We Will Always Be Togheter - Work It

Tidigare
Jag avslutade meningen och Lucie kollade chockat på mig.
"Was I so bad?" nu började jag undra.
"No, it was so beautiful!" sa hon och jag fick ett leende på mina läppar.
"Thanks you are actually the first one that knows about this" sa jag.
"No way!" utbrast hon.
"Yes you are!" sa jag och kollade på klockan.
"It's late should we go to sleep?" frågade jag och hon nickade. Hon gick till sig och jag gick till mig. Jag tog på mig min pyjamas och gick och borsta tänderna och torka bort allt smink. Sen satte jag upp mitt hår till en bulle och somna ganska snabbt när jag gick och la mig. 
Det känns konstigt att inte vakna med en huvudvärk och hemma. Idag måste jag defenitift träna. Jag åt för mycket onytigt som jag måste bränna bort. Det är det jobbiga med att vara model, man måste alltid ha en perfekt kropp. Men jag älskar mitt jobb. Idag skulle jag ha möte med min manager så du måste jag se bra ut. Jag ha precis haft en liten paus från det så. Juste idag kommer jag få veta om jag kan bli en victoria's secret angel. Jag hoppas verkligen på det. 
Jag drog på mig mina tränings kläder och så satte jag upp mitt hår i en hästsvans. Jag satte på mig mina tränings skor så så skrev jag en lapp till Emeli att jag är ute och springer. Jag kände verkligen att jag behövde röka men jag försökte ignorera det. Jag tog fram mina hörlurar och min mobil och så satte jag på hög musik. Jag började springa på mitt varv som var en mil. Den här gången tog det bara 45 min. När jag kom tillbaka så gick jag till mitt mini gym. Jag gjorde många olika övningar och så. Jag avsluta det med att stretcha. När jag var klar så tog jag en dusch. 
Jag älskar att duscha. Det är liksom avkopplande typ. Jag gillar mer att duscha än att ta ett bad. Jag känner mig mer renare att ta en dusch än att ta ett bad. Du sitter liksom i ditt eget smuts... Usch. När jag var klar så smörjde jag in mig med min älskade body lotion som luktar jordgubbar och smultron. Jag älskar jordgubbar, random fact about me. Jag satte på mig ett par vita shorts och en vit söt topp till.
Jag satte mig vid mitt smink bord och så började jag med att sätta på en foundation, när jag var klar med tog jag på concealer under ögonen och vid näsan. För att sätta allt så satte jag på foundation puder. Jag konturera mitt ansikte sen tog jag på rouge. Nu var mitt ansikte klart. Jag orkade inte ta på ögonskuga så jag struta i det. Jag tog min eyeliner och sen mascara. Jag avsluta allt med ett nude läppstift med läppglans över. Jag började locka mitt hår lite så att det skulle bli vågit.
Jag tog på några armband sen så gick jag tillbaka mina kläder. Jag satte på en kavaj som hade något slags orm mönster. Jag satte på ett par klackskor i samma färg och en väska. Jag tog på min parfym, den luktade jätte gott med min body lotion. Jag kände mig ganska nöjd. Jag kolla på klockan och den var 11:53. Jag skulle träffa min manager 12:15. Jag gjorde en smoothie som jag kunde dricka på vägen dit. Jag hällde den i en av mina kaffe muggar, jag hade inget annat att hälla det i. 
"I'm going to my meeting now, see you later!" skrek jag till Emeli
"Okay" svarade hon tillbaka. Jag hoppa in i min fina bil. Jag älskar verkligen min bil. Jag parkerad utanför huset jag skulle vara i. Jag hoppa ut ur bilen och sen så låste jag den. Det är alltid lika många som blir förvånade när lilla jag kliver ut ur bilen och inte en kille. Ni skulle förstå om ni såg min bil. 
Jag gick in och så letade jag efter konferans rummet. När jag kom in så var klockan precis 12:15. 
"Lucie, you here" sa Rita (min manager) Min chef satt också där. 
"Yep" sa jag och så satte jag mig ner. 
"So we have talked and your gonna be a victoria secert Angel" sa Rita och log mot mig.
"Really?" sa jag jätte glatt. Jag skulle vilja hoppa runt av lycka just nu. JAG KOMMER BLI EN VS ANGEL BITCHES! 
"Yes and here is everything you are gonna do til the fashion show" sa min chef (Miranda) jag nicka. Jag kolla på pappret. Jag skulle först åka till USA på fredag och vara där i två veckor sen skulle jag komma tillbaka hit och vara här i 3 vecker sen skulle jag åka till Thiland och vara där i en vecka sen skulle jag till Paris och vara där i en halv vecka sen skulle jag tillbaka och vara här igen. Medan jag var i dom olika länderna skulle jag göra photoshoots och gå på catwalks och sånt. Jag blev lite ledsen att jag inte skulle vara så mycket hemma. Jag ville spendera mer tid med Emeli nu när vi bor tillsammans. Det är inte så att hon kan följa med, hon har ju skola. Miranda började gå in mer på vad jag skulle göra och sånt men jag lyssnade inte så mycket. När vi var klara så fick jag gå hem. Jag har ledigt tills på fredag. Jag skulle åka på fredag kväll och jag såg faktiskt inte fram emot det. 
Jag satt och läste böker när min mobil börja ringa. Jag kollade på displayen och såg att det var Lucie som ringde. Jag svarade.
"Hi Lucie!" sa jag.
"Hi! If you want we can buy your new bed like now" sa Lucie
"Okay where are you?" frågade jag 
"I was at my jobb but I will be home in 5 so be ready" sa Lucie.
"Okay bye!" sa jag.
"Bye!" sa hon och la på. Jag gick till min walk in closet och bytte mitt linne mot en långarmad tröja. Sen gick jag till hallen tog på mig mina skor tog min väska och gick ut. När jag kom ner och kom ut ur huset såg jag Lucie svänga in på parkeringen. Hon tutade och bilen var nu framför mig. Jag öppnade dörren och hoppade in.
"Ikea?" frågade jag och hon nickade. Och så var vi på väg till Ikea.
 
Efter ungefär 20 minuter kom vi äntligen fram och gick genast till säng avdelningen. Vi kollade igenom många sängar men tillslut bestämde vi oss för en enkel dubbel säng. Sen köpte vi några kuddar och lakan och en ny maddras. Sen var vi klara och åkte hem.

Ett lite kortare kapitel men det var inget specielt som hände ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0