Bring me to life - Del 19

Tidigare...
- Do you wanna teach dance on a dance camp with me and a friend?, frågade jag
- Hell yeah, sa hon och så skratta vi. Vi gick ut ur byggnaden och till busshållplatsen. Bussen kom precis då så jag oppade på den men hon skulle ta en annan. Jag kom på att jag hade träffat One Direction och skulle hon få veta det. Fast jag känner inte hon så bra så jag ska nog inte berätta. Jag kom till min station så jag hoppa av. Jag låste upp huset och gick in. Alla i min familj sov. Det var länge sedan familjen hade en familje middag. Jag träffar knappt min pappa längre. Jag gick raka vägen upp till mit rum och jag bytte snabbt om och borsta tänderna. Jag gick och la mig. Jag soman så fort mitt huvud landa på kudden. 



Amy's Perspektiv
Jag gick hem till mig och tog på mig mys kläder och satte mig i soffan och börja kolla på tv. Jag tittade på mobilen 24 missade samtal alla från Liam. Skulle jag ringa han?Eller lägga mig ner och sova och fokusera på morgon dagen min farbrors bröllop?Jag valde att skicka ett sms till Liam "I am to busy to talk rigth now se you sone" bara ett litet sms som jag hoppades på skulle lugna ner Liam.Jag byte om till pyjamas men det knacka på dörren.
- Amy är du vaken?Det var min pappa.
- Aa,han öppna dörren och kom in med den finaste klädningen jag sätt.
- Du tror inte jag kommer ha finare klädningen än Agneta? Jag är ju bara fotografen?
- Nej delfotografen du ska ta bilderna efter att dom gift sig och du måste vara snygg för din dejt.
- Vilken dejt? 
- Med en mycket speciel kille som saknar dig.Sen gick han bara ut från dörren.Vem skulle jag dansa med? Jonas? Han och jag var barndomsvänner så det skulle förklara allt.
 
Jag vakna och borsta ut håret och borstade tänderna. Tog en dush och åt frukost helt själv eftersom min pappa var uppe och fixa med sista decorationerna.Det fick bli något enkelt som 2 mackor med ost och skinka. När jag ätit upp dom så tog jag på mig klädningen och in rusa Hellen in och sa stränga order åt mig att sitta ner på stolen framför spegeln som hon ställt fram och så börja hon fixa med mitt hår som vart riktigt fint. Sen följde jag med henne ner till brölopet som var i en liten kyrka. Utanför var det tält och massor av blommor och jag antar att det var där jag skulle se Jonas.
 
- Ja,sa Agneta och prästen sa "Nu får du kyssa bruden" dom kysstes och alla jublade och klappade och alla gick senare ut mot tälten där jag Jonas stå. 
- Du var riktigt fin du,sa han.
- Du ser inte så dålig ut heller.
- Får man lov?
- Javisst,vi dansa till låten och när den var slut skratta vi lite.
- Jag är inte din dejt Amy kom jag ska visa dig han har väntat på dig ett tag men han kunnde inte komma tidigare. Han tog min hand och vi gick till där tälten "började" och där stod han,klädd i svart kostym. 
- Jag låter er va,sa Jonas och lämna mig. Jag visste inte vad jag skulle säga till Liam.
- I am.... han jag bara säga.
- Don't say you are sorry Sam told me so lets put this behind us..
- I just... jag börja gråta och Liam drog in mig i en kram.
- Please don't cry Amy.
- But I treted you like...
- I was just air?
- Yeah....
- We can talk about this later. Han tog min had och vi gick imot dans golvet. Pappa viska nått till Erik som höll på med musiken och en lugn låt sats på. Moments. Liam och jag halv kramades och halft dansade.
 
Shut the door, turn the light off
I wanna be with you
I wanna feel your love
I wanna lay beside you
I cannot hide this even though I try

Heart beats harder
Time escapes me
Trembling hands touch skin
It makes this harder
And the tears stream down my face
 
Liam viska det i mitt öra och jag fälde en tår. Jag kolla in i hans ögon och våra läppar mötes. Man hörde applåder bakom oss och vi kollade runt oss och jag log och små skratta över min släkt. Liam tog bort en hårslinga från mitt ansikte.
- You know that you are beautiful.
- And you know that you are best,han log och krama om han riktigt hårt. Vi släppte varande och gick mot ett av borden och satte oss ner men inom kort tog min sömnhet över och jag somna på Liam's axel.
 
Jag vakna nästa morgon i min säg och tittade brevid mig där satt Liam på en stol och höll på med sin mobil. Han kollade upp mot mig och stoppa ner sin mobil fickan.
- How did I get here? Jag kollade lite förvånat på Liam och märkte att jag hade klädnigen från igår på mig.
- Well you fell aslep so I barde you hear.
- Thanks,but we got to talk about it,jag visste att det skulle bli svårt med nån gång måste vi prata om det. 
- I know....Där satt vi helt tysta innan Liam sa
- I don't think theres something to talk abut just next time don't go to Sweden when you are sad or angry.
- I promis that i next time will talk to you. Liams mobil börja ringa och han satte på högtalaren.
- Hi guys!We are so glad that its good betwen you to! 
- What? Sa Liam exakt det jag tänkte.
- You guys are everywher on internet.Harry och Louis lät så glada på andra sidan av luren.Liam knappa in några knappar innan han vissa fotografen som hade fotat med mig på brölopets hemsida. Bilden där vi kyssts. 
- So...how was your night? Fråga Harry lite mystiskt.
- Something I have missed? Fråga Harry.
- No Harry,svara Liam lite surt.

Hoppas ni vart förvånade och gilla delen! Säg till om det är stavfel skrev på iPad :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0