att höja volumen. Jag gillar den här låten. Jag söng med. 
"You don't know oh oh you don't know you're beautiful" sjöng jag högt. Emeli bara skratta åt mig. När låten var slut så sänkte jag volumen. 
"What do you think? Are they good?" fråg jag henne. 
"I like the song but ehm maybe not my style" sa hon lite osäkert. 
"Okay, what do you like for music?" fråga jag nyfiket. 
"Songs that coms from your heart, songs that discribe what you feel" sa hon och jag nicka. Vi var framme. Vi hoppa ut. Emeli kolla runt lite. 
"Come" sa jag och hon nicka. Vi gick in i huset. Emeli kolla imponerat runt. 
"Hello Lucie it was a while ago" sa hon i reception/ kassan. 
"Hi, yeah I know but I'm here now" sa jag och hon skratta lite. 
"Yeah, is that your friend?" fråga hon och mena Emeli. 
"Yes, her name is Emeli" sa jag och hon nicka. 
"You can come with me here" sa hon och vi båda följde efter henne. 
Vi gick i en koridor och till slut var vi i ett rum med 2 liksom som bord fast ändå sängar med en konstig grej där fram. Den såg ut som en ring.
"Just take of your clothes and in about 5 minuits ther will be here 2 guys who are gonna take care of you" Lucie nickade mot henne och sen gick hon ut ur dörren.
"Uhm Lucie are we gonna like just....lay naked on thos tables?" jag kollade osäkert på henne. Jag hatade min kropp! Jag var inte nöjd med mitt utsende på något vis och tänkte verkligen inte lägga mig naken på ett bord. Inte med självkännsla som inprincip inte finns.
"No stupid!" hon räckte mig en handduk. Jag kollade konstigt på henne. 
"Just...." sa Lucie bara innan hon tog av sig. La sig ner på mage på bordet och la handuken över sin rumpa och ben och la ner ansiktet i ringen. 
"Do this" sa hon och jag härmade henne. Snart kom det två riktigt snygga killar in i vit t-shirt och svarta byxer och började så kallat "masera" min och Lucie's rygg. I början var det obehagligt när han arbetade sig nedåt men tillslut slappnade jag av och njöt sedan resten av tiden. Det kändes konstigt att ha ett par manshänder på sin rygg liksom. Sedan gick dom ut och vi satte på oss våra bikinis och tog på oss varsin morgonrock innan vi skulle till ett nytt rum som hade 2 stora badkar med massor av tända doftljus och rosenblad som flöt på vattnet. Det lucktade jordgubbar blandat med roser och det var ganska mörkt i rummet. Lucie steg in i den ena och jag i den andra. Vi var tysta en stund innan jag sa något.
"This is awesome!" sa jag och hon skratta lite.
"Yeah it relly is!" sa hon.
"What were you and Louis talking about?" frågade jag henne och hon blev tyst en stund.
"Well...We wont see eachother any more...." sa hon sedan.
"Why?" frågade jag.
"Because...We want the best for you and Harry I mean we would ruin evrerything" sa hon.
"No and besides it's nothing going on betwen me and Harry"
"Yet!" sa Lucie och flinade.
"Everyone thinks that you two guys would make a good couple!" la Lucie till och hon log vänligt mot mig. Jag och Harry...Kanske det skulle vara något men vem är jag gemfört mot alla andra tjejer han kan få....Ingenting...

Lite sent ute men här har ni det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0