Bring me to life - Del 28

Tidigare...
 
Vi dansa  och dansa inte helt alvarligt hela tiden men vi hade kul.Vår låt kom på "Swagger Jager" av Cher Lloyd och vi börja dansa våran dans när vi var klara gav vi varandra en high five och så hörde vi applåder som kom från dörröppningen och där stod killarna som tydligen hade sätt allt.Sam började packa och jag hjälpte henne. Sen gick vi ut till dom 2 bilarna.Harrys och Louis.Jag,Liam,Zayn skulle åka med Harry och Sam och Niall i Louis bil.Vi började åka och kom fram till lägenheten.
Sam's perspektiv
 
Vi gick in i lägenheten och där var typ allt förberätt. Det var mörkt men det var någon lampa tänd så man skulle se något men det fanns massor med godis på vardagsrumsbordet och det fanns madrasser framme. 
- What movie?, frågade Amy
- You will se, sa Niall med ett konstigt leende det var faktiskt ganska skumt och läskigt. 
- Okey..., sa Amy
- I'm going to changed clothes, sa jag
- Me to, sa Amy och så gick vi till något rum.
- What do you think I should take?, frågade jag och hollde fram min mjukisdress och min one piece.
- That one, sa hon och pekade på min one piece. Jag tog på mig den och Amy tog också sin one piece. 
- Can you braid my hair?, frågade Amy
- Ofcourse I can but we can take it out there, sa jag och hon nickade. Vi gick till vardagsrummet. Vi satte oss ner och så funderade jag på vad jag skulle göra.
- What do you want me to do?, frågade jag Amy och hon började fundera.
- Do a spiral lace braid ponytail, sa Amy och killrna kollade konstigt på oss.
- Okidoki, sa jag och så började jag fläta hennes hår. Det tog en liten stund innan jag blev klar men den blev väldigt fin.
- Wow, sa Louis och dom andra instämde.
- So are we gonna whatch some movies?, frågade jag
- Yeah, sa Liam och så satte vi oss i sofan eller det blev krig om vem som skulle sitta där och det blev jag och Lou, Hazza och Zayn. Niall satte sig i förtöljen och Liam och Amy på golvet på en madrass. Niall satte in en film. När jag såg vilken film det var så började jag skrika och alla kollade skrämt på mig. 
- You give me a heart attack, sa Niall 
- Sorry but get used to it, sa jag
- She screams alot on horror movies so we don't whatch it so much, sa Amy 
- Okey good to know but we are gonna do it anyway, sa Louis. Juste det var House of Wax så ni vet vilken film det är. Varje gång det blev något läskigt försökte jag inte skrika men det gick inte bra. Jag tryckte mig mot Lou och det verkade han inte ha något emot. Han hade sina armar runt om mig och det kändes lite bättre då faktiskt. Efter lite mer en halva filmen så kände jag att jag behövde ta lite luft.
- I need to get some air, sa jag
- I can come with you, sa Lou och jag skakade på huvudet.
- No it is okey I'm not gonna be out for a long time, sa jag och han nickade. Jag gick till hallen och tog på mig mina skor och min jacka. 
- Coming back soon, sa jag innan jag stängde dörren. Jag åkte hissen ner och så gick jag ut. Jag gick en liten bit och precis när jag skulle gå tillbaka ser jag en gammal tant bli rånad av en svartklädd man. Jag kände att jag var tvungen att göra något och inte fortsätta gå. Jag tog fram min mobil och ringde polisen och så smög jag fram till dom. Han fösökte ta hennes väska. Jag försökte putta bort honom och det gick bra han landa på marken och han såg inte så glad ut. Han reste sig upp snabbt och jag var inte med på det så han slog mig men jag var snabb med att ge honom ett riktigt slag. Jag fick in några bra träffar men det räkte inte. Han fick ner mig på marken och satt gränsle över mig och tänkte slå mig när polisen kom. Dom sprang fram och tog honom. Jag låg kvar på marken jag orkade inte resa mig. 
- Are you okey?, frågade en polis och jag började se suddigt och så blev allt svart. Jag vaknade i något vitt rum. Sen så insåg jag ganska snabbt att jag var på ett sjukhus. Jag kollade runt om mig och såg att Amy, Lou, Liam och Niall som satt där och sov. Jag kollade på klockan och den var 8 på morgonen. Det som hände på kvällen upprepades i mitt huvod och jag rös till. Det var någon som öppnade dörren och det var min familj. Alla kollade oroligt på mig. 
 
