Bring me to life - Del 2

Tidigare...

Amy's Perspektiv

Den nya tjejen med sitt söta ansikte log och vi gick in i skolan.Jag visa henne skåpen och sen gick vi mot klassrumet.När vi steg in vinka Steff till mig och vinka tillbaka och visa med en ansiktsuttryck "Det går inte" och så satte jag mig brevid Sam som hade satts sig på bänken brevid mig.Och så kom Mrs.Howeer in och alla blev tysta.


Sam's Perspektiv ( Nu tid )

Jag kommer fortfarande ihåg den dagen jag flyttade hit och jag började i skolan. Det känns som det var igår fast det var för typ 2 år sedan. Och Amy och jag vi har blivit bästisar och har ganska mycket saker gemensamt. Vi har alltid kul och vi har verkligen en konstig humor haha. Vi skrattar åt ett skämt som går såhär: Har du några blåa apelsiner? Nej Anders. Alla tycker vi är lite konstiga men det gör inget, dom förstår sig inte bara på våran cool het.
- Sam? Sam?! SAMANTHA?!?!?!, skrek Amy och börja gapskratta
- What?, sa jag och blev förvirrad
- I wonder if I could sleep over today, sa hon och hon skratta lite fortfarande
- Why not?, sa jag
- Good,but what are we going to do now?, sa hon och jag kolla på klockan och såg att den var 15:07 och idag var det lördag.
- Do you want to shop?,sa jag.
- Sure, sa Amy och så gick vi ner och tog på oss jackor och skor och tog åra handväskor. Sen så gick vi till bussen och den gick om typ 5 min så vi satte oss ner och vänta. Vi sa inget till varandra på en liten stund men det sluta med att vi börja skratta. Bussen kom och så klev vi på den. Det var typ fult på bussen så jag satte mig i Amy's knä. Det såg ganska roligt ut haha. När vi kom till våran hållplats så gick vi av. Sen fick man gå en liten bit men det tog ungefär 10 min. 

- What if you wear a cow?, sa Amy
- Yeah that would be cool but I would rather be an ostrich (struts-google translate) they are cool, sa jag och vi båda börja skratta
- Yes, I could actually imagine you as an ostrich, sa Amy
-Thanks I appreciate that, sa jag
- Do you know my mom said that in type a month we will go to Atlanta and it will become relly fun if you want to go with us?, sa jag
- Yeah it would be fun to meat Miranda,Heather and Jason, sa Amy
- So in which shop do you want to go?, sa jag
- Should we take forever 21?, sa Amy
- Sure, sa jag och så gick vi runt och kolla och jag hitta värdens finaste klänning.
- You just got to try that one!, sa Amy
- Okey, sa jag och gick in i ett provrum och så tog jag av mig mina kläder och satte på mig klänningen och den satt perfekt.
- Wow you just got to buy it!, sa Amy
- But it depends on how much it costs,sa jag och kolla på prislappen och ett leende började bildas på mina läppar
- I take it!, sa jag
- Yessss, sa Amy lite högt så alla kolla på oss. Jag bytte snabbt om och tog klänning till kassan och betala den.

 

Sen gick vi till Starbucks och köpte en varsin chai latte.
- Have you fund anything?, fråga jag
- Noppe, sa Amy lite ledsamt
- Then we will find something!, sa jag och hon skratta
- Come!, sa jag och drog henne till en affär där hon kommer säkert att hitta något.
- Wow this one is cute, sa Amy och höll upp en klänning
- Yeah and it will fitt perfect on you, sa jag
- Do you relly think so?, sa hon
- Yes,go and try it now, sa jag och så gick hon in till ett provrum och testa den. Hon sa att hon var klar och så gick jag in.
- Wow you are so beautyful in that dress you just gotta buy it, sa jag
- Thanks I think i will buy it, sa hon och sen bytte hon om och sen gick hon till kassan och betala den.
- Should we go and rent a movie and buy some candy?, sa Amy
- Yes come lets go and buy some candy!, sa jag och så gick vi och hyrde filmer och köpte massa godis. Sen gick vi till bussen och precis då kom den. Och den här gången satt det bara 3 personer i bussen.
Men ändå så satt jag i Amy's knä haha. Den här gången så såg det skummare ut men vi är ju skumma.


Del 2 lite längre kommer fixa bilder imorgon och del 3 skrivs nu men komentera så får ni den idag! :D
Linn skrev hela delen och jag översatte den bara eftersom hon börja skriva utan mig xD Kommer skriva del 3 själv om inte Linn vill tillägga nått :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0