Bring me to life - Del 17

Tidigare....
 
- No but to Louis he knows....
- Okey.....
- He want to talk with you it's that okey? Jag hade börjat gråta igen.
- Okey....
- Amy how is it? Nu var det Louis som prata.
- Not so god,sa jag och jag märkte att jag fortfarande grät.
- Don't cry Amy but Liam is very worid about you.
- I know and I am going to talk to him but not now...
Sam's perspektiv
   
1. Bigmac  2. Sam's outfit
- Are you hungry?, frågade jag
- Yeah, sa han 
- Okey so maybe we should eat something, sa jag
- That's a good ide, sa han och små skratta lite. Jag gick till köket och kolla om vi hade någon mat hemma och naturligtvis så hade vi inte det. 
- I don't have any food home, sa jag och Louis börjde skratta
- We can go to my place, sa han
- Yeah but do you have any food there?, frågade jag och då började han skratta
- No I don't think so but we can buy some food and take to my place, sa han
- Okey we can do that, sa jag och så tog vi på oss våra jackor och skor. Jag tog mina nycklar och så låste jag dörren. Louis låste upp sin bil och så öppna han dörren på min sida. 
- Thanks, sa jag
- Your welcome, sa han och så började vi åka.
- Where should we eat?, frågade Lou mig och då kom jag och tänka på något som jag inte har ätit på länge.
- Mcdonalds, sa jag
- Okey, sa han och så åkte vi mot mcdonalds. Det tog inte så lång tid. Vi gick in och så började typ alla kolla på Louis. Det kändes fett akward. 
- So what do you want? I will pay, sa han och log mot mig
- No I can pay for my self, sa jag men jag kom på att det inte skulle hjälpa
- I want BigMac, sa jag och så gick han framtill kassan och så bestälde han. 5 min senare så kom han med m
- Okey so should we go?, frågade han
- Yeah I think so, sa jag och så gick vi till hans bil. Vi åkte till hans lägenhet. När vi kom fram så blev jag chockad. Gud så snyggt det är. Vi gick till in och åkte hissen upp till hans lägenhet. Vi gick ut ur hissen och till någon dörr. Han tog fram några nycklar och så låste han upp dörren. Hanöppnade den och så ställde han sig vid dörren.
- And here it is, sa han och jag gick in. Min mun gick ner till golvet. Shit pomfrit det var as snyggt herregud.
- Please close your mouth, sa han och skratta och jag försökte spela sur men det blev en knasig min istället. Vi gick till köket och satte oss vid matbordet och så började vi äta. Vi satt och prata om allt och inget. 
- I know that you have get this question alot but anyway how do it fell to be famous?, frågade jag
- Weird and cool and hard, sa han och tittade på mig med sitt gulliga leende. 
- Okey, sa jag
- What du you wanna work with?, fråga Lou
- I wanna be a dancer, sa jag med ett stort leende
- Really? So dance for me so I can se if you are good, sa han och jag tog fram min iphone och satte på en låt som jag har gjort en egen koregrafi till. Jagbörjade dansa och det kändes så bra det älskade verkligen jag att göra. När jag var klar så klappade Louis händerna. 
- You are really good, sa han
- I know, sa jag och så skratta vi.
- Now I'm gonna skow you my dance moves, sa han och ställde sig upp och satte på en låt och dansa en rolig dans. Vi hade ätit upp och så var vi riktigt mätta. 
- So what should we do know?, frågade jag
- We can watch a movie, sa han
- Yeah we can do that, sa jag och så plocka vi undan och  så fixa vi popcorn och sen så slängde vi oss i soffan. 
- Can we take Dear John?, frågade jag
- Okey, sa han
- Yay, sa jag och gjorde min glada dans och Lou skratta. Jag hämta filmen och så satte jag in den. Jag satte mig i soffan igen. Efter halva filmen fick jag en energi kick. 
- I don't wanna se the movie more, sa jag
- Me neither, sa han och så kollade han på mig med ett busigt leende. Han hoppade på mig och började kittla mig. Jag började skratta så jag fick ont i magen.
- Stop it, skrek skrattade jag
- Tell me that I'm the best, sa han
- No!!!!!, skrek jag och försökte få honom att sluta men det gick inte.
- Okey you're the best, sa jag och han sluta. Vi kollade varandra i ögonen och så kom han näramre mig. Jag gjorde ingeting. Jag kände hans andetag. Han blundade och det gjorde jag också och så precis när våra läppar skulle mötas så ringde min mobil. Jag gick iväg och svarde och jag såga att det var min mamma. 
- Hi, sa jag när jag svara
- Hi where are you?, frågade mamma
- I'm with a friend, sa jag
- Okey but you know that you have dance today, sa hon juste det skulle jag
- I know and I'm coming home soon, sa jag och så la jag på
- Lou I must go know but I have had a good time, sa jag
- Me to lets do this aoon agin, sa han och så krama han om mig 
- Bye, sa jag
- Bye, sa han och så gick jag ut. Jag gick till bushålls platsen och kolla när nästa buss skulle gå. Den skulle gå om typ 3 min. Jag kom och tänk på att jag och Louis kysstes nästan. Jag visste inte om jag ville det eller inte. Jag är ganska glad över att telefonen ringde men ändå inte. Jag hade jätte gärna kysst honom men det skulle bli komplicerat och det skulle inte funka och han känner nog inte som jag. Bussen kom så jag gick på den. Det tog en kvart för att komma hem. När jag kom hem så packa jag alla mina saker och så gick jag ner för att äta något. Jag tog mina saker och så tog jag på mig mina skor och så sprang jag till bussen. Jag hann precis. Jag kom till min station så jag klev av. Jag gick mot dans huset. Jag gick in där och så gick jag till omklädnings rummet för att byta om. Lilly var precis klar när jag kom men hon ville vänta på mig.
- Hi, sa jag
- Hey, sa hon
- Have you heard something from Mrs.Brown?, frågade jag
- No have you?, sa hon
- No, sa jag
- Do you think that we can have a dance camp?, frågade Lilly
- I don't know but I hope so, sa jag och jag var klar så vi gick ut ur omklädnings rummet och till dans salen. 
Här har ni en till del! Jag (Linn) hade tråkigt så jag tänkte att jag kunde skriva på novellen ;) Hoppas att ni gillar det och vem vet det kanske kommer ett till :) :D xoxo Linn & Daria 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0