It's all about love Chapter 18

Tidigare...
"What are you thinking of Alli?" Jag kollade på Zayn
"Nothing..." sa jag och ljög lite.
"No I want to know" sa han och vi stanad. Jag kollade ner i marken och jag visste inte vad jag skulle säga. Det skulle bli så svårt bara och vad skulle han tycka om det?

"William..." Det blev tyst en stund.
"I mean the apartment we have... He has ben in my life in allmoust 3 years...It's not easy to forgett..." Zayn kollade på mig med en medlidande blick.
"If you ever need someone to talk to.." jag avbröt han.
"I know but it will be good.." Vi gick under tystnad innan jag kännde hur mjukt det vart under mig. Mina skor sjönk i sand och när jag vände blicken uppåt såg jag några bord med en vit duk och ljus på. Det var vanliga strandstolar men det passade in. Jag stannade och tittade mig runt omkring. Vi var på en strand. 
"Are you coming?" Zayn stog brevid mig och hade sin högra hand på sin midja och jag la min hand på hans arm och vi gick efter servitören som gick framför oss. Vi satte oss vid ett mer avskilt bord från dom andra och på bordet stog det en lapp med texten "Mr Malik & Miss Pincher" jag log och kollade på Zayn som drog ut stolen åt mig. Jag gav han en tacksam nickning och han drog in stolen åt mig. Menyn låg framför oss och vi tog upp dom och börja läsa. Jag kollade knappt på menyn utan mest på Zayn. Vi fick ögonkontakt några gånger och tillslut sa Zayn.
"Have you chose anything yet?" jag skakade på huvudet.
"Because you have ben looking on something relly,relly hot for a while..." jag började rodna och Zayn flina och snart skratta.
"Stop it!" sa jag och Zayn tog upp sin meny igen och skade på huvudet.Servitören kom och jag valde för något enkelt.
"I take Bourbon Chicken" sa jag och kollade på Zayn.
"Me to" servitören gick och jag frågade Zayn.
"Do you know what that is?" han skakade på huvudet och nu var det min tur att skratta. Vi var tysta ett tag innan jag sa nått.
"It's a relly beautiful resturant." han kollade på mig och nickade och hällde upp vin i vin glasen vi hade framför oss. 
"I chose this because I knew you wold like it." Jag log mot han. Han gav mig ena glaset och vi skålade för skojs skull. Jag undrade om Zayn var min typ. Han har varit så snäll under alla gånger vi träffats men det var William med... Jag suddade bort tankarna när Zayn's leende vart mindre antagligen för att jag såg ledsen ut.
"Im glad to be here with you Zayn" det gav mig ett leende.
"Im glad you gave me a chans" jag log ännu mer och ännu mer när jag såg maten komma. Kyklingen var fortvaramde lite varm när jag stoppade den första biten i och jag viftade med handen framför munen.
"We have time Alli you don't have to eat so fast like Niall!" jag log och skakade på huvudet.
"I may eat fast but I am hungry and you can't stop me!" sa jag samtidigt som jag tugga klart kyklingen. Riset och såsen var otroligt god men jag puttade bort bönorna. Bönor något jag hata. Jag hade ätit klart och var mätt och väntade på Zayn som hade lite ris och bönor kvar. Hur kunnde han äta bönor? Fast vi är alla olika. 
"Come" sa Zayn och reste sig upp och tog min hand. Jag rös i hela kroppen och fjärilar bildades i min mage men det var underbart.Vi gick till en brygga en bit bort. Zayn satte sig på kanten och jag brevid han. 
"Soo....What do you think?" frågade Zayn efter en stund.
"Of what?" frågade jag lite fundersamt.
"Ous..." sa han och tog ett stadig grepp om mina händer med hans. Han kollade mig djupt in i ögonen.
"I really want to give it a try..." Zayn vart glad men suckade kort efter det.
"You know I am famuse and all the media and stuff do you think you can handel it?" jag tvekade ett tag men när jag såg in i Zayn's ögon fanns det inget annat jag kunnde säga.
"I know that I would be abele to take hate as long as you are on my side." Han nickade.
"And I will be on your side if it will be something betwen us.." Ögonkontakten var inte borta och våra ansikten flyttades närmare varandra innan vi hörde en väll bekant röst säga.
"We have closed" det var servitören. Vi nickade och ställde oss upp och började gå hem. Stunden vi promenera var för kort men jag var glad att vi inte åkte bill trots allt. Väll vid porten till lägenhetshuset kramade jag om Zayn och han pussade mig på kinden. 
"I had a relly great time!" sa han och jag svarade.
"Me to!" jag tvekade en stund men Zayn börja gå och jag sa.
"Wait!" jag gick ner till han.
"What?" sa han lite chockande.
"I forgott to taste the hotest thing on the date.." vi gick änu närmare varandra och han la sina händer på mina kinder och jag la mina händer på hans höft. Våra läppar var en centimeter ifrån varandra innan jag inte kunnde vänta mer och tryckte dom mjukt mot hans. Hans läppar var helt underbara och jag var i himlen för ett par sekunder innan kyssen avslutades och jag släppte taget om han och skuttade upp mot porten. När jag kom fram skickade jag en slängkyss och han tog emot den. Sen öppnade jag porten och sprang upp till femte våningen för nu var jag så glad. Klockan var 12 på natten och jag sprang in till Mell's rum och hon råkade sova vid det här tillfället men jag utan att ta av mig skorna hoppade jag rackt på henne och hon skrek "AOOOOUCH! " Jag bara skratade.
"Du vet inte va som hände nyss" sa jag späningsfult.
"Vadå har du sätt en flygande ko??" Sa Mell och la täcket över huvudet. Mina ben låg över hennes mage och jag gissar att det gjorde ganska ont när jag landade på henne.
"Nej jag kysste han!" Mell tog ner täcket från huvudet och satte sig upp och utbrast.
"Vem?!" jag skackade på huvudet.
"Det flyggade kon du vet,men nej Zayn!" Vi båda börja Iiiiiiiiiiiaaaa och nu pratade vi en timma om min dejt och sen berätta Mell om hur det gått med Niall. Imorgon bestämde vi att vi ska dansa lite och kanske vissa nått för killarna...

Hoppas ni gillar det! Lite extra långt med Alli! :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0