Bring me to life - Del 7

Tidigare...
- Yeah I think so, sa Lilly vi gick och leta efter henne men vi hitta inte henne så vi gick tillbaka och vår dans lektion skulle precis börja. Vi började med att stretcha så vi inte skulle sträcka oss. Idag skulle vi dela in oss i 4 och 4 och skulle vi göra en egen dans och sen så ska vi träna hela gruppen på en ny dans. 2 timmar senare var jag genom svettig och jätte tröt. Jag och Lilly skynda oss med att byta om och duscha. Så vi skulle hinna med att prata med Mrs. Brown. 

Vi hitta Mrs.Brown och så förklara vi lite gran om dans lägret och hon sa att hon skulle tänka på det. Jag tog bussa hem.Så fort jag kom hem borsta jag tänderna och bytte om till pyjamas och så gick jag och la mig och somna fort.
 
Amy's Perspektiv
(Nästa dag på morgonen)
 
Jag vakna med många tankar i huvudet.Dom flesta om Liam.Gilla han mig?Ville han träffa mig mer? Och mycket mycket mer men tankarna av att jag måste gå till skolan tog över.Jag tog på mig kläderna jag fixat igår och borsta håret och tänderna i mitt badrum.När jag kom ner satt mamma och drack sitt kaffe.
- God morning!Min mamma vände sig om och nickade till svars och höjde sitt kaffe lite eftersom hon hade munen full med kaffe.Jag greppa min skolväska och min kamra-väska eftersom det var ungefär 2 timmar kvar innan skolan börja.det kan låta konstigt men jag älskar att andas in morgon luften dessutom åker min mamma halv 7 och då måste jag ha lämnat huset.Som vanligt gick jag till parken.Jag andades in morgon luften när jag gick mot parken.Snart skulle jag även se blommorna och träden.Det var så fint och fridfullt.Jag tog fram mig kamra och fotta hela parken ungefär från där jag stod.Inte för att hela parken syntes bara några träd,buskar och blommor.Sedan gick jag och fotta löven som börjat komma fram och blommorna.Jag fotta alltid parken på flera ställen varje dag så jag kan göra en film om det hur man ser att en buske förendras.Jag såg "min" bänk som jag alltid satte mig på och valde då att sätta mig på den och ta en paus.Jag såg inga mäniskor för vem skulle vara här så tidigt.Jag slöt ögonen och börja sjunga.
 
It's my last big breath what you want me to do 
When you act all cool like you already knew 
Then I'll be stuck here cold, just waiting it through 
Till your heart starts beating for that somebody new 
You know that it's true 

Cause it's beautiful people like you, who get whatever they want 
And it's beautiful people like you, who suck the life right out of my heart 
And it's beautiful people like you, who make me cry 
Cause nobody else could be nearly as cruel as you 
 
Liam's Perspektiv
Jag hörde någon sjunga och jag titta runt mig.Där satt hon,Amy.Jag gick närmare och lyssnade.Hon sjöng väldigt bra.Hon hade blundat och sjöng utan att hon visste att jag lyssna.Det kändes på ett sätt fel att lyssna eftersom Andy sa att hon inte säger nånting om sin musik,men jag kunnde inte låta bli.
 
Amy's Perspektiv
Jag sjöng klart sista versen
 
Cause it's beautiful people like you, who get whatever they want 
And it's beautiful people like you, who suck the life right out of my heart 
And it's beautiful people like you, who make me cry 
Cause nobody else could be nearly as cruel as you 
Nobody else could be nearly as cruel as you, as you
 
Sedan öppna jag ögonen och tog min väska och kolla på klockan.20 minuter kvar innan skolan börjar.Jag tog mina väskor och börja gå mot skolan.
 
