Kapitel 9 - I Will

Tidigare
"So why are you girls here?" fråga Louis. Jag tänkte svara men Harry var snabbare. 
"Well I took Emeli here last night and Lucie here slept with you" sa Harry. 
"What?, is this true Lucie?" fråga Louis mig.
"Yep..." sa jag. Det blev lite awkward. Jag kolla på min mobil och jag märkte att jag hade några missade samtal. Jag kollade igenom alla och den senaste var från min chef. Juste jag skulle ju prova kläder idag vid 1. Jag kolla på klockan och den var halv 2. Nu får jag hoppas på att jag inte får sparken. 
"I have to go, I'm late for my job" sa jag och så tog jag på mig mina skor och jacka. 
"You have a job?" fråga Harry förvånat.
"Yep, I'm a victoria secret angel" sa jag och så gick jag ut. Jag märkte att det var inte långt här ifrån så jag kunde gå. Jag ringde min chef och fick förklara allt. Det löste sig och jag fick inte sparken som tur var. 
Lucie gick ut och jag var ensam med Harry och Louis igen. Om bara Perrie kunnde komma hit snabbare...
"So Emeli... do you have any memories from last night?" frågade Louis och kollade vänligt på mig.
"No...."  sa jag lite tyst nästan för mig själv och Louis bara nickade och kollade sedan på Harry med en alvarlig blick. Nej nu förstog jag ingenting. Det vart tyst ett tag innan det knacka på dörren och Harry öppnade och in kom Perrie.
"Feling better?" frågade hon.
"Yeah" svarade jag bara. 
"Well lets get going then!" sa hon och sträckte fram sin hand.
"I can't my legs hurt..." sa jag och hon suckade. 
"How did you get here then? I mean to the kitchen?" skulle hon självklart fråga.
"Ha..." var det ända jag kunnde säga innan Harry avbröt mig.
"I caried her" sa han och Perrie nickade bara. Louis mobil börja ringa och han gick till sitt rum och började prata med någon.
"Well someone needs to take care of you since you can't walk but..." Perrie hann inte säga mer innan hon vart avbruten av Harry.
"I can take care of her" Perrie kollade chockat på Harry.
"Really?! Because I can cancel my plans..." 
"No,no It's fine Perrie I wasen't suposet to do anything today any way" svarade bara Harry. Så jag skulle vara med Harry hela dagen... 
"I can just call Lucie and then..." men Perrie avbröt mig.
"No, Harry will take care of you and later today Lucie can pick you up okay?"
"Yeah and Lucie needs to talk to Louis anyway so..." Perrie kollade förvånat på oss båda. Han var bara tvungen att nämna det.
"What have I missed?" frågade hon.
"Nothing" svarade jag snabbt.
"Well then I better gett going bye!" sa Perrie och gick till dörren och vände sig om och vinkade hejdå till oss innan hon gick. Det vart tyst en stund.
"How about watching a movie?" frågade Harry mig.
"Okey" sa jag och så hjälpte han mig till soffan. Vi satt långt ifrån varandra i soffan antagligen för att vi inte kände varandra så bra. Han satte igång Toy Story.
"Toy Story?" frågade jag och kollade på han. Han log.
"Liam was here" sa han och sen satt vi tyst och kollade på filmen. 
Jag fick prova mass vis med käder, mest underkläder. Jag gick in i lägenheten och så la jag mina nycklar på bordet i hallen. 
"Emeli!?" skrek jag. Hon svara inte, det är konstigt. Jag gick runt i hela lägenheten och leta efter henne. Hon var ingen stans. Det var då jag kom på att hon var säkert kvar hos Harry och Lou. Jag fick lite halft panik. Jag tog mina bilnycklar och halv sprang ut till min bil. Jag försökte komma ihåg vart dom bor. Det tog typ 20 min innan jag var där. Jag hoppa ut ur bilen lite smidigt. Jag låste den i farten sen så gick jag in till byggnaden. Nu skulle jag bara komma ihåg vilken lägenhet det var. Jag fick sms:a Emeli efter ett tag. Jag gick till deras lägenhet och knacka på. Lou öppna dörren. Vi stog och kolla på varandra. Det blev lite awkward mellan oss. 
"Ehm, Emeli is here right?" fråga jag lite tyst. När började jag bli blyg? 
"Yep, you can come in" sa han och jag gick in. Emeli kom till mig. 
"I was worried that you would never come" sa hon och jag skratta lite. 
"No, I would never forget about my favorit cousin" sa jag, jag höll faktiskt på att glömma henne men det behöver inte hon veta... 
"But I'm your only cousin?" sa hon. Jag skratta lite.
"And the only one I need" sa jag och krama henne. 
"Ehm Lucie can I talk to you a sec?" fråga Lou lite nervöst. 
"Sure" sa jag och så gick vi in till hans rum. 
"What do you wanna talk about?" fråga jag honom lite irriterat. 
"Us" sa han snabbt tillbaka. 
"Why? Theres nothing to talk about" sa jag enkelt.m
"What about last night? Is that nothing?" sa han och det märktes att han var arg.
"Yes, why would it mean something? We don't even know each other" sa jag tillbaka
"I know but we are probably gonna spend some time togheter if there is gonna happend something between Harry and Emeli" sa han
"We don't know that for sure and we don't even have to meet each other" sa jag tillbaka argt. 
"Okay just go then" sa han irriterat. 
"I will" sa jag och så gick jag ut ur rummet och smällde igen dörren. Jag vill bara komma här ifrån nu. Jag vill aldrig mer se honom igen. Det är därför jag aldrig pratar med mina one night stands. Jag drog med Emeli ut och så gick vi till min bil. Vi hoppa in och så åkte vi hem. Hon frågade inte mig om något. Hon förstog väll att jag ville vara ifred. 

Kommentarer
Postat av: Jolin

Har börjat läsa er novell och den är hur bra som helst!! Det enda jag vill är att ni kanske skulle kunna lägga upp kapitel lite oftare. Den är i alla fall jättebra

Svar: Tack så mycket, kul att du gillar den! Vi försöker lägga upp oftare men det är ganska mycket med skolan och så. Vi har planerat lite bättre nu och vi ska göra allt för att få upp så många kapitel som möjligt :) <3
None None

2013-04-27 @ 07:54:57
Postat av: emsipemsi

den här novellen är jättebra mer !

2013-10-09 @ 07:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0