It's all about love Chapter 21

Tidigare...
"ZAYN STOP" skrek jag till och putta bort han lite. Jag drog upp kedjan igen och började resa mig upp. Zayn tog tag i min hand.
"Alli wait" jag slet mig ur hans grepp och med gråt i rösten sa jag.
"Leve me alone..." och sprang därifrån. Jag sprang så bra det gick med mina högklackar.Mina fötter värkte och mitt huvud butade. Jag såg en busstation och satte mig på den och såg snart bussen komma. Zayn var inte äns bakom mig. Varför trodde jag att han skulle vara anorlunda? Han var som William,ett svin som bara var ute efter sex det är vad han är...


Nästa eftermiddag, typ klockan 3.
 
Jag vaknade med en hemsk huvudvärk. Jag kollade mig runt och jag kände inte igen mig, VART I HELVETE ÄR JAG?!?!?. Jag orkade inte gå upp ur sängen. Jag började fundera på vad som verkligen hände igår kväll. Jag kommer ihåg att jag var på klubben och drack och dansa med Niall. Jag behövde verkligen en huvudvärks tablett. Jag satte mig upp i sängen och kollade efter min väska, jag hitta den. Den var precis vi sängen. Jag letade efter en tablett och som tur så hade jag en. Jag kollade efter ett badrum men jag hitta inget i rummet så jag gick ut ur rummet och jag såg att jag var i en lägenhet men jag vet inte vart. Jag letade efter köket och efter en liten stund så hitta jag den. Sen kom nästa steg att hitta glasen. Jag letade i alla möjliga skåp men i den sista jag kolla i så var dom där. Jag suckade för mig själv. Jag fyllde glaset med vatten sen så svalde jag tabletten. Jag hälde ut resten av vattnet och ställde glaset i diskkon. När jag vände mig om så stog det en kille där. Jag blev as rädd, jag höll mig för hjärtat. Han skrattade lite.
"You are awake" sa han
"Yeah..." sa jag och kollade lite konstigt på honom.
"You don't remeber anything, right?" sa han och flina mot mig.
"No" sa jag och kollade ner på golvet. Jag kom ihåg vad Alli sa igår till Niall att jag hade lätt att försvinna och han sa att han aldrig skulle släppa taget och se till att jag inte försvann och vart är jag nu? Men jag kan ju inte skylla på honom när det är jag som inte borde dricka så mycket men jag älskar att ha kul och man lever bara en gång (you don't say xD)
"Hello??" sa han och vifta en hand framför ansiktet på mig.
"Sorry I was thinking about some other stuff" sa jag
"It's okey and I'm Ed by the way" sa han
"Melissa" sa jag
"I know" sa han och jag har väll troligt vis sagt det igår. Jag kom och tänka på en sak.. Tänk om jag har varit otrogen?... Jag måste fråga.
"Did we like do something in the night?" frågade jag
"What do you mean?" frågde han
"You know... Did we have... sex?" sa jag och han skrattade lite.
"No we didn't" sa han och jag pustade ut. 
"Do you have a boyfriend?" fråga han 
"Yeah" sa jag och han nickade.
"Where did you found me?" frågade jag.
"Should we sit down so we don't have to stand?" sa han och jag nickade och så gick vi till vardagsrummet och så satte vi oss. 
"Do you want anything?" frågade Ed
"No thanks, I just want you to tell" sa jag och han nickade.
"I was on my way home when I saw you cry on the street and couldn't leave you there so I took you to my apparment and I tried to ask why you where cryning but you didn't say anything and I was trying so make feel better and after a while you fall a sleep so I put you in the bed in my guest room" sa han och jag undrar varför jag grät. 
"Okey..." sa jag och jag försökte verkligen komma ihåg vad som hände. Jag kom ihåg att jag och Niall drack en del och efter ett tag när vi dansade så skulle han gå på toa men han koom inte tillbaka efter ett tag så jag började leta efter honom sen så gick jag där ifrån och jag kommer inte ihåg vart jag gick.
"Thanks for your help and by the way where am I?" frågade jag, han berättade adress och jag kände inte igen den och den var till och med en liten bit utanför London och nu började jag verkligen undra vart jag har varit. 
"If you want to I can drive you back to your apperment" sa han 
"That would be great" sa jag och jag letade efter min mobil men när jag väl hitta den så var den ju självklart urladdad. 
"Should we go?" frågade han
"One second I just need to go to the bathroom" sa jag och han nickaded. Jag kollade mig i spegeln och jag såg ut som jag vet inte vad. Jag skölde av mitt andsikte och sen så försökte jag få upp mitt hår i en hästsvans och det gick förvånad svärt bra. Jag gick tillbaka till honom och så gick vi till hans bil och så började vi åka till min och Allis lägenhet. Det tog typ 40 min att åka dit.
"Thanks for everything" sa jag
"Your welcome" sa han och så gav han mig en lapp och sen åkte han iväg och på pappret så stog det hans nummer och jag la den i min väska sen så gick jag till våran lägenhet. Jag låste upp dörren och så gick jag in. 
"Hallå?" ropade jag men ingen svarade. Jag kollade i alla rum men ingen var här. Jag la min mobil på ladding sen så hoppade jag in i duschen och tog en lång dusch. När jag var klar så satt jag en tulban på huvudet och en handuk runt kroppen. Jag gick till mit rum och så satte jag på mig mina underkläder och sen ett par myskläder. Jag gick tillbaka till badrummet och torka mitt hår sen så gjorde jag en fläta av det. Jag gick tillbaka till mitt rum och la mig i sängen och så tänkte jag på vad som verkligen hände inatt. Jag somna efter ett tag. Jag vaknade av att Alli väkte mig.
"Hej" sa jag och så kramde jag henne.
"Hej vart har du varit den här gången då?" frågade hon
"Någon stans utanför London typ" sa jag och hon kollade på mig med stora ögon.
"Hur kom du dit?" sa hon 
"Jag har ingen anning" sa jag och sen så blev det tyst ett litet tag.
"Hur gick det med Zayn igår då?" frågade jag och Alli kollade bort. 
"Berätta för mig" sa jag och kolla medlidande på henne och så förklarde hon och jag undrade hur Zayn kunde göra så seriöst. 
"Vart är resten då? frågade jag
"Ehm vi var ute och letade efter dig och du skulle bara veta hur orolig Niall är för dig men jag ska ringa dom nu så" sa hon och så gick hon iväg. Hon kom tillbaka efter ett tag.
"Killarna kommer snart" sa hon och 5 min senare jom dom in springande till mitt rum och Niall gav först mig en kram sen en passionerad kyss. Jag avslutade den och log mot honom.
"Where have you been?" frågade Niall
"Some where out of London" sa jag och alla kolla konstigt på mig och sen så skrattade dom.
"What happend to you?" frågade Niall
"I have no idea" sa jag och jag kommer nog aldrog få reda på vad som hände den natten... 
 