Väl på skolgården kom Sam och krama om mig .
- Hi thear! 
- Wich is our first lesson? Jag hoppades inte på engenska men det var väll ganska självsäkert att det skulle vara det eftersom det är måndag.
- English....
- Why...Jag suckade.
- Amy!Jag vände mig om där stodd Andy och log.
- Hi ther buddy!Jag krama om han.
- Hi Sam! Sam vinka tillbaka till Andy.Hon hade bara sätt han ett få tall gånger.
- Did you girls have a great time yesterday?!
- Ofcours Andy it was fun to finely met your friends.Han log.
- God are you doning somthing today? Jag kolla på Sam och hon skaka på huvudet.
- Well....Jag visste inte vad jag skulle säga hellst ville jag vara själv idag.
- Com on Amy!
- Not today.
- Why? Sam kolla på mig.Så Sam ville vara med Andy?
- Well how about tomorow?Imorgon skulle jag orka.
- Okey,sa dom samtidigt.Vi vinka till Andy som skulle gå till sin lektion.
 
Dagen gick fort och jag vinka åt Sam som nu gick hem.Jag tog omvägen genom parken.Jag ville rensa tankarna. Messt kunna tänka klart om vad som hände igår. Jag satte mig på närmsta parkbänk och gjorde som jag alltid gjorde. Ställe frågorna "Hur?Varför?Är det bra?" okej hur.Hmm det fanns inget på hur så varför.Varför blev Liam skum när Andy lyfte upp mig.Jag fundera ett tag men allt kom fram till avudsjuka.Varför fråga han om Andy hade en flickvän?Såg vi kära ut när han lyfte upp mig.Det får jag fråga Sam men det leder till ett riktigt bra svar på min förra fråga.Varför log Liam när jag sa att jag var singel?Tyckte han om mig?Den frågan ville inte jag svara på. Om han nu gillar mig varför bjuder han inte ut mig?Okej är det bra?Om han gillar mig?Tja han är ju söt jag vet inte mycket mer om han.Jag anteknade i min privata bok med sånger och om mina tankar.Här fanns alla mina tankar sen jag var 15 och låtar längst bak.
- Hi,jag av en reflex stängde min bok och la ner den i väskan.Sen möte jag 2 bruna bekanta ögon,Liam.
- Hi,jag svara och han log.
- Can i sit hear?
- Well yes you can,Jag visste ärligt tallat inte vad jag skulle säga.Han satte sig ner brevid mig.
- Well what do you rite about in youre book?Jag kolla han i ögonen inan jag skaka på huvudet.
- It's my book only,Hur dum får man va Amy?
- Can i take a look?Nej var svaret på den frågan.
- Well i have to say no.... Dum,dum varför va jag så nervös?!
- It's all your songs in ther? Va hur visste han?Jag har inte berättat det för nån.Jag satt bara och kolla på han.
- I heard you sing today,gud nej nej varför?! Ingen ska höra mig,men följde han efter mig?
- How?I was the only one in the park?!Hur,nu fanns det ett hur.
- Well not the only one but you did so i came late to my jobb...
- So you heard me singing?
- Yes...han kolla ner i sina händer.
- Tell me more about it.Han sken upp lite och så kolla han på mig.
- Well I have a question,why do you close your eyes?Hmm hur skulle jag förklara?
- I live in my own world then,det var ju det jag gjorde.Jag levde i min egen värld så fort jag blunda.
- I sing to you know,så han sjöng med eller vänta nu lite han var med i ett band så var det.
- Sing for me,han börja små skratta.Jag log varför inte han hade hört mig.
- Well come with me,skulle jag lita på han men jag var för nyfiken...

LÅNGT kapitel jag har skrivlust och jag skriver ett till nu med som ni får om jag får en komentar på den här delen :)

Kommentarer
Postat av: Maya

Gillar du Cher Lloyd?!

Svar: Ett stort fan av henne //Daria xx :)
None None

2012-11-11 @ 22:22:10
Postat av: Maya

Jag med :) xx

Svar: Vad kul!!! :D xx
None None

2012-11-12 @ 22:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0