We Will Always Be Togheter - Oh Hi

Tidigare
Jag hade precis pakat mina väskor. Jag fick köpa en till väska för alla saker som jag köpte. 
Jag gick in på planet och så satte jag mig på min plats. Nu ska jag tillbaka till kalla London igen...
Fredag
I måndags träffade jag Perrie och vi vart riktigt bra vänner. Idag efter skolan skulle jag få träffa hennes pojkvän och sen skulle vi spendera tid med varandra. Jag berättade för henne hur osäker jag var och direkt fick hon en plan. Hon ville att jag skulle träffa en kille som var som en brosa till hennes pojkvän Zayn. Ja Zayn som varit med i X-Factor. Jag kollade faktist på det förra året när har var med. Han kom med i ett band som heter One Direction som är tydligen kännt i hela UK. Så Perrie dejtade en kändis eller rättare sagt var ihop med en. Jag var väldigt nervös snart om 10 minuter skulle den sista skolklockan ringa och vi skulle möta dom. Vem jag skulle träffa som Perrie vill få mig ihop med vet jag ej. Jag hade blivit även vänner med en tjej vid namn Jessy som var vän med Legiht-Ann som var trevlig hon med. Och glömde nog nämna det att vi alla gillar att sjunga. Vi fundera på att gå musiklinien som en grupp eftersom alla endå går på den fast då skulle vi sjunga mer tillsamans och göra låtar i studion om vi ville. Jag var lycklig över att skolan hade en studio. Att få sjunga. Det fick mig på tankarna att jag skulle träffa en artist idag. Jag kollade åt sidan där Perrie satt och jobbade med biologin. Hon log och jag log osäkert tillbaka.
"It's gonna be fine just be your self!" sa hon.
"What if they don't like me?" frågade jag oroligt.
"They will love you Emeli!" jag kollade tomt upp i luften.
"It's just that boys never have ben like me, I mean..."
"Oh shut up they are gonna love you and you are gonna love them" sa hon och klockan ringde.
"Let's go shall we?" sa Perrie och jag tog min väska och gick till mitt skåp och packa in allt. Vi hade inga läxor så bökerna behövde inte tas hem. 
"Redy?" hör jag Perrie säga bakom mig. 
"Redy" svarar jag. Vi börja gå i koridorena som snabbt tömdes. 
"How old are they?" frågade jag.
"Zayn is 18 and H... oh you allmost got me! But the other one is 17" lysande ett år äldre än mig... Antagligen vill han gå fort fram och sen kommer han lämna mig när han inser hur dålig jag är på att kyssas eftersom jag aldrig gjort det och ja det andra kan ni nog lista ut själva. Jag har aldrig gjort nått sånt förut. 
"Ther they are!" Perrie avbryter mina tankar och jag ser en svart hårig kille stå lutad snyggt åt en röd bil. Zayn. Och sen en till brevid han med brunt lockigt hår och på något sätt kände jag igen han. Jag visste inte bara från vart. 
"Hi babe" sa Perrie och kysste snabbt Zayn. 
"Hi" svarade bara han. Hon vände sig mot mig och presenterade mig.
"Guys this is Emeli" båda vinkade bara mot mig så jag log bara tillbaka. 
"Should we get going?" frågade Zayn och Perrie nickade.
"Whait" sa Perrie snabbt och drog undan Zayn lite och viskade nått till han. Jag kollade snabbt på den bruna lockhåriga killen som bara kollade ner i marken och sparkade på en sten. Och Perrie tyckte att vi var "perfect match" när han inte ens kollar på mig. Men jag gjorde det här för Perrie. 
"Boys in the front and girls in the back!" sa Zayn och satte sig i bilden vilket alla vi andra gjorde med. Det var en pinsamkänsla i bilen. Det var bara jag och Perrie som pratade då och då någon gång sa Zayn något men aldrig den brunhåriga killen med lockar som jag än inte sätt ansiktet på.
 