Jag gick ut från mitt rum och tog min väska som låg på köksstolen och började gå mot hallen. Killarna kollade på mig men jag brydde mig inte och mitt i allt stog Zayn. Jag kollade på han en gång och gav han hat blickar samntidigt som jag drog åt skosnörerna på mina convers. Harry putade fram Zayn som gick med några försiktiga steg fram till mig.
"Alli we ne..." Jag avbröt han och skrek till.
"We need to forget everything! And I don't want to see you here when I'm back!" röt jag åt han tog min väska och smällde igen dörren. Jag kom utanför porten där taxin väntade på mig. Jag hoppade in i taxin och sa adressen till jobbet till chafören och han startade bilen. Den här gången sprang inte heller Zayn efter mig. Jag fällde en tår men bet mig i läppen för att inte fälla fler. Zayn var inte värd mina tårar och det var inte William heller. Bilen sakta in och jag var framme. Jag betalade taxi gubben och tackade han för sjutsen. Jag kom in i den stora byggnaden och fram till reseption.
"Oh Hello Miss Pincher!" Ann hälsade glatt på mig och jag tänkte att nu skulle jag fokusera på jobbet.
"Hello Ann! Please call me Alli and Zayn Mailk are not able to wist me this weak." hon nickade.
"Okey,but you have much jobb and Vivian has gott a asistent to you so even if you are mad today be nice to her" jag nickade och hon skrev in att jag hade kommit till jobbet. Jag gick in till mitt kontor och en liten tjej eller hon värkade vara i 15 års åldern blev skrämd och hoppa till.
"Oh my name is Sally miss..." jag avbröt henne.
"Just call me Allie and could you please give me the papers from Sweden and gett some coffe" hon nickade och sprang iväg. Jag satte mig ner vid mitt skrivbord. Det här skulle bli en lång dag. Jag kom in i min egna värld när Sally kom in i rummet.
"Her's your coffe miss...oh I mean Alli and the papers" sa hon och räkte fram dom till mig.
"Thank you" sa jag och nickade åt henne med ett leende men vad skulle hon göra nu? Jag vet inte riktigt vilka interjuver jag har framöver och det kan hon ta redan.
"Mm Sally It would be great if you could talk to Ann and find out when Im going to interview next week" 
"Ofcours! It's my jobb Allie and hope you like the coffe!" sa hon och gav mig ett stort leende.
"I do!" sa jag och hon försvan ut.

Förlåt för ett lite tråkigare mellan kapitell men det kommer mer drama!
Nu skriver vi lite längre eftersom vi har halkat efter för att vi knappt skrev nått på höstlovet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0