It's all about love Chapter 28

Tidigare...
"Kommer du flytta tillbaka till London igen för vi alla saknar dig?" Sa Alli
"Jag vet inte, jag har precis fått ett nytt jobb där jag ska styla modeller och då kommer väll jag vara lite över allt i världen tror jag eller jag vet inte faktiskt"sa jag och hon nickade. 
"Vill du följa med till killarnas hotel?" Sa hon och jag skakade på huvudet. Hon såg lite besviken ut, hon ville väll att jag skulle följa med men jag vet inte redo än. Allt började ta slut och alla skulle hem. Jag tänkte åka hem med min mamma istället för min lägenhet. Bilturen hem var lika pinsam. När vi kom hem så gick jag direkt till mitt rum och så la jag mig på sängen och somna direkt.

Jag vaknade av att min mobil ringde. Jag tog den och så svara jag utan att kolla vem det var.
"Hej" sa jag tröt
"Hej är du Melissa?" Frågade en tjej tror jag för jag kände inte igen rösten.
"Ja det är jag" sa jag
"Du hade sökt till att bli stylist till olika modeller?" Sa hon
"Ja det har jag" sa jag
"Okej men jag är Chef där och du skulle vara bra för jobbet och vi kommer först vara i London och jag har ingen aning hur länge vi kommer vara där eller så men vill du ha jobbet?" Sa hon
"Ja det är väll klart" sa jag och hon skrattade.
"Okej men du kommer åka dit på måndag och vi kommer fixa en lägenhet till dig också" sa hon
"Okej men ni behöver inte fixa en lägenhet för att jag kommer bo hos en kompis" sa jag
"Okej" sa hon och så gav hon mig mer information och efter ett tag så la vi på. Jag bestämde mig för att ta en dusch. Jag satte på lite musik medans jag duschade och jag sjöng med också. När jag var klar linda jag runt en handduk om mig och sen tog jag en till och så gjorde jag en tulban. Jag valde kläder och sen så satte jag på mig dom och sen så satte jag på mig dom. Jag torkade mitt hår sen så satte jag upp det i en bulle. Jag sminkade mig lite lätt och sen så gick jag ner för att äta frukost. När jag kom in till köket så satt min mamma där och så läser hon som vanligt tidningen.
"Godmorgon" sa jag och så tog jag fram flingor och yoghurt och en skål och sen sked.
"Godmorgon" sa hon tillbaka. Jag satte mig framför henne och hällde i yoghurten och sen flingorna.
"Hur mår du?" Fråga jag lite försiktigt
"Sådär" sa hon och så log hon mot mig
"Vad ska du göra idag då?" Fråga hon "
Jag ska nog skaffa mig en tatuering" sa jag och hon kollade chockat på mig.
"Jaha, jag trodde att du var imot tatueringar" sa hon
"Jo, ja jag var det men jag tänkte skaffa en som en symbol för pappa" sa jag och hon nickade.
"Vad ska du göra då?" Sa jag
"Jag ska nog bara vara hemma" sa hon
"Men du kan följa med mig" sa jag och hon kollade lite osäkert på mig.
"Jag vet inte" sa hon
"Jo kom igen det kommer bli kul" sa jag och hon nickade och jag log mot henne och hon log tillbaka. Vi åt klart och plockade undan sen åkte vi in till stan. När vi var framme så gick vi runt och leta efter en tatuering salong. Det tog ett litet tag men vi hitta en. Vi gick in och i kassan stog det en man som kanske var 40 år och hade många tatueringar och ett skägg.
"Har du tid?" Fråga jag honom
"Vad menar du?" Sa han
"Jag vill skaffa en tatuering" sa jag och han nickade
"Men jag har tid nu så följ efter mig" sa han och så gick han in till ett rum och jag följde efter honom.
"Så vad har du tänkt dig?" Fråga han
"Typ en fågel som flyger iväg och jag skulle vilja ha den här" sa jag och vände mig om och peka på min rygg och sen så vände jag mig om igen. Han tog fram en pärm där det fanns olika fåglar. Jag hittade en perfekt. När jag var klar så betala jag och sen så bestämde jag och min mamma att vi skulle shoppa lite när vi ändå var i stan.
"Gjorde det ont?" Fråga min mamma
"Vad?" Sa jag
"Gjorde det ont att tatuera sig?" Sa hon
"Nja.. Jo..nej eller jo, nej asså lite båda och" sa jag
"Varför undrar du?" Sa jag sen
"Jag var bara lite nyfiken" sa hon och sen så fortsatte vi vara tysta. Vi bestämde oss för att ta en fika. Min mamma vet precis vad jag vill ha så hon fick beställa medans jag hitta ett bord. Det var precis vid fönstret så jag kolla ut och sen såg jag något jag inte hade väntat mig. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag satte mig ner under bordet och som tur så hade den en duk så man såg inte mig.
"Melissa?" Hörde jag min mamma säga lite förvirrat.
"Ja?" Sa jag och så gick jag upp igen och dom hade gått som tur.
"Varför gömde du dig?" Fråga min mamma.
"Jag gömde mig bara för mitt ex och hans kompis" sa jag
"Vilka?" Sa hon
"Niall och hans kompis och bandmedlem Liam" sa jag
"Har du varit tillsammans med någon som är med i ett band" sa min mamma förvånat
"Jag och det är ett känt pojkband men vi var bara tillsammans i typ en vecka men sen så fick jag reda på att pappa var på sjukhus så då gjorde jag slut med honom" sa jag och så kolla jag ner i bordet.
"Gillar du honom?" Fråga min mamma och så log hon mot mig.
"Ja, jag tror det" sa jag
"Då borde du prata med honom inte gömma dig för honom" sa hon och jag nicka.

