It's all about love Chapter 14

Tidigare...
Vi satte oss och kolla på 21 jump street. Vi satt och garva mycket. Filmen var bra och sen så gick vi och la oss.
Jag vaknade av någon anledning i min säng och när jag kollade åt sidan satt Zayn i en stol och höll på med sin mobil.
"Hey.." han kollade upp på mig och stoppa ner sin mobil i fickan.
"Good morning!" jag kollade runt mig och hörde inga ljud i vardagsrummet eller köket.
"Are we alone?" han nickade.
"Yeah.." jag kollade på han innan jag svarade på vad han tidigare sa.
"Good morning on you to!" han börja små skratta.
"Now I am going to take a shower and get dressed." han nickade och jag tog kläder ur min garderob och bestämde mig för att försöka dansa sen för att bli starkare i musklerna så jag kan jobba igen på måndag. Jag tog av mig gårdagens kläder och ställde mig i duschen och lät vattnet rinna över min kropp. Det var så skönt att bara kunna stå där och tänka som jag alltid gör. Efter ett tag gick jag ur duschen klädde på mig,torkade mitt hår med hårtorken och satte upp det i en slarvig toffs och gick till min telefon och startade "How we do it" och börja dansa den. Dels för att den är enkel och kräver inte mycket energi och för att jag älskade den. Jag kännde Zayn blickar på mig men jag brydde mig inte om dom eftersom jag inte var så värst skygg av mig. Låten tog slut och jag satte mig i soffan en aning utmattad.
"Why havent you told me you can dace?" jag ryckte på axlarna.
"Why did't you ask?" han ryckte på axlarna och jag sneglade på klockan och den var 12 nu så Mell skulle komma hem snart för lunch som hon låva. Jag satte på "All dem a talk" och börja dansa den. När jag börja dansa kom Mell in och tog av sig allt det fortaste hon kunnde och dansade med mig. Vi hade så kul! Men det roliga varade inte länge utan Mell skulle till jobbet igen och jag satte mig i soffan och suckade.
"Wanna go for a walk?" Zayn kollade nervöst på mig.
"Sure,lets go!" sa jag och tog på mig mina joggskor. Zayn tog på sig sina skor och vi gick ut där solen sken och det var varmt för att vara höst. Löven började skifta färg vilket jag tyckte var underbart. Vi gick till parken och jag fick veta ganska mycket om Zayn som jag inte visste förut. Vi gick på stigen och jag började gå baklänges.
"Alli you can fall!" Zayn kollade på mig och suckade.
"I wo..." sen snubbla jag men jag föll inte. Zayn hade ett stadigt tag om min överkropp med sina händer och hade sin kropp över min. Jag tittade honom djupt in i ögonen. Det var som om Zayn var William första gången vi kysstes. Zayn bet sig i läppen och tog oss "upp" eller vad man ska kalla det och vi gick en stund under tystnad. 
Idag skulle jag och Niall på bio. Det skulle bli kul. Han är faktiskt en bra vän. Han lyssnar på mig och bryr sig om mig. Just nu hade jag ett stort problem, VAD SKULLE JAG HA PÅ MIG?!?!?!?!. Ska jag ha på mig normala kläder fast det beror på vad man menar med det. Jag kanske skulle fråga Alli. Fast det spelar nog inte stor roll om vad jag ska ha på mig. Det är ju inte en dejt eller nåt. Bara 2 kompisar som går på bio. Jag tog fram ett par jeans och en vit t-shirt och en brun stickad kofta och en vit halsduk. Jag satte på mig lite smycken och sen så började jag sminka mig. Det fick bli en neutral sminkning sen så borsta jag mitt går och sen så gjorde jag en fiskbens fläta. Det blev ganska bra. Det såg inte uppklätt ut i alla fall. Jag gick ut till köket och där satt Alli och Zayn och drack te. 
"Hey" sa jag
"Hey" sa dom
"What are you gonna do tonight?" frågade jag
"Nothing much maybe watch a movie" sa Alli
"What about you?" frågade hon "Are you going to party or something?" frågade Alli
"No I'm going to cinema with Niall and I think that we are going to eat some dinner to" sa jag och Alli och Zayn kollade på mig och sen så log Alli mot mig.
"Like a date?" frågade Alli
"No we are just friends" sa jag
"I think it sounds like a date" sa Alli
"But it isn't" sa jag och tog ett äpple och gick till hallen och satte på mig mina skor och jacka. Det knackade på dörren och det var Niall. 
"Are you sure that it isn't a date!" skrek Alli och Niall kollade på mig. 
"Yes I'm and bye!" skrek jag
"What was that all about?" frågade Niall
"They think that this is a date" sa jag och Niall skrattade
"Is that a big thing?" frågade Niall
"No not really" sa jag 
"So where are we gonna eat?" frågade jag
"Nandos!" skrek Niall och jag hoppa till. 
"It seems like they have good food there" skrattade jag fram
"Yeah they have the best" sa han. Det tog typ 2 minuter innnan vi var där. Det var en mysig resturang och det lukatde riktigt gott faktiskt. Niall beställde åt oss. Det tog inte så lång tid innan maten kom och en sak kan jag bara säga att det var riktigt gott. När vi var klara så betala Niall och sen så gick vi till bion. 
"What did you think about the food?" sa Niall och log mot mig
"It was.... I don't even have words to say how good it was" sa jag och sen så fortsatte vi gå i tystnad till bion. 
"What movie should we take?" frågade Niall 
"That one" sa jag och pekade på en film och Niall köpte biljeter och popcorn. Vi satte oss på våra platser. Det tog inte lång tod innan filmen var i gång. Det var en romatisk film. Jag vände huvudet för att kolla på Niall och han kollade redan på mig. Vi kolla varandra i ögonen och jag druknade i dom. Jag visste inte vad som skulle hända. Tänk om han kysser mig?, vill jag det?. Det var så många frågor som jag ställde mig själv. Niall bet sig i läppen och sen så vända han på huvudet och kollade på filmen igen. Jag vände mitt huvud igen och fortsatte kolla på filmen. 

Vi vart nöjda med det här kapitlet! 

Kommentarer
Postat av: Julle

OMG OMG OMG OMG!!! JAG ÄR FEETT taggad för jag har asmycket att läsa härifrån!!! :D

Svar: Hahahaha
None None

2012-10-27 @ 20:52:44
URL: http://youhavechanged.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0