Bring me to life - Del 4

Tidigare...
- So what now?Hon kollade på mig och jag svarade
- Well we can go to the beach?
- Sure!

Så då börja vi packa ner sakerna,ingen skulle vara på stranden det skulle vara för kallt nu på våren men vi skulle minnsan springa ut och hoppa från bryggan!Man såg Sam springa runt hela huset efter sin bikini men hon hitta den och den jag skulle låna och vi gick till stranden med linne och shorts på oss.Vi tog med oss våra One Pice som vi skulle ha med oss och ta på oss efteråt.Det tog inte så lång tid och vi börja gå ner till stranden utan att säga nått ord.Men det var skönt.
- LAST IN!,skrek Sam som sprang mot bryggan och jag slängde ner sakerna och börja springa efter henne. Hon hoppa i och det kalla vattnet stänkte på mig.Gud så kalt jag stanna vid kanten innan lilla klummpiga jag rammla i. Det var kalt men skönt på nått sätt. Sam börja stänka på mig och vi hade vatten krig i vatten men det vara inte lång tid innan det var för kalt och vi gick ur vatnet och satte på våra One Pice.

Där satt vi med våra One Pice vi måste ha sätt störda ut när vi badade i så kalt vatten men det är ju så vi är. Helt störda.Min skärm lös upp "Vart är ni?!" det var mamma. "Ute kommer senare!" skrev jag innan jag skickade och såg att klockan bara var 1. 
- What are we going to do now?,Sam lös upp och hon hade en ide!
- Lets go home and bake some cupcakes!
- Okey lets bake some cupcakes!, och så var vi på väg hem till mig.

Det tog inte lång tid eftersom jag bodde nära stranden närmare 5 minuter ungefär men min mamma stod i chock när hon såg mig.
- What have you girls done!,mitt och Sam's hår var fortfarande blött men Sam svara snabbt.
- Well we took our first swimm this year!,hon sa det stolt men mamma kolla på mig med en besviken blick.
"Why,why" hörde man min mamma mumla,hon förstod ingenting.
Sam's perspektiv 
- Why,why, mumla hennes mamma för sig själv. Jag undrar varför.
- How did you guys think? You're gonna be sick it's like ice cold, sa hennes mamma hon verkade arg efter som vi badade i kallt vatten och för att vi kommer bli sjuka.
 - No mom it's not and I don't  know, we just wanted to go swimming, sa Amy och det var ju sant, vi tänkte inte alls vi tyckte att det skulle bara vara kul.
 - Okay but don't do it anymore before it's warm outside and in the water, sa hennes mamma
- Okey but we are going to do cupcakes, sa Amy med ett leende- Only if I gonna get one, sa hennes mamma och vart mycket gladare
- Okey, sa Amy och skratta och då börja jag också skratta. Och så började vi baka.
- I need some butter and milk, sa Amy och så kolla jag i kylskåpet och tog fram smöret och mjölken. 
- Here, sa jag och satte dom på bänken
- Thanks, sa hon
- You're welcome, sa jag med en konstig röst och så började vi skratta. Vi hade alltid roligt asså. När vi hade hällt smeten i formar och satt in dom i ugnen så satte jag på musik. Och så började jag dansa. Jag älskade verkligen att dansa och alla tyckte att jag var riktigt bra på det också. Jag dansa min egna koreografi. 
- Wow you are really good, sa Amy
- Thanks, sa jag och så började vi dansa vår dans som vi har hittat på själva. När vi va klara så satt vi på golvet och skratta. Och plötslig hörde jag ett pipande.
- Do you hear that?, fråga jag Amy
- Yes what it is?, sa Amy och då kom vi på vad det var. Det var alarmet vi skulle ta ut muffins. Vi satte på frostingen och sen så dekorera vi dom. När dom var klara så satte vi dom på ett fat och så gav vi några till Amy's mamma och så börja vi äta. 
- Can I sleep over tonight?, fråga jag Amy
- Sure why not but you need some clothes, sa Amy- Yeah but we can always go home to me and get it, sa ja
- But then I can sleep over in your house tonight agin, sa Amy och det lät inte som en dum ide.
- Okey then go and get your stuff, sa jag och så satte hon sig upp och börja springa mot trappen och då halka hon på mattan. Det såg jätte roligt ut. Jag började skratta medans Amy försökte spela sur men det gick inte så bra för hon brast ut i skratta hon också. Hon reste hon på sig och sprang upp för trappan. Efter 10 min kom hon ner med en väska. Jag satte på mig skorna och tog mina saker som jag hade med mig. Och Amy stog och vänta på mig. Vi gick ut och så sa hon till sin mamma att hon skulle sova hos mig. Det tog typ en kvart att gå hem till mig. Vi bodde ganska nära varandra. När vi kom hem till mig satte vi på oss pyjamasen och la oss i min säng och satte på en film. När den var slut borsta vi tänderna och så gick vi och la oss i min säng. Vi hade sovit i samma säng tidigare så det var inget konstigt för oss.
 - Good night, sa jag
- Sweet dreams, sa jag sedan
- Good night, sa Amy trött. En liten stund senare kände jag att jag höll på att somna och gled sakta in i drömmarnas värld.
 - Good morning and it is a new day, sa Amy och väckte mig. Jag kolla på klockan och såg att den var halv 7. Och vi skulle börja 8. Jag tog på mig kläder och borsta håret och sminka mig lite grann. Sen gick jag och Amy ner för att äta frukost. Sen tog vi på oss skor och jacka och skolväskan. Sen tog vi våra skateboards och åkte till skolan. Och klockan var kvart i när vi kom fram. Vi gick in i skolan och gick till våra skåp. Och hämta saker. Vi skulle ha matte och jag hatar verkligen det. Men jag var ganska bra på det jag hade B+ i det. Vi skulle sluta halv 2 idag och det kommer bli skönt jag hatade verkligen skolan. Skoldagen gick ganska fort. Vi skulle sluta om 5 min och vi hade So. 
- Okey kids today I'm gonna be nice you can go now, sa vår lärare och jag tog mina saker och sprang till skåpet och la in mina saker och sedan sprang jag till Amy.
- Yes and now are we going to Andy, sa Amy
- Yeah are we going to him or are he gonna pick us up?, fråga jag
- We are going to him, sa hon och så tog vi våra skateboards och så åkte vi till Andy. Jag hade aldrig träffat honom men han lät schysst. När vi kom fram plinga vi på dörren och Andy kom och öppna.
 - Hi come in, sa han
- Hi and okey, sa Amy
- Hi I'm Samantha but call me Sam, sa jag
- Okey I'm Andy, sa han och så kom det tre killar till och dom var inte vilka som helst utan....    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0