We Will Always Be Togheter - Emeli?

Tidigare
"Bye" sa han och vände sig om.
"Wait! Could I I don't don't know like...get your..." jag tystnade jag kunnde inte sätta ordet på tungan.
"Number?" frågade han och log.
"Yeah.." sa jag och gav min mobil till han. Sen fick jag snabbt tillbaka den och även hans och la in mitt nummer med.
"Thanks..." sa jag lite tyst. 
"It was fun" sa Harry och jag nickade och gick innanför porten. Jag satte mig ner på golvet och kollade ut. Där gick han iväg. Den första killen som fått mig att rådna....
 
2 veckor senare
Jag satt vid köksbordet och såg hur Lucie kom ut ur sitt sovrum och satte sig brevid mig. Jag höll på att bre en macka till mig. Jucie,mjölk,bröd,pålägg ja allt för en frukost stog på bordet. Det var lördag och jag hade ingenting att göra. Perrie skulle vara med Zayn och Lucie skulle väll festa. Lucie började bre en macka. Jag började tänka på igår. På Harry...
"What's that smile?" frågade Lucie och jag liksom vaknade.
"Oh nothing..." ljög jag så dåligt jag bara kan.
"You can tell me you know?" sa hon och åt mer på sin macka.
"Well you know Perrie?" frågade jag och hon nickade "She has a boyfriend and I meet him a week ago...." 
"YOU LIKE HER BOYFRIEND!" skrek nästan Lucie ut innan jag han avsluta min mening.
"No,no he kinda had a friend with him" Lucie pustade ut.
"And he is kinda cute" sa jag bara.
"So you like him?" frågade Lucie.
"I don't know we have like meet once so yeah..." hon nickade bara. Vi satt och åt bara och ingen sa nått. Jag hade Harry's nummer men jag vågade inte skicka något till han, visst hade vi skrivit hej för ett tag sen till varandra men typ inget mer.

Mina tankar avbröts då och då av Emeli som jag träffat för ett tag sen. Zayn och Perrie vill att jag skulle träffa henne för enligt dom var vi Perfect match. Jag ignorerade henne i början vilket jag inte förstod varför jag gjorde. Kan vara det att mitt senaste förhållande gick så dåligt. Men hon var riktigt söt och snäll och på något vis visste hon inte vem jag var. Kanske något bra. Hon kanske inte bara vill utnytja mig och hon var trots allt vän med Perrie.
"Are you going with us to the party" frågade Louis. Jag hade väll inget bättre för mig.
Jag stog framför min spegel och kollade på mig. Jag gillar mer mig när jag hade dom där kläderna som jag blev mer sötare och oskyldigare i men, men. Emeli kom in till mitt rum och så satte hon sig på min säng. 
"What are you going to do tonight?" fråga jag henne.
"Probably nothing" sa hon lite ledsamt.
"What about Perrie?" sa jag.
"She's gonna be with her boyfriend..." sa hon och jag nicka.
"What about that guy you liked?" fråga jag
"No!" sa hon och det är ingen ide att försöka övertyga henne. Jag vill verkligen festa idag, jag har inte gjort det på evigheter. Hon kanske skulle kunna följa med mig... Skulle hon vilja det? Hon är ju också minderårig men man skulle inte dö direkt. 
"You come and party with me if you want too?" sa hag lite försiktigt. Hon såg lite osäker ut.
"I don't know..." sa hon
"I don't want you too be home alone and doing nothing" sa jag och så gjorde jag min hundvalps min. 
"But I don't have anything too wear" sa hon
"But I have" sa jag och drog henne med in till min w.i.c. Jag tog fram en klänning som var svart och hade typ som ett spets typ för armarna och den gick precis övanför knäna. Dom skulle passa Emeli. 
"Here, I think it will fit you" sa jag och så gav jag henne klänningen. Hon kolla lite skeptiskt på den. 
"You can at least try it on" sa jag och hon nicka. Jag gick ut ur min w.i.c. Jag vänta typ 5 min innan jag gick in och Emeli stog och kolla sig i spegeln, hon såg jätte bra ut i den klänningen. 
"I don't think it fits me" sa hon osäkert. 
"Are you fucking kidding with me? You look fantastic in it, you know what? You can have it, it have never looked so good on me" sa jag och hon log mot mig. Jag fixa hennes hår och hennes smink. Jag gav henne några av mina smycken också. Det var som att ge henne en makeover. 
"Do you want heels or?" fråga jag henne och hon bet sig i läppen och kolla när på marken.
"I've never had on a pair of heels" sa hon tyst men tillräckligt för att jag ska höra. 
"Oh okay but I think I have a pair you can have" sa jag och kolla igenom mina skor. Aha där är dom. Jag gav dom till Emeli och hon satte på sig dom. Jag kolla på resultatet och... det finns inga ord. Hon såg så bra ut. 
"Take this bag and we are ready to go" sa jag och hon nicka. När vi gick ut så stog våran limmo där som jag hade beställt. Emeli kolla chokat. Hon sa inget om det som jag troode men aja. Idag tänkte jag testa en ny klubb... Det blir säkert bra det. Den låg närmare min lägenhet så det var bättre. 
Vi klev ut ur limmon och jag kändes alla blickar på mig och sen på Emeli. Vi kom in i klubben med inga problem. Jag tror att det är limmon som gör det. Emeli gick bakom mig och så kolla hon ner i golvet. Den där sågen... vad hette den nu igen. Juste what makes you beautiful, det känns som den var tillängnad till henne. 
"Do you want anything too drink?" fråga jag henne.
"Ehm okay" sa hon och så gick jag till baren. Jag köpte en med lite alkohol i och en med lite mer i. Jag vill inte bli för full nu när Emeli är här. 
Jag gick till Emeli och så gav jag henne drinken. Jag drack upp min snabbt medans Emeli hade bara druckit typ lite mindre än hälften. 
"Come, we're gonna dance" sa jag och så drog jag ut henne på dans golvet och så dansa vi en del. 
"Emeli?" sa någon röst som jag inte känner igen. Jag vände mig om och... 

Och vadå... Dun Dun! Ni får reda på det i morgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0