Jag hoppades verkligen att få stötta på Mell nu när vi är i Sverige. Jag har saknat henne så och det har gått en månad sen vi prata sist. Alla vi satt i soffan förutom Alli för hon var på Mells pappas begravning. Jag skulle vilja ha följt med och träffat henne men det skulle bara vara lite konstigt tycker jag.
"Can we watch a movie?" Fråga jag killarna.
"Yeah but can I chose" sa Lou
"Okey" sa alla och Lou blev fett glad. Han valde någon skräck film. Jag somna typ efter en kvart. När jag vaknade igen så var Alli här.
"Hey" sa jag och Alli kollade på mig
"Hey" sa hon 
"Are Mell moving back to London agin?" Fråga jag
"I don't know Niall.." Sa hon och så blev det tyst. Alla blev nog lite ledsna. Kan inte bara allt vara som vanligt igen...

Jag gick ut från Louis och Harrys hotelrum. Jag gick rakt fram till mitt och Zayns rum. Det var prydligt precis som jag lämmna det. Zayn hade tidigare stökat till det men jag städade upp det. Jag gick fram till min väska och plocka ur en bortste och borstade ur mitt hår. Jag tog en toffs och satte upp mitt hår. Jag hoppades inte på att mina föreldrar skulle upptäcka att jag är här. Ingen vet om vad som hände under min barndom och även en gång med William. Ingen skulle få veta om det. Jag gick ut ur vårt rum och möttes av Harry i koridoren som höll på med sin mobil. Vi hade planerat att åka till Gröna lund i morgon men vi visste inte om Zayn skulle med. Han var trots allt rädd för allting trots att han kallas för "Bad boy" men det är nog bara på grund av hans utseende. 
"Harry were is Zayn?" Harry kollade upp från sin mobil.
"I duno maybe on the rof?" sa han och ryckte på axlarna.
"Okey" svarade jag bara och började gå mot trappen upp till taket.Trappen knackade för varje steg jag tog. När jag kom ut så satt Zayn nära kanten på taket vid en el-låda ni vet en sån som man brukar se nära lycktstolpar ibland. Jag satte mig brevid Zayn som kollade lite förvånat på mig. 
"What are you doing here sweet heart?" Jag kollade ner och såg lite bilar komma då och då. Det här var trots allt hotelets baksida så inga fans var här. Alla var på framsidan och här ifrån kunnde man svagt höra deras skrik. 
"Well the boys and I are going to Gröna Lund and I wanted to ask you if you could join us?" Zayn kollade på mig som ett fråge tecken.
"Groena lund?" jag skrattade.
"It's a funfair!" sa jag och han skrattade och nickade.
"Okey I'm coming with you!" sa han och jag satte mig närmare han. Han tog sin arm runt mina axlar och vi kollade ner.
"If the third car who is coming is red or white you are going to kiss me." sa han.
"But if the car is blue or green I want you to ride Insane" Zayn kollade på mig.
"Deal,but if thers one other coulor we have to do both."
"Deal!" så kom den första bilen Röd. Den andra Blå. Vi väntade spänt på den tredje. En blå till!
"I won!" utbröt jag. Jag kollade in i Zayns ögon och vi drogs närmare varandra som vi alltid gör och och började kyssa och snart sökte våra tungor sig till varandra och vi blev allt mer pasionerade i vårt "kyssande" innan Zayn backade undan lite.
"You kissed me?" sa han lite lurt. Trots allt var det jag som van och jag kysste han ändå men vi kysstes inte riktigt. Det blev ju något mer.
"So you cald that kissing? This is a kiss" sa jag och kysste han mjukt på läppen.
"I see what you did ther!" sa han och jag rodnade. Vi böjde oss fram igen och mötes av en underbar kyss som snabbt blev mer. Jag ramlade nästan ner från "lådan" och hamnade på det kalla "golvet" med Zayn snart liggande brevid mig. Vi skrattade innan jag vred på mitt huvud och vi mötes i en underbar kyss...

Lite längre kapitel! :D

Kommentarer
Postat av: Julle

"Fortsätt" med långa "Kapitel" för dom är "bra"... hahahahah nej skoja imiterade bara hur ni andvände citattecken hela tiden... men ärliigt, forsätt med långa kapitel!!!!!

Svar: Det ska vi men dock kommer dom nog komma varannan dag :3
None None

2012-11-22 @ 17:39:57
URL: http://youhavechanged.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0