Bring me to life Del 1

Sam's Perspektiv

För några år sedan

Jag hatar den där dagen. Det är idag jag ska flytta till London och jag måste lämna mina älsklingar Heather, Miranda och Jason. Jag titta på mig i spegeln och jag känner mig så smutsig efter det som hände för 3 år sedan usch. Det rinner en tår ner på min kind. Jag torka snabbt bort den och sen så tog jag min väska och sprang ner för trappen. Jag tog på mig mina skor och titta upp. Det var så tomt, inget var kvar förutom några möbler. Jag kommer att sakna att bo här jätte mycket. Festerna kommer säkert inte bli dom samma och jag undrar hur dansen kommer bli. Jag gick ut till taxin där min familj vänta på mig.
- Will it not be exciting?, fråga min mamma
- Yes......, sa jag och satte i mina hörlurar och satte på ganska hög musik så jag inte kunde höra dom andra. Varför var vi tvungna att flytta. Efter 20 min var vi vid flygplatsen. Jag gick ut ur bilen och tog min väska och så vänta jag på resten av min familj. Dom är så sega jag menar allvarligt en gång sa min mamma att jag skulle vänta vid bilen och efter en kvart så gick jag tillbaka och kolla vart hon var och då hållde hon på att ta på sig skorna. Vi gick in i flygplatsen och så checka vi in våra saker och sen gick vi till vår gate. Och typ en halv timme senare gick vi på flygplanet. Så fort vi satt oss satte jag på musik och så somna jag. Jag vakna några timmar senare av att vi var framme. Vi hämtade våra väskor och så tog vi taxi till huset. Vårt hus var redan möblerat, så det behövde vi inte fixa. Det var bara att packa upp kläder och lite personliga saker. När vi kom fram till huset, så var det stort och fint ungefär som det vi hade i Atlanta. Jag gillar det och jag hoppas att jag kommer få någon kompis eller varför skulle jag inte få det alla gillar ju mig haha. Men jag gick in i huset och kolla runt.
- Which room is mine?, skrek jag till mamma
-It is on the second floor, the one on the right, skrek hon tillbaka så jag gick ditt. Jag öppna dörren och jag var verkligen nöjd med rummet. Det var ganska sent så jag bytte om och borsta tänderna och sen kröp jag ner i min nya säng. Och den var verkligen mysig och skön, jag gillar den. Nästa dag så väcktes jag av att min mamma väckte min mamma mig och så att jag skulle till skolan. Jag duscha och bytte om och fixa mig. Sen åt jag en macka till frukost. Jag borsta snabbt tänderna och tog min väska och satte på mig mina skor och slängde på mig jackan. Jag fick skjuts till skolan. När jag kom dit så titta alla på mig men det var en tjej som kom fram till mig.
- Hey,you must be new? My name is Amylie but i prefer to be cald Amy, sa hon och sträckte ut handen
- Yes i am new hear,my name is Samatha but call me Sam, sa jag och skaka hennes hand. Jag tror att det här är början på en vacker vänskap.

Amy's Perspektiv

Den nya tjejen med sitt söta ansikte log och vi gick in i skolan.Jag visa henne skåpen och sen gick vi mot klassrumet.När vi steg in vinka Steff till mig och vinka tillbaka och visa med en ansiktsuttryck "Det går inte" och så satte jag mig brevid Sam som hade satts sig på bänken brevid mig.Och så kom Mrs.Howeer in och alla blev tysta.


Första kapitlet! Vad tycker ni?!


Kommentarer
Postat av: Emina & Olivia

SV: Ja, det är klar vi gör länkbyten! ;) Vi lägger till dig nu :)

Svar: Tack så mycket!, betyder mycket för oss ;) :)
None None

2012-08-21 @ 21:44:27
URL: http://justonedirectionnovell.blogg.se
Postat av: Olivia

Väldigt bra! Jag har också en blogg där jag skriver noveller, nu är jag bara på kapitel 1 så man hinner komma ifatt;) min handlar om en verklig händelse som hände mig!

Svar: Vad roligt vi kan besöka den och kolla på den :)
None None

2012-09-02 @ 15:14:16
URL: http://Iapiagullefia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0