Vi parkera untanför en glass butik och vi alla gick ut ur bilen. Perrie armkrokade sig runt mig och vi satte oss vid ett bord. Jag och Perrie brevid varandra. Jag längst in med den brunhåriga lockiga killen. 
"You guys want any speciall favor?" frågade Perrie och den brunhåriga killen bara skakade på huvudet.
"Suprise me" sa jag och kollade tillbaka på honom. Han lyfte sitt huvud och jag såg hans ansikte. Har var söt. Om jag ska erkänna riktigt söt. Jag log mot honom och han log tillbaka. Det var tyst och båda kollade snabbt på sina mobiler. Jag kännde för första gången att jag ville avbryta tystnaden.
"What's your name?" frågade jag och han titta upp från sin mobil.
"You don't know?" sa han med en låg mörk röst. 
"Silly If I knew I would't ask you" sa jag och han tog ner sin mobil i fickan och la upp händerna på bordet.
"Harry" svarade han kort.
"So Harry how do you know Perrie or should I say Zayn" 
"I was in the x-factor and me and Zayn was put in the same group" sa han.
"One Direction right?" frågade jag för mitt minne är ju trots allt dåligt.
"Yeah" sa han och Perrie och Zayn slog sig ner vid bordet med 4 glassar. 
"Chocklate for you Emeli and Strawberry for you Harry and me and Zayn tock both vanilja" sa Perrie och jag tog glassen och började äta den. Jag kollade då och då på Harry men så fort vi fick ögonkontakt så kollade vi bort. Det var bara Perrie och Zayn som pratade och jag lyssnade inte så mycket på dom. Några ord snappade jag upp här och där men inte mycket mer. 
"Emeli!?" sa Perrie en aning högt och lite irriterat. 
"Mmm" svarade jag bara och kollade på henne. 
"Why are so so quiet?" frågade hon. Jag bara ryckte på axlarna.
"Zayn babe come" sa Perrie och dom gick iväg en bit och börja diskutera något. Min glas var nästan slut.
"How does your ice cream taste?" frågar Harry mig och jag vänder blicken mot han.
"It's relly good,here taste it" sa jag och gav glassen till han och han tog en skedd.
"It tasts good" sa han och gave tillbaka den.
"How's your's?" frågar jag.
"It was good but I allredy finished it so I'm sorry you can't try it" jag suckade.
"But if you want ther's still some taste in my mouth" han log riktigt stort och små skrattade. Jag skrattade och kollade ner och kännde hur mina kinder hettades. Rodnade jag över en kille?
"You wish..." sa jag bara och sen så kom Perrie och Zayn tillbaka.
"Why so red Emeli? Is it your new color?" sa Perrie och puttade på mig.
"No..." svarade jag lågt.
"It fits you" lägger Harry till och jag vet inte om jag blev rödare av det. Zayn fick ett sms och reste på sig.
"I gotta go it was nice meting you Emeli,Perrie are you coming?" Perrie nickade och reste sig upp och gick.
"I got a felling they planed this..." säger Harry så fort dom gått ut.
"Me to" sa jag bara och det vart tyst en stund.
"Would you like to I don't know go for a walk?" frågade Harry.
"Why not?" vi reste oss upp och gick ut ur butiken. Vi började gå.
"So... where do you live?" frågade Harry.
"Like 20 minuts away from her with my friend" sa jag och han nickade.
"Maybe I could follow you home?" frågade han.
"Sure!" sa jag bara och vi började gå. Vi pratade ganska mycket men han verkade som en riktigt bra kille trots allt men promenaden var för kort enligt mig och snart var vi vid porten. 
"Bye" sa han och vände sig om.
"Wait! Could I I don't don't know like...get your..." jag tystnade jag kunnde inte sätta ordet på tungan.
"Number?" frågade han och log.
"Yeah.." sa jag och gav min mobil till han. Sen fick jag snabbt tillbaka den och även hans och la in mitt nummer med.
"Thanks..." sa jag lite tyst. 
"It was fun" sa Harry och jag nickade och gick innanför porten. Jag satte mig ner på golvet och kollade ut. Där gick han iväg. Den första killen som fått mig att rådna....

Hope you like it! Det är 2011 i novellen om folk undrar så dom är inte jätte jätte kända som dom är nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0