We Will Always Be Togheter - Only you

Tidigare
"Nice to meet you guys I'm Lucie and that's my lovley friend Emeli" sa Lucie och jag log.
"Lucie darling you are famous everyone know's about you" sa Brent lite bitchigt.Lucie vart inte glad över det men log tillbaka.
"What we are intrested in is you Emeli,how old are you?" frågade dom mig och jag kollade snabbt på Lucie som blev en aning ledsen.
"Old enought to know that you to are jerks and that I don't want anything to do with you guys!" sa jag och ställde mig upp. Lucie ställde sig upp med.
"Where are you going?" frågade Nick.
"Away from the smell that you guys broght to us!" sa Lucie riktigt bitchigt och sen tog vi våra påsar och gick ut från starbucks.Killarna kollade förtvivlat på varandra och lucktade på varandra.
"Did you see ther faces?!" var det första Lucie sa när vi kom ut.
"Yes! And that was so fun!" sa jag lika uppspelt och det var det ända vi prata om på vägen hem.
Jag tänkte ut och festa som vanligt. Jag hade precis duschat och jag stog i min walk in closet och kollar igenom alla mina klänningar. Det var ett svårt val. Jag tog fram två klänningar som jag gillar men jag vet inte vilken jag skulle ta. Jag gick till Emeli's rum och hon satt på sin säng med en gitarr och spela på den. 
"Emeli?" sa jag och hon ryckte till. Jag skratta åt henne. Hon såg så rolig ut.
"Don't ever scare me like that again" sa hon surt och jag bara skratta mer. 
"But anyway should I wear this on or this on?" fråga jag henne och höll upp klänningarna. Vanligt vis så skulle jag inte ha frågat någon om vad jag ska ha på mig men det är annorlunda med Emeli. Jag började tänka på våra gamla tjejkvällar. Dom var roliga. Det var länge sedan vi hade en tjejkväll. Jag var inte lika sugen på att festa längre. 
"You should wear that one" sa Emeli och peka på den ena. 
"It dosen't matter anymore" sa jag och log.
"What? Why?" sa hon förvirrat. 
"Because... WE ARE GONNA HAVE A GIRLS NIGHT!" sa jag uppspelt och Emeli sken upp. Jag gick till mitt rum och så tog jag på mig ett par mjukisbyxor, ett linne och en kofta. Jag satte upp mitt hår i en bulle. Jag kände hur rök suget tog över mig. Jag leta fram en cigg och en tändare. Jag gick ut till min balkong och så tände jag på ciggen sen tåg jag ett bloss. Jag vet att rökning inte är bra för än och sånt men jag kan inte sluta. Jag vill att så få personer som möjligt ska veta att jag röker. Jag tror inte att Emeli vet om det. Jag hade inte tänkt att berätta heller.
"You smoke too??" sa Emeli upprörd och jag vände mig om. Hon såg besviket på mig. 
"Emeli..." sa jag 
"No I thought you knew better then to smoke Lucie" sa hon och gick där ifrån. Jag stog kvar mållös. Det är därför jag inte vill att någon ska veta... Jag kolla på cigaretten i min hand. Jag släckte den. Jag gick in till mitt rum och sprutade på parfym så jag inte skulle lukta så mycket rök. Jag gick till Emeli's rum och jag hörde utefrån att hon grät... Jag gick in till henne och satte mig på hennes säng. 
"Emeli..." började jag. Jag visste inte vad jag skulle säga. 
"I'm fine, so can you go now?" sa hon och jag visste på långa vägar att hon inte var okej. 
"Then why are you crying?" sa jag och krama om henne. 
"In my hole life I have always looked up to you and I have always wanted to look like you but now it feels like I don't even know you anymore" sa hon. Det hon sa var sant. Jag känner knappt mig själv längre. 
"I'm sorry, I'm so, so, so sorry" sa jag och krama henne hårdare. 
"I will make it up to you... I will try to quit smoking for you" sa jag
"No you shouldn't do this for me, you should do it for you and only you" sa hon och torka sina tårar. Vi log mot varandra. 
"Now we are gonna look at some movies and just have a ordinary girls night" sa jag och Emeli nicka och så gick vi ner till köket och plocka fram så mycket god saker som vi hade. Vi satte på en film och så började vi äta av allt.
Vi satte oss ner i soffan och började kolla på the holiday som Lucie älskade. När filmen var slut så kolla vi på varandra. 
"Are we gonna watch another movie or?..." fråga jag 
"Ehmm... I don't know, I'm too tired to changed" sa Lucie. Hon börjar likna mer och mer som hon var förr och jag kan säga att jag gillar henne mer som hon var förr. 
"Me too" sa jag och vi båda skratta åt oss själva. 
"What have you been doing in two years?" fråga Lucie mig. 
"Well not so much but..." sa jag lite fundersamt och undra ska jag berätta att jag sjunger?
"Tell me please!" sa Lucie och jag blev tyst.
"Or show me it's your choise" sa hon och jag tänkte igenom vilken sång jag skulle sjunga på.
 
I never thought that you would be the one to hold my heart
But you came around and you knocked me off the ground from the start

You put your arms around me
And I believe that it's easier for you to let me go
You put your arms around me and I'm home
 
Jag avslutade meningen och Lucie kollade chockat på mig.
"Was I so bad?" nu började jag undra.
"No, it was so beautiful!" sa hon och jag fick ett leende på mina läppar.
"Thanks you are actually the first one that knows about this" sa jag.
"No way!" utbrast hon.
"Yes you are!" sa jag och kollade på klockan.
"It's late should we go to sleep?" frågade jag och hon nickade. Hon gick till sig och jag gick till mig. Jag tog på mig min pyjamas och gick och borsta tänderna och torka bort allt smink. Sen satte jag upp mitt hår till en bulle och somna ganska snabbt när jag gick och la mig. 

Kapitel 1! Vi kommer lägga ut delar varanan dag ibland varje dag beroende på om vi hinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0