It's all about love Chapter 30

Tidigare....
"Så det gör inget om vi kommer?" Fråga hon 
"Nej absolut inte" sa jag 
"Okej ses" sa hon 
"Ses" sa jag och så la vi på. Jag gick tillbaka till Niall igen. 
"What took so long?" Fråga han 
"Alli called and they are coming" sa jag 
"Okey" sa han och så satta jag mig bredvid honom igen. Vi mötes i en underbar kyss..

"Come on let's go to Niall's hotelrom!" utbröt jag.
"Why?" frågade Louis.
"Because we are going to have movie time!" svarade jag glatt.
"Mell is ther right?" frågade Harry.
"Yeah with Niall" sa jag och drog ute lite på Niall med min fjantiga röst och Harry skratta.
Då var vi på väg till Niall's lägenhet. Jag hoppades att Niall's och Mell's drama hade löst sig. Dom var som perfecta men inte lika perfecta som jag och Allie så klart. Allie pratade med Harry och jag gick med händerna i fickan. Det hade varit en rolig dag på Grona Lund eller hur man nu säger det. I morgon skulle vi åka hem till London. Allie hade varit väldigt orolig över att hennes föreldrar skulle hitta henne eller William. Någon eller några hade ringt henne men hon hade bara lagt på så jag antog att det var dom. Jag kände hur någons hand tog tag i min högra hand och tog ur den ur fickan. Värmen kom som ett rus genom min kropp och jag såg Allie's perfecta leende och ansikte.
"I know that you are nervous and you gotta tell me why" sa jag mjukt men ändå strängt lite tystare så dom andra inte skulle höra.
"I tell you tonight okey?" svarade hon och jag nickade.

Äntligen satt vi i sofferna och skulle kolla på A walk to remember. Niall och Mell satt brevid varandra och små pratade messt medan jag halv låg i soffan med Allie framför mig liggande i samma position nära att ramla av soffan men jag höll ett stadigt grepp om henne och kysste henne i bakhuvudet. Tänk om hon inte hade gett mig en chans till efter festen? Skulle vi vara här? Nej Allie hade antagligen åkt med Mell till Sverige. Jag försökte ta bort alla tankarna men det gick inte. Jag försökte fokusera på filmen men det gick inte.
Efter halva filmen sov Allie djupt och jag lyfte på mig försiktigt och bärde henne till vårat rum och la mig brevid henne och somnade snabbt... 
Nästa dag
 
När jag vaknade så kolla jag runt om mig och jag låg i en säng och bredvid mig låg Niall. Jag log för mig själv. Det känns bra att vi är tillsammans igen. Det ska bli kul att överraska dom andra sen. Jag kolla på klockan och den var 8 på morgonen. Jag undrar när dom ska åka för att han sa att dom skulle åka på morgonen. 
"Niall??" Sa jag och så skaka jag honom men han bara mumlade något tillbaka.
"Niall when are you leaving?" fråga jag
"At 10" sa han
"Okey but it's 8 now" sa jag 
"Okey" sa han och så satt han sig upp. 
"Is it okey if I take a shower?" Fråga jag
"Okey" sa han och så somna han om. Jag gick till badrummet och så låste jag efter mig. Jag tog en snabb dusch och eftersom jag inte några andra kläder med mig så tog jag på mig dom som jag hade igår. Jag kom på att jag inte hade något smink, Alli har nog smink som jag kan låna. Jag gick ut ur badrummet och så tog jag min mobil. Jag klicka fram Alli och så ringde jag henne. 
"Hej" svarade hon trött
"Hej kan jag få låna lite smink av dig?" Fråga jag
"Visst" sa hon
"Vilket hotellrum har du och kan jag komma nu?" Fråga jag
"I 307 och visst" sa hon och så la vi på. Jag gick ut ur hotell rummet och så kolla jag vilket nummer det hade. Det hade 303. Runmet var inte alls långt ifrån. Jag knacka på dörren. Ingen kom. Jag knackar igen och ingenting händer. Jag tog upp min mobil och så ringde jag Alli.
"Hej" sa hon och lätt nyvaken, hon måste ha somnat om. 
"Kommer du och öppnar?" Frågar jag
"Va?" Sa hon
"Jag skulle då låna smink..." Sa jag
"Juste jag kommer" sa hon och så la hon på. Hon kom och öppna.
"Kom in" sa hon och så gick jag in. 
"Sminket är i badrummet och jag kommer nog och gå och lägga mig igen" sa hon
"Okej tack" sa jag och så gick jag mot badrummet. Jag tog fram Allis necesär och så kolla jag vad hon hade för smink. Jag funderade på vad som skulle passa till min outfit. Det jag hade var ett par shorts och en enkel tröja. Jag bestämde mig för att bara göra en enkel sminkning och inte något avancerat. Jag tog fram en eyeliner, mascara, ansiktskräm och jag funderar på om jag ska ta lite foundation äh jag struntar i det. Jag börjar med att smörja in mitt ansikte med ansiktskrämen sen tog jag på eyelinern, sen kleta jag på lite mascara. Jag kolla efter ett läppglans men jag hitta inget så jag struntar i det. Jag kolla mig i spegeln och jag blev nöjd men jag funderande på vad jag ska göra med mitt hår. Äh jag låter det vara som det är. Jag la i allt i hennes nececär igen sen gick jag ut ur badrummet. Alli och Zayn var så söta, Zayn hade sin arm runt Alli. Jag måste bara ta kort på det här. Jag tog upp min mobil och såg tog jag kort på dom,jag leta efter Allis mobil. Den låg bredvid sängen. Jag tog den och så tog jag kort på dom och sen ändra jag hennes bakgrund till den. Ja la tillbaka mobilen igen och sen gick jag ut där ifrån. När jag kom tillbaka till Nialls hotellrum så kolla jag om han fortfarande sov och det gjorde han. Jag funderade på vad jag kunde göra. Jag var hungrig... Det är nog okej om jag beställer mat. Jag gick till telefonen och så ringde jag room service. Jag beställde allt möjligt och jag beställde mycket så dom andra skulle få något. Det tog 10 min innan allt jag beställde kom. Allt luktade gott. Jag dukade och fixade allt så man bara kunde äta sen. Jag började med att väcka Niall och sen Alli och Zayn och dom väckte resten av killarna. Nu satt vi alla och åt frukost tillsammans. 
"Har du sett din bakgrunds bild Alli?" Fråga jag henne och killarna kolla fett konstigt på mig.
"Nej.. Vad är det med den?" fråga hon och så tog hon upp sin mobil och när hon såg den så log hon Men hon vart lite generad också.
"Visst är sen fin?" Sa jag
"Mm" sa hon
"English please" sa Zayn
"Show your backround" sa jag och Alli visa den för Zayn
"Is that us?" Fråga han
"Yes aren't you cute" sa jag
"Did you took it?" Fråga Zayn
"Yeah" sa jag
"Can we see the photo?" Fråga Lou och Alli visa sen för alla och alla log nöt dom såg den och Alli och Zayn blev lite generade. Det ringde på min mobil så jag svara såklart. 
"Hej" sa jag
"Hej det är jag du vet som är chef över maxfactor stylist" sa hon
"Ja?" Sa jag och så reste jag på mig så vi minde prata ifred. 
"Det har blivit någe fel på schemat så du kommer åka på Onsdag kväll istället" sa hon
"Okej" sa jag
"Vi är ledsna och jag hoppas att det är okej" sa hon
"Ja då det är inga problem" sa jag och sen så prata vi lite till och hon heter Sonja och är 28 år gammal sen så la vi på. När jag kom tillbaka så var alla klara och do. Höll på att duka av. 
"Vem var det?" Fråga Alli
"Min chef" sa jag
"Vad ville hon då?" Fråga Alli. Ska jag berätta för henne? Fast det blir inte kul då asså jag vill överraska dom...


Kommentarer
Postat av: Bella

Kolla gärna in min novellblogg :) http://onednovell.blogg.se

Svar: Bella: Har följt din blogg sen What makes you beautiful och är hur glad som hellst att du är tillbaka! Älskar dina noveller /Daria xxx
None None

2012-11-25 @ 22:08:04
URL: http://onednovell.blogg.se
Postat av: Julle

nöt dom såg den??? HAHAAHHAHHHAHAH men asbra del!!! mer snart!!!

2012-11-25 @ 23:27:17
URL: http://youhavechanged.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0