Louis perspektiv

Det hade gått en kvart och hon hade inte kommit tillbaka. Jag blev orolig för att något skulle ha hänt henne men hon mådde säkert bra. Det hade gått 10 min till. Jag kände hur orolig jag blev och nervös om vad som kunde ha hänt henne. Men hon kommer säkert vilken minut som helst. Jag gick iväg och tog upp min mobil och ringde henne men det var ingen som svarade. Det gjorde mig bara mer orolig. Det ringde på någons mobil.
Jag såg att det var Amy's telefon, hon gick och svarade. Jag såg en tår rinna ner för hennes kind. 
- Sam is at the hospital, sa hon
- Why? What have happend?, frågade jag
- I don't know probly we will know it when we come there, sa hon jag gick till hallen och tog på mig skorna och min jacka och Amy gjorde likadant. Liam och Niall följde med oss. Vi kom fram till sjukhuset, jag typ sprang in. Jag gick fram till henne som sitter i receptionen.
- Can I help you?, sa hon och kollade på mig med ett vänligt leende.
- Yeah in which room are Samantha Jones in?, frågade jag
- Are you the boyfriend?, frågde hon
- Yes, sa jag
- In room 381 it is on the third floor, sa hon och vi gick till hissen och så tryckte jag på 3:an. Det kändes som evigheter innan hissen kom till våningen. Jag letade efter rummet. 379, 380, 381Jag öppnade dörren och där låg hon Sam min älskade Sam.
 
Amy's Perspektiv
 
Jag var bara så orolig för henne.Där satt vi och väntade.Jag valde att gå ut och som vanligt börja jag gå fram och tillbaka.Liam försökte lugna ner mig men jag bara putta bort han.Det kändes fel men jag var för rädd och att Sam var på sjukhuset gjorde inte saken bättre.Liam satte sig ner i en stol och jag gick nog där fram och tillbaka i 5 minuter innan jag bröt ihop gråtande på golvet.Ansiktet var i mina knän och Liam kom och lyfte upp mig som en bäbis och satte sig ner på stolen med mig i knäna.Jag grät i hanns famn och märkte inte läkaren som kom ut ur dörren.
- Are you Amy?Jah kollade på läkaren och bara nickade till svars.
- Well Sam it's gona be allright you don't need to cry eny more.Sa han och log och ruska om mig på axeln.Jag kollade in Liams ögon och han nickade och kysste mig på pannan och för första gången under en timma log jag för allt skulle bli bra det måste det som läkarn sa. 
Här har ni en del! Hope ypu like it ;)
 

Kommentarer
Postat av: Julle

OOOOOOOOOOOHHHH!!!!! SPÄNNINGGGGGGGGGG

Svar: Läste din novell med stora +++++ på den! :D
None None

2012-09-17 @ 17:35:17
URL: http://youhavechanged.blogg.se/
Postat av: Ida♥

Dariana, ny del ute på min blogg! ;)<3

2012-09-19 @ 19:12:30
Postat av: Ida♥

Dariana, ny del ute på min blogg! ;)<3

Svar: Såg den vill du länka med oss? <3
None None

2012-09-19 @ 19:12:46
URL: http://onedfanfiics.blogg.se/
Postat av: Ida♥

Visst! :)<3

2012-09-21 @ 13:53:18
URL: http://onedfanfiics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0