It's all about love Chapter 27

Tidigare...
"Do you trust me?" frågar Zayn. Vad skulle jag svara? Jag gjorde det på ett sätt men på ett annat inte.
"Zayn....I trust you" sa jag.
"Thats good because the first thing a girl want in her relationship is trust." hur kunnde man inte älska Zayn.
"Zayn...I...think...I....have fall... in love...with you..." det var tyst. Hans kropp kom närmare min och våra läppar återförenades. Här ville jag vara för alltid.... 

(På klädningen bilden så har hon bara på sig klädningen inte jackan)

1 månad senare.

Jag tog på mig min klädning som jag skulle ha på mig och kollade mig i spegeln. Den satt otroligt bra på mig och jag tyckte att jag såg vacker ut. Den röda klädnigen var otroligt fin och jag minns hur jag fick den. För en vecka sen när jag var på mitt jobb. Patrik den unge budkillen kom in med ett paket som jag öppna spänt. I paketet låg klädnigen och jag vart genast kär. I botten av paketet låg ett kort som det stog på "To Allison,Lots of love Zayn" och jag började nästan skrika av lycka. Zayn var bara för gullig mot mig. Hela tiden köpte han små gulliga gåvor till mig och jag till han. Förra veckan fick han en keps som han gillade. Jag litade mycket mer på Zayn nu och snart skulle vi åka till Sverige. Dom skulle först gå på en gala som jag,lyckliga jag skulle få följa med på men Zayn fick minsan lov att övertala mig för i början var jag helt emot iden. Kan ha varit det att jag inte ville åka till Sverige. Men nu var klockan 8 på morgonen och jag hade för första gången sovit över hoss han. Jag somnade i en trygg famn för första gången på länge. Jag tog mitt smink och började sminka mig. Det fick bli något enkelt som ändå var snyggt.Zayn kom bakifrån och krama om mig och kysste mig mjukt i nacken. Han strök sin hand på min kind och jag vände mig om och möte hans bruna underbara ögon. Våra ansikten närmade sig varandra och vi mötes i en underbar kyss.
"Guys we don't have time to make out we need to get to the flight!" Louis stog i dörröppnignen men ett retfullt filn.
"So you're jealous?" sa Zayn med ett flin tillbaka och jag log och mötte hans läppar en gång till innan jag gick och fixade en snygg frisyr på mitt hår.Louis måste blivit ledsen när Zayn sa så eftersom Eleanor skulle fotograferas för en tidning. Men det var trots allt han som börja! 
 
"Alli,honey we're in Sweden!" hör jag en ljuv röst säga. Nu var jag i Sverige igen. Flygresan hade gått bra men antagligen för att jag sovit på nästan hela resan. Vi klev av flyget och såg massa skrikande fans komma i mot oss. Säkerhets vakterna fick stå som skydd och skydda oss mot fansen. Det känndes bra. Bra att vara här med killarna med Zayn i Sverige. Klockan var runt 5 nu och vi klev snart in i en limousin och började åka mot galan som snart skulle börja. Resan tog inte lång tid och Zayn hoppade ut ur limousinen och räckte sin hand till mig och jag tog den och klev ur limousinen. Fansen började skrika och flera roppade "Zallie,Zallie,Zallie!!!" vilket gjorde mig glad. Vi började gå på den röda mattan. Jag kollade ut mot publiken eller rättare sagt fansen som snart började skriva "Kyss,Kyss,Kyss!" och jag höll på att bli röd.
"What are the fans screeming?" frågade Zayn.
"They want us to kiss.." sa jag lite lågt men Zayn böjde sig ner och kysste mig och alla jublade. Gud vad roligt det här skulle bli. Vi gick fram till en liten studio som var mitt i folkmassan. Där satt en kille och en tjej i 25 års åldern. Dom hade ett liknande jobb som jag fast mer framgångsrikna. Tjejen hade blont hår och gröna ögon och på sig en svart klädning. Killen hade på sig kavaj och hade svart väl ner kammat hår och gröna ögon han med. Vi satte oss ner och Zayn och killarna fick tränga sig i soffan. Jag fick ingen plats men Zayn klappade på sinna ben och jag satte mig i hans knä. 
"How long have Zallie exist?" frågar killen.
"More than a moth" Säger Zayn och kollar på mig och jag nickar mot killen. På hans bricka står det Garry och jag sneglar snabbt på tjejen som det står Quuin på. Nu börjar dom ställa fler frågor till killarna om deras turne och sånt och inte så mycket om mig och Zayn. Efter ungefär 20 minuter fick vi fortsätta gå för efter The Wanted skulle killarna uppträda. Jag satte mig lite bakom sen så så jag fortfarande kunnde se killarna. Niall tog microfonen. 
"This song is to a girl I used to know and I wish we could start over again..." Niall var nära på att brista men sen började Liam sjunga första biten i "Over again" sen när Niall börja sjunga sjöng han "So can we start it all over again Mell..." varför gjorde Mell slut? Dom var perfecta men mina föreldrar sa alltid inget varade för evigt. Zayn vände blicken mot mig och ett par killar sjutsade ut mig på scenen. Zayn stog framför mig och började sjunga "Kiss you" och när refrängen var slut och Harry sjöng "let me kiss you" böjde Zayn sig fram och viska det mer i mitt öra och vi mötes i en underbar kyss.
*Nästa dag*
Jag kollade på min mobil. Klockan var 12. Jag steg upp ur den otroligt bekväma sängen och läste sms som var på min mobil. Det var från Mells mamma "Kom till kyrkan" stog det bara. Jag hade inte hört av från Mell i en månad... Men jag ville ha tillbaka min syster i allt utom blod mer än någonting annat...
Idag var det en ganska jobbig dag. Det är min pappas begravning. Jag skulle också hålla tal och jag är ganska blyg av mig. Jag hade bestämmt en jätte fin klänning med min mamma.
Jag och min mamma var påväg mot kyrkan. Det var en ganska pinsam åktur. Ingen av oss sa något. Det var några som stog där utanför. Det var Allies föräldrar och några släktingar till min pappa. Vi hälsade på varandra och sen så gick vi in till kyrkan. Jag och min mamma prata med alla och så. Vi väntade på att alla skulle komma. Jag gick in till själva kyrkan där begravningen hålls. Där stog kistan och på kistan var det blommor och ett foto på min pappa. Det var några ljus tända också. Jag hörde dörren öppnas bakom mig men jag brydde inte mig så mycket för jag trodde säkert att det var min mamma eller prästen. 
"Mell" sa någon bakom mig och det var inte min mamma. Jag blev förvånad av vem det var. 
"Allie?" Sa jag och vände mig om och där stog hon. Jag gick fram till henne och bara krama henne. Några tårar rann ner för min kind.
"Jag har saknat sig så mycket" sa jag
"Jag har saknat dig med" sa hon och jag avsluta kramen. 
"Hur mår du?" Frågar hon försiktikt.
"Jag vet inte..." Sa jag "Du då? Hur går det för dig och Zayn?" sa jag sen
"Jag mår bra och det går bara bra för oss"sa hon och log mot mig och jag försökte le tillbaka men det såg säkert ut som en grimars.  Alla hade kommit nu så vi skulle börja. Prästen började prata men jag lyssnade inte lite halvt för jag satt och grät medan och min mamma höll om mig och även hon grät. Efter en stund så fick vi gå fram till kistan. Jag tog min ros och så gick jag fram till kistan. 
"Jag älskar dig pappa och kommer alltid att göra, vila i frid" sa jag och la rosen på kistan och så gick jag och satt mig igen. Efter åt så åkte vi till en lokal där vi skulle äta lite och prata osv. 
"Du ska hålla ditt tal nu" viska min mamma till mig. Jag nickade. Jag tog min gaffel och slog den i glaset. Alla började kolla på mig. Jag hatade sånt här men idag gör jag det för min pappa. 
"Hej allihopa och som ni säkert vet så heter jag Melissa och är Gustavs dotter, jag vet knappt vad jag ska säga men jag tänkte berätta mitt favorit minne med min pappa är, det var min födelsedag men min mamma kunde inte vara med för hon var i Norge på en jobb resa och min pappa ville göra det bästa av allt så han köpte lite McDonalds som var min favoritmat då och jag var 10 år men i alla fall så tog han mig till en fin park och där så gav han mig några presenter och det var jätte mysigt och jag kommer aldrig att glömma det" sa jag och alla applåderade när jag var klar. Jag tyckte att det gick ganska bra för att jag är ganska blyg. 
"Är bara du i Sverige eller är killarna också här?" Frågade jag Alli
"Killarna också" sa hon och jag kolla ner i mitt knä. Det fick mig och tänka på Niall. 
"Kommer du flytta tillbaka till London igen för vi alla saknar dig?" Sa Alli
"Jag vet inte, jag har precis fått ett nytt jobb där jag ska styla modeller och då kommer väll jag vara lite över allt i världen tror jag eller jag vet inte faktiskt"sa jag och hon nickade. 
"Vill du följa med till killarnas hotel?" Sa hon och jag skakade på huvudet. Hon såg lite besviken ut, hon ville väll att jag skulle följa med men jag vet inte redo än. Allt började ta slut och alla skulle hem. Jag tänkte åka hem med min mamma istället för min lägenhet. Bilturen hem var lika pinsam. När vi kom hem så gick jag direkt till mitt rum och så la jag mig på sängen och somna direkt.


Kommentarer
Postat av: Julle

Mera!!!!! fett bra ovh lång del :D synd md hennes pappa :'(

2012-11-20 @ 21:07:51
URL: http://youhavechanged